Kollat igenom bilen lite o kommer med frågor
Postat: lör mar 17, 2007 23:42
Japp då var det dags att börja skruva o mecka då för den analkande våren, de flesta är väl snart färdiga med sina vettar för att ta ut på vägarna, men iom med sent införskaffad får jag väl börja nu.... och blir lagom klar till vintern kommer igen
Har några frågor som uppstod, bilder till frågorna finns på länken
1. Under ratten sitter en panel med 3 reglage det till höger är till en elektronisk bensinpump som man satt dit, men de 2 övriga vet jag ej funktionen till? Orginal eller egengjort? Ser ut som reglaget till vänster har ngt med vakum att göra, då vakumslang går ut bakom?
2. I mittkonsollen finns en panel där det står left lamps och right lamps, lyser dessa när problem uppstår eller vad fyller dessa för funktion?
3. Ovanför sitter en tryckmätare PSI till high jacks monterade bak,tyvärr är kompressorn bortplockad och därmed mätaren ur funktion,kan dock fylla på manuellt med luft, men frågan är vilket tryck PSI brukar man ligga på?
4. Av ngn, förmodligen ekonomisk, anledning har man ej brytt sig om att laga termostaten som funnits utan kopplat in fläktarna så att dem styrs manuellt från kupen. Var kan man få tag i ett liknande reglage?Kostnad? Orginal?
Jobbigt att sköta på/avkoppling själv och hålla koll på tempmätaren
Usch det blev många frågor och mycket text, hoppas ngn orkar läsa och svara
, länk till bilderna
http://s179.photobucket.com/albums/w298/susanna113/

Har några frågor som uppstod, bilder till frågorna finns på länken
1. Under ratten sitter en panel med 3 reglage det till höger är till en elektronisk bensinpump som man satt dit, men de 2 övriga vet jag ej funktionen till? Orginal eller egengjort? Ser ut som reglaget till vänster har ngt med vakum att göra, då vakumslang går ut bakom?
2. I mittkonsollen finns en panel där det står left lamps och right lamps, lyser dessa när problem uppstår eller vad fyller dessa för funktion?
3. Ovanför sitter en tryckmätare PSI till high jacks monterade bak,tyvärr är kompressorn bortplockad och därmed mätaren ur funktion,kan dock fylla på manuellt med luft, men frågan är vilket tryck PSI brukar man ligga på?
4. Av ngn, förmodligen ekonomisk, anledning har man ej brytt sig om att laga termostaten som funnits utan kopplat in fläktarna så att dem styrs manuellt från kupen. Var kan man få tag i ett liknande reglage?Kostnad? Orginal?
Jobbigt att sköta på/avkoppling själv och hålla koll på tempmätaren

Usch det blev många frågor och mycket text, hoppas ngn orkar läsa och svara

http://s179.photobucket.com/albums/w298/susanna113/