Sida 1 av 1
Har nån provat Water Wetter mot c4 mot hög motortemp?
Postat: fre maj 11, 2007 8:11
av Cabben
Är det nån som har erfarenhet av Red Line Water Wetter.Har kört en sommar med en-88 och det var ett problem ibland med djävligt hög motortemp.Byter termostat nu till 82 graders och har köpt en flaska Water Wetter som enligt beskrivningen ska sänka tempen upp till 16 grader.För att uppnå högsta effekt ska man tydligen tappa av vattnet om man har glykol i(vilket jag tror dom flesta har)och enbart fylla på med vatten och detta undermedel,som enligt butiken används av roadracinförare och för den delen kanske av andra racingutövare också.
Postat: fre maj 11, 2007 10:33
av M Nordin
kommer inte göra ett skit i stadskörning eftersom det är vid vilken temp fläktarna går i gång som bestämmer motortempen då. Vad är hög temp? Att man skållar handen är inte samma som att motorn mår dåligt av det...
MVH
MN
Postat: fre maj 11, 2007 11:02
av 94
Jag testade med en halv flaska var i vetten och bruksbilen, ingen som
helst skillnad... Vissa STCC team kör med detta, men de har väl
ingen glykol så där kanske det gör nytta.
Postat: fre maj 11, 2007 11:31
av Björne
Ingen som helst skillnad att hälla i denna skit!!
Lägg pengarna på bensin i stället den är fortfarande billig jämfört
med Water vetter

Postat: fre maj 11, 2007 15:28
av Najkles
Om motortempen är 107-108C° innan fläkten går igång så är det helt normalt för din corvette orginal. Tempen skall då sjunka till ca: 91-92C°.
Mvh
Postat: lör maj 19, 2007 12:43
av Hot Rod
Motorn går väldigt varm (så föraren blir svettig...) med det är konstruerat så.
Jag har installerat en switch så jag kan styra mina kylfläktar som jag vill, kö-körning eller cruising = elfläkt på = inga problem.
Kolla på denna
http://www.madvet.com/shop?frame=3.138.943 eller gör en egen switch.
Om fläkten/fläktarna går och motorn fortfarande går för varm så har du problem med kylsystemet. Termostat-byte o water-wetter löser inte det i så fall.
Postat: lör maj 19, 2007 15:22
av Cabben
Är väl inne på det att bygga en switch om inte nåt annat hjälper.Ska nog göra en kylarrensning också.Varmt är klart att det blir men det är ju inte kul att få stanna och kyla bilen en timma efter en stunds körning när man har tänkt sig en tur.