Sida 1 av 1

Växlar inte vid kick-down

Postat: fre jun 29, 2007 14:21
av NoTiNg
Fick helt appropå problem med kick-down igår. Har inte gjort något med bilen utan det uppkom av sig självt under natten. Det var inte så farligt i början (igår - torsdag) men har idag blivit värre. Oberoende av vilken hastighet jag kör i och trampar gasen i botten så växlar den inte ner. Kör man mycket låg hastighet där man tycker att den borde ligga på "ettan" och man trampar full gas så känns det som om den accar på "tvåan" osv.
Det pratas en del vajern, att man ska typ spänna den. Hur bär man sig åt då. Jag har sett var "knappen" till den vajern sitter.... men det är väl också allt.... :? Och är det det som kan vara lösningen på det hela?

Postat: fre jun 29, 2007 14:41
av zphinx
Tryck in "knappen" o dra i höljet på vajern.. tjuup tjupp.

Har du fortfarande extraljusen kvar? :lol:

Postat: fre jun 29, 2007 15:15
av NoTiNg
zphinx skrev:Tryck in "knappen" o dra i höljet på vajern.. tjuup tjupp.

Har du fortfarande extraljusen kvar? :lol:
Du är bra avundssjuk på min "extraljus" va?? 8)

Postat: ons okt 22, 2008 23:14
av Hånta
Okej nu drar jag upp en gammal tråd.
Har haft min låda på renovering och monterat den i dag.Tänkte fylla upp den med olja i morgon.
Men hur "spänd" ska Kickdown wiren vara :?:,kan man spänna den för mycket.Jag har hört att den ska vara spänd ut barahelve......
Samt vart sitter "knappen" som gör att jag kan spänna wiren :?:
Något annat jag ska tänka på innan jag åker ut och testar bilen :?:

Lars

Postat: tor okt 23, 2008 10:23
av GTA
knappen sitter på wiern vid gasspjället. hur hår den ska sitta vet jag inte för jag växlar själv =)

Postat: tor okt 23, 2008 10:40
av NoTiNg
Du kommer märka hur det ser ut. Jag brukar släppa på wiren och sedan dra tillbaka den tills det tar stopp så att säga och då ska den vara precis så spänd som den ska vara.