Sida 1 av 1

Strippen däck

Postat: tor maj 22, 2008 20:22
av AndersC5
Vad kör ni med för däck/fälgar på strippen??
Den utgående drivaxeln håller den med org. effekt
eller är det bara byta direkt det med??

Postat: fre maj 23, 2008 12:06
av Tomten
17-tumsfälg med Mickey Thompson ET Street 26x11.50-17

Det är klokt att byta den längre drivaxeln om man ska köra med slicks.

Vänligen

Tomten

Postat: fre maj 23, 2008 13:04
av Emilie
Tomten skrev:17-tumsfälg med Mickey Thompson ET Street 26x11.50-17

Det är klokt att byta den längre drivaxeln om man ska köra med slicks.

Vänligen

Tomten
Även fast man bara har orginal efffekt? och om man bara kör någon gång i bland ?

Postat: fre maj 23, 2008 17:14
av Tomten
Hej Emilie,

Dom frågorna vill jag helst inte svara på :wink: Det går inte att kategoriskt säga att byter du inte så går det sönder, det kan hålla länge. Å andra sidan kan det smälla till första gången du kör. Är du på en väl preparerad strip blir det en väldig påfrestning just i startögonblicket med slicksen på. Vanliga däck är mycket snällare mot drivaxlar, det spinner som regel alltid, mer eller mindre.

Jag tror inte du vart så mycket klokare av dessa rader, men, som jag skrev tidigare, det är klokt att byta den längre drivaxeln om man kör med slicks. Våra bilar håller annars mycket bra för dragracing.

Vi ses i depån

Tomten

Postat: fre maj 23, 2008 23:16
av AndersC5
Hur är det med diffen då??
Vad pallar den? Finns det några hk gränser där eller?

Postat: lör maj 24, 2008 11:30
av Tomten
Det är den långa drivaxeln som är den svaga länken. I övrigt kan du öka på effekten en hel del.