Sida 1 av 1

Mauell låda?

Postat: sön aug 03, 2008 17:38
av LasseW
Vad kostar det normalt att fixa kopplingen på en C5:a? Inkl. arbete.
Ex. lameller osv (ca kostnad)
Har någon ett exempel? Enligt rykten kan det bli dyrt inte bara med automatlådsstrul. Brukar även manuella lådor strula så man får renovera lådan när bilen kommer upp i 10-15 tusen mil?
Lasse

Postat: mån aug 04, 2008 12:10
av puramuk
jag lämnade min på vette,köpte koppling av honom med.

har för mig att jobbet slutade på ca 5-6000:-+koppling ca 10

Postat: mån aug 04, 2008 17:43
av Bobrob
Lämnade själv bilen till Svenska Bil i Akalla för att få kopplingens slavcylinder bytt på maskinskadeförsäkringen med 2000:- självrisk. Ser på fakturan att bara demontering/montering av transmissionstunnel inkl. bakaxel och slavcylinderbyte (ett måste på C5'an för byte av koppling och/eller slavcylinder) kostade 7.408:- + moms - arbetstid cirka 8 timmar.

De skulle montera en ny racekoppling i samma veva - kostnad 1.500:- extra, när allt ändå var isärplockat. Tyvärr gjorde Dennis ett misstag - trodde att borrningen i nya aluminiumsvänghjulet inte passade med nya tryckplattan - så den gamla kopplingen åkte på igen (utan kostnad). När jag hämtade bilen visade jag dock att nya kopplingen var helt ok - vrid tryckplattan 120 grder så passar allt. Av balanseringsskäl passar tryckplattan bara i ett läge...

Så den 25:e kommer de att göra om kopplingsbytet för avtalade 1.500:-, men de får ju ta demontering/montering av transmissionstunnel/bakaxel etc. på sitt eget konto denna gång. Det tackar jag för.

Postat: tis aug 05, 2008 16:10
av LasseW
Puramuk..
Lämnade du in den i småland? Lite långt från Sandviken.
Har du tips på bra reparatörer i vår region? (Sandviken/Gävle)
Lasse

Postat: tis aug 05, 2008 18:35
av Henrixon
Han lämnade nog in den på vette.se (R-tune) som ligger lite norr om sthlm.

Postat: tis aug 05, 2008 22:22
av puramuk
japp vette.se lämnade jag på sry om ja va lte otydlig :)