Sida 1 av 1

Vibrationer

Postat: lör dec 27, 2008 10:58
av Anders_H
Jag har byggt en 383 motor med ett balanserat kitt och jag har solida motorfäste men jag känner vibrationer vid 3000varv och mer är detta vanligt när man har solida fäste eller är det något fel och i såfall vad kan det vara.

Postat: lör dec 27, 2008 22:26
av StingrayRacing
Hej!

Varför behöver du solida fästen?! Bytt dem till vanliga så ska du se att vibrationerna försvinner.

//Lasse

Postat: sön dec 28, 2008 2:16
av Hånta
Hallå

Jag har också en 383:a med solida fästen.Och jag har inga vibrationer.Har du inte ballanserat motorn?

Lars

Postat: sön dec 28, 2008 17:15
av Anders_H
Ja det är en ballanserat kitt som jag har köpt och det är alla delar i rotationen som är ballanserat externt.
Kan det ha något med turbinen eller växellådan att göra har bytt växellåda men den är renoverad.

Postat: sön dec 28, 2008 17:23
av Kalle Mankan
Hallå!

känner du av vibrationerna när du kör eller eller på friläge eller både och?

Kalle

Postat: mån dec 29, 2008 15:24
av Anders_H
Der känns både när jag kör och står stilla och varvar över 3000varv

Postat: mån dec 29, 2008 17:51
av Kalle Mankan
Ok, då känns som det skulle kunna vara från motorn. Hur är kittet balanserat? Komplett med vev, stakar, lager kolvar med bult och ringar och spiro, flexplatta, svängdämapre mm?
Min bror har en Dodge som hade samma problem, vi försökte allt bytte, turbin mm med tillslut var vi tvungna att inse att motorn var felbalanserad. Vid balanseringen visade det sig att kolvarna var för tunga. De var smidda som skulle ersätta orginal. Men för att få få det bra så blev det tungmetall i veven.

skicka mig ett pm så kan du få mitt nummer om du vill ringa.

Kalle