Ölglas?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
henrikmmx
Rookie
Rookie
Inlägg: 54
Blev medlem: fre aug 17, 2007 14:09
Ort: Trelleborg

Ölglas?

Inlägg av henrikmmx »

Fick precis ett samtal från World Classic Car som erbjöd mig 6 stycken "exklusiva" ölglas med min årsmodell ingraverat. Tydligen mycket begränsad upplaga och jag var en av "fåtalet utvalda" som hade chansen att beställa innan allt var slut. 1400 originalpris, 900:- genom WCC.

Någon här som fått samma samtal? Får lite blandade vibbar :)
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ölglas?

Inlägg av Masterworks »

henrikmmx skrev:Fick precis ett samtal från World Classic Car som erbjöd mig 6 stycken "exklusiva" ölglas med min årsmodell ingraverat. Tydligen mycket begränsad upplaga och jag var en av "fåtalet utvalda" som hade chansen att beställa innan allt var slut. 1400 originalpris, 900:- genom WCC.

Någon här som fått samma samtal? Får lite blandade vibbar :)
Hehehe... Jag fick ett brev från "Göran" på WCC oxå där det står att han försökt nå mig och vill att jag ringer honom!

Jag ringde upp igår vid 17-tiden och fick svaret att han var ute men skulle komma in strax, så tjejen som svarade fick mitt telnummer och han skulle återkomma alldeles strax!

Inget samtal, så idag ringer jag igen men samma visa igen, han skulle komma in senare, jag frågar tjejen om hon vet vad det handlar om men hon har ingen aning!

Kanske är dessa ölglas? :shock:
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Micky
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 16
Blev medlem: lör maj 19, 2007 23:29
Ort: Lidköping

Inlägg av Micky »

"Hehehe... Jag fick ett brev från "Göran" på WCC oxå där det står att han försökt nå mig och vill att jag ringer honom! "

Fick samma brev igår.Jag har dock inte pratat med honom,men jag googlade lite och fick fram att han även säljer "exklusiva" skinnjackor med tryck på det bilmärket du har.
Han har tydligen oxå som affärside att skicka ut personliga brev till folk som skaffat sig jänkebil och erbjuda exklusiva grejer med just " ditt"
bilmärke på.
/Micke
Corvette Coupe-91
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Inlägg av ornet »

Hade en Impala för ca 10 år sedan och köpte då en skinnjacka efter att ha blivit uppringd av dom. Bra kvalite för den används fortfarande, gått i arv till en av ungarna nu. Ganska tjockt läder och relativt tung.
(Fast bästa jackan jag sett nu är den klubben säljer. Supermjukt Lammskinn.)

De ringde för några år sedan också och erbjöd Corvetteglas. Köpte inget då. klubben har ju egna :wink:
Är ingen fara att köpa av dom om du vill ha produkten.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Och skinnjackorna som WCC sålde via telefon var väl inte precis billiga. Finns ju från Corvette Central och Mid America Motorworks i mjukt lammskinn med logga till LÅGA priser.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Har en corvettejacka därifrån,inget fel på kvaliteten riktigt tjockt och fint skinn,ångrar inte att jag köpte den 8)
han ringde om glasen där för nått år sen också men tyckte det va lite dyrt för några ölglas..
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Skinnjackan är den jag har till salu, skillnaden är att dessa är numrerade...

Min är till salu för ett billigt pris, se tidigare annons på annonssidorna

PS. Glasen är skitsnygga trots priset
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

har precis en sån jacka som du säljer,det är den som är sandfärgad och svart,tror jag betalade ungefär samma som det du tar 8)
Användarens profilbild
Mizan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 13, 2007 19:31
Ort: Saltsjöbaden

Re: Ölglas?

Inlägg av Mizan »

henrikmmx skrev:Fick precis ett samtal från World Classic Car som erbjöd mig 6 stycken "exklusiva" ölglas med min årsmodell ingraverat. Tydligen mycket begränsad upplaga och jag var en av "fåtalet utvalda" som hade chansen att beställa innan allt var slut. 1400 originalpris, 900:- genom WCC.

Någon här som fått samma samtal? Får lite blandade vibbar :)
Halloj!
Ja jag blev oxå uppringd och erbjöds köpa dessa fantastsikt läckra ölglas.
Man måste chansa-annars bara skicka tillbaks.
Jag köpte dom och dom är -som "Stingray" skriver-skitsnygga.
Behåller dom och tänker använda dom många gånger.
Hälsningar Maj 8) 🏎
____________________

MAJCAR
1989
C4
6-vxl
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 132
Blev medlem: mån maj 28, 2007 18:40
Ort: Västerås

Re: Ölglas?

Inlägg av Jari »

Jäkla irriterande vykort måste jag säga....

***********************************
Hej!
Har försökt att nå dig ang. corvetten

Du kan väl slå mig en signal
på nedanstående nr

MVH Göran
************************************
Har funderat hela jävla dan vem den där Göran är som letar efter mig och tillslut skickar ett vykort, jag finns på eniro som de flesta andra vad är problemet liksom och så är det nån jävla skinnjacksförsäljare :evil: grrr.. en jävla tur han inte svarade när jag ringde för jag hade bett honom att fara o flyga oavsett hur fina hans jackor är.....

/ Jari
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Lord Melbury
Rookie
Rookie
Inlägg: 50
Blev medlem: tis jan 09, 2007 0:13
Ort: Malmö

Inlägg av Lord Melbury »

Jag har också fått ett kort, misstänkte det var något konstigt när han inte använde mitt tilltalsnamn i adressen. Skulle aldrig få för mig att handla av dom.

Håkan
C3 -69 Daytona yellow
T-top L46

ex: C6 -08 velocity yellow
EU Z51 6-sp man
American Racing headers

ex: C5 -02 millenium yellow
LG Longtubes
Corsa Indy Pace
Användarens profilbild
CoolvetteC3
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 195
Blev medlem: fre maj 25, 2007 5:43
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av CoolvetteC3 »

Innan jag blev Corvette-ägare var jag under ett år ägare till en Cadillac -58´a.

En kort tid efter det köpet rindes jag upp av någon från denna firma som då ville sälja en numrerad "limited edition"-jacka för 3500 kronor eller något. Fri returrätt och bla-bla ingick.

Jag lyssnade artigt och bildade mig en uppfattning, ställde lite frågor och bad om mer info, frågade efter bilder på nätet och så vidare.
Det slutade med att jag inte beställde jackan utan bad dom återkomma någon månad senare.

Allt var frid och fröjd tills jag en dag fick ett aviserings-SMS i mobilen att min jacka från WCC fanns att hämta hos mitt lokala utlämningsställe.

Eftersom jag visste att jag inte beställt någon jacka blev jag irriterad och ringde upp och förklarade läget varvid personen i andra änden lovade att ta tag i det hela.

14 dagar senare kom en skriftlig påminnelse om att jag hade en jacka att hämta på posten...
Nytt samtal med någon ny person följde.
Det slutade med att jag fick köra till posten och hämta jackan och skicka den oöppnad i retur, det var vad som krävdes.

Jag hade inga problem därefter, inga efterkrav eller något sådant men känslan av att ha försökt bli påprackad en jacka som jag inte beställt var nog för att tacka nej i förra veckan när en Christer ringde och först erbjöd mig en "limited edition"-jacka till Corvette-ägare, sedan ölglas, när varken det ena eller andra försökte han med ett käckt "men en keps då"... :D
Ingvar i LA (Landskrona)


www.ihansson.se
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

Jag tog hem en skinnjacka på prov (detta var för några år sedan) men jag gillade inte passformen, så jag skickade tillbaka den inom stipulerad tid och trodde att allt var frid o fröj, men döm om min förvåning när jag efter en vecka fick krav på betalning, då ringde jag och förklade att jag hade retunerat jackan för att den inte passade. Jodå dom skulle ta bort kravet och bla,bla,bla. Men efter ytterligare en vecka fick jag ett brev från en inkassofirma där dom hotade med indrivning av "skulden" då blev jag förbannad och fick ringa många samtal innan dom tillslut gav med sig att ta tillbaka kravet.

Jag säger bara en sak aldrig någon mer affär med denna firma. :x

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

COOLMACHINE skrev:Jag tog hem en skinnjacka på prov (detta var för några år sedan) men jag gillade inte passformen, så jag skickade tillbaka den inom stipulerad tid och trodde att allt var frid o fröj, men döm om min förvåning när jag efter en vecka fick krav på betalning, då ringde jag och förklade att jag hade retunerat jackan för att den inte passade. Jodå dom skulle ta bort kravet och bla,bla,bla. Men efter ytterligare en vecka fick jag ett brev från en inkassofirma där dom hotade med indrivning av "skulden" då blev jag förbannad och fick ringa många samtal innan dom tillslut gav med sig att ta tillbaka kravet.

Jag säger bara en sak aldrig någon mer affär med denna firma. :x

8)
Handla inte Corvette-skinnjackor av skumma telefonförsäljare! Jag ock mina kollegor tar ju även hem skinnjackor från våra U.S.A.-leverantörer - med garanti - och du kan prova innan du betalar - eller returnera utan kostnad!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

WCC är INTE skumma, jag känner dom, har gjort jobb åt dom och det är inget fel på dom, jackorna är snygga med bra kvalitet, glasen är skitsnygg, jag har både corvette och Harley glas.

Det är naturligtvis upp till dom att försöka sälja så mycket dom kan, och att ta hur mycket dom vill i betalt, sedan är det ju upp till köparen att bestämma sig. Några fall vi läst om ovan är ju inte bra men det kan hända vem som helst med missförstånd.

Men att skriva att dom är skumma är helt fel.

Tänk om DU, BobRob missuppfattades i en affär och nån kallade dig skum, oseriös och allt möjligt... Gillar inte den där attityden att ALLA utom du själv är så jävla oseriösa. Lite Hoffman varning tycker jag... Så lägg av den och var lite mer ödmjuk. Du baktalar ju andra för att få sälja mer själv och det är inte heller så seriöst tycker jag
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det blev en väldans reklam där, och pajkastning. Hoffman-varning helt klart. :!:
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: sön okt 19, 2003 19:04
Ort: Blåögd 08

Inlägg av Stefan »

Men är man tvungen att ringa flera ggr efter att DE gjort fel de är ju bara FÖR mycket enligt mig.

Ett fel är ok men blir det flera efter varandra så är det fan AVSIKTLIGT enligt mig iaf.
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

frisk skrev:Det blev en väldans reklam där, och pajkastning. Hoffman-varning helt klart. :!:
Ursäkta min okunnighet men vad är "Hoffman-varning" För någonting? :?

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Hoffman även kallad 2QK4U va en knickedick som härjade här på forumet för ett par årsedan.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Hoffa

Inlägg av Ingo »

COOLMACHINE skrev:
frisk skrev:Det blev en väldans reklam där, och pajkastning. Hoffman-varning helt klart. :!:
Ursäkta min okunnighet men vad är "Hoffman-varning" För någonting? :?

8)
Gå in på nitroz gamla forum får du se...
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Hoffman är väldigt kunnig och duktig, speciellt på cheva/corvette, driver en speedshop i Haninge, men sålde några kassa kolvar till nån i Sundsvall och sedan spårade det ur.

Väldigt kort resume....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Stingray skrev:
Tänk om DU, BobRob missuppfattades i en affär och nån kallade dig skum, oseriös och allt möjligt... Gillar inte den där attityden att ALLA utom du själv är så jävla oseriösa. Lite Hoffman varning tycker jag... Så lägg av den och var lite mer ödmjuk. Du baktalar ju andra för att få sälja mer själv och det är inte heller så seriöst tycker jag
Jag uttryckte mig kansle lite oklart - jag vet inte om WCC är skumma - men deras försäljningsmetod är skum - skickar vykort med - "Hej! Har försökt nå Dig ang Corvette. Du kan väl slå en signal på nedanst nr MVH Göran". Fick åter ett kort av honom i veckan. Vore ju bättre att han skickade ut en broschyr med vad han har till salu - eller annonserar som vi andra i CM eller forum. ...och förresten, vem har gett honom klubbens adressregister? Så, varning för skumma telefonförsäljare står jag fortfarande för!

Jo, jag förstår att du agerar polis på forumet, men Hoffmanvarning var väl ändå ett grovt övertram! I din roll måste du väl vara lite försiktigare med vad du säger.

Och för övrigt är jag inte lagd åt att vara ödmjuk - jag tänker fortsätta med kritiska kommentarer när jag tycker att de är berättigade.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
henrikmmx
Rookie
Rookie
Inlägg: 54
Blev medlem: fre aug 17, 2007 14:09
Ort: Trelleborg

Inlägg av henrikmmx »

Bobrob skrev: ...och förresten, vem har gett honom klubbens adressregister? Så, varning för skumma telefonförsäljare står jag fortfarande för!
Han går inte efter adressregistret. Undertecknad är inte medlem :oops:
Det är säkert inget som helst fel på WCC och deras produkter men försäljningsmetoden kan diskuteras...jag trodde själv det rörde sig om något betydligt viktigare när jag fick kortet. Typisk irriterande telefonförsäljare om jag själv får säga det. Något som också är tråkigt är att han inte respekterar NIX registret där vårt nummer är listat.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Handla inte Corvette-skinnjackor av skumma telefonförsäljare! Jag ock mina kollegor tar ju även hem skinnjackor från våra U.S.A.-leverantörer - med garanti - och du kan prova innan du betalar - eller returnera utan kostnad!
Här gör du reklam för ditt företag vilket man har beslutat att man inte får göra på forumets olika avdelningar förutom då i annons-avdelningen. Där kan du posta att ni tar hem dom fräckaste jackorna gratis osv... Detta för att slippa reta upp dom övriga företagen som håller till på forumet som sköter sig. Detta var något som Hoffman aldrig kunde sluta med.

Personligen tycker jag inte om att läsa en massa reklam där jag inte förväntar mig den, typ som när man ser på film på tv. Dom flesta vet nog vart dom kan vända sig om dom vill handla nått och eftersom frugan har infört handelsblockad vad gäller corvette-relaterade grejjer så känns det bara ännu mera tråkigt att läsa om billiga, bra corvette-saker. :wink:

:lol:
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Turbojet »

Jag måste beklaga att Robert Hoffman inte finns kvar på forumet.
Han är nog en av dom mest Corvette kunniga jag har stött på.
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

frisk skrev:
Handla inte Corvette-skinnjackor av skumma telefonförsäljare! Jag ock mina kollegor tar ju även hem skinnjackor från våra U.S.A.-leverantörer - med garanti - och du kan prova innan du betalar - eller returnera utan kostnad!
Här gör du reklam för ditt företag vilket man har beslutat att man inte får göra på forumets olika avdelningar förutom då i annons-avdelningen. Där kan du posta att ni tar hem dom fräckaste jackorna gratis osv... Detta för att slippa reta upp dom övriga företagen som håller till på forumet som sköter sig. Detta var något som Hoffman aldrig kunde sluta med.

Personligen tycker jag inte om att läsa en massa reklam där jag inte förväntar mig den, typ som när man ser på film på tv. Dom flesta vet nog vart dom kan vända sig om dom vill handla nått och eftersom frugan har infört handelsblockad vad gäller corvette-relaterade grejjer så känns det bara ännu mera tråkigt att läsa om billiga, bra corvette-saker. :wink:

:lol:
Ok, kan hålla med - jag får väl dela upp mig på två ID'n, så att jag kan hålla isär detta.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Turbojet skrev:Jag måste beklaga att Robert Hoffman inte finns kvar på forumet.
Han är nog en av dom mest Corvette kunniga jag har stött på.
Ja på ett sätt är det synd för han hade mycket bra saker att dela med sig, synd att han inte kunde följa reglera eller vara lite mer ödmjuk bara....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 146
Blev medlem: lör jun 12, 2004 20:22
Ort: Tingsryd

Inlägg av jonce »

Hej! vi har kommit ifrån ämnet lite, men ang Robert så är min åsikt att han måste vara duktig, det är ju en del av hans levebröd som entrepenör han har intr. tid o kontakter. Mvh Jan
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

japp, så nu vslutar vi alla andra diskussioner som inte har med ölglasen att göra
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Skriv svar