Någon här som fått samma samtal? Får lite blandade vibbar

Hehehe... Jag fick ett brev från "Göran" på WCC oxå där det står att han försökt nå mig och vill att jag ringer honom!henrikmmx skrev:Fick precis ett samtal från World Classic Car som erbjöd mig 6 stycken "exklusiva" ölglas med min årsmodell ingraverat. Tydligen mycket begränsad upplaga och jag var en av "fåtalet utvalda" som hade chansen att beställa innan allt var slut. 1400 originalpris, 900:- genom WCC.
Halloj!henrikmmx skrev:Fick precis ett samtal från World Classic Car som erbjöd mig 6 stycken "exklusiva" ölglas med min årsmodell ingraverat. Tydligen mycket begränsad upplaga och jag var en av "fåtalet utvalda" som hade chansen att beställa innan allt var slut. 1400 originalpris, 900:- genom WCC.
Handla inte Corvette-skinnjackor av skumma telefonförsäljare! Jag ock mina kollegor tar ju även hem skinnjackor från våra U.S.A.-leverantörer - med garanti - och du kan prova innan du betalar - eller returnera utan kostnad!COOLMACHINE skrev:Jag tog hem en skinnjacka på prov (detta var för några år sedan) men jag gillade inte passformen, så jag skickade tillbaka den inom stipulerad tid och trodde att allt var frid o fröj, men döm om min förvåning när jag efter en vecka fick krav på betalning, då ringde jag och förklade att jag hade retunerat jackan för att den inte passade. Jodå dom skulle ta bort kravet och bla,bla,bla. Men efter ytterligare en vecka fick jag ett brev från en inkassofirma där dom hotade med indrivning av "skulden" då blev jag förbannad och fick ringa många samtal innan dom tillslut gav med sig att ta tillbaka kravet.
Jag säger bara en sak aldrig någon mer affär med denna firma.![]()
Gå in på nitroz gamla forum får du se...COOLMACHINE skrev:Ursäkta min okunnighet men vad är "Hoffman-varning" För någonting?frisk skrev:Det blev en väldans reklam där, och pajkastning. Hoffman-varning helt klart.![]()
Jag uttryckte mig kansle lite oklart - jag vet inte om WCC är skumma - men deras försäljningsmetod är skum - skickar vykort med - "Hej! Har försökt nå Dig ang Corvette. Du kan väl slå en signal på nedanst nr MVH Göran". Fick åter ett kort av honom i veckan. Vore ju bättre att han skickade ut en broschyr med vad han har till salu - eller annonserar som vi andra i CM eller forum. ...och förresten, vem har gett honom klubbens adressregister? Så, varning för skumma telefonförsäljare står jag fortfarande för!Stingray skrev:
Tänk om DU, BobRob missuppfattades i en affär och nån kallade dig skum, oseriös och allt möjligt... Gillar inte den där attityden att ALLA utom du själv är så jävla oseriösa. Lite Hoffman varning tycker jag... Så lägg av den och var lite mer ödmjuk. Du baktalar ju andra för att få sälja mer själv och det är inte heller så seriöst tycker jag
Han går inte efter adressregistret. Undertecknad är inte medlemBobrob skrev: ...och förresten, vem har gett honom klubbens adressregister? Så, varning för skumma telefonförsäljare står jag fortfarande för!
Här gör du reklam för ditt företag vilket man har beslutat att man inte får göra på forumets olika avdelningar förutom då i annons-avdelningen. Där kan du posta att ni tar hem dom fräckaste jackorna gratis osv... Detta för att slippa reta upp dom övriga företagen som håller till på forumet som sköter sig. Detta var något som Hoffman aldrig kunde sluta med.Handla inte Corvette-skinnjackor av skumma telefonförsäljare! Jag ock mina kollegor tar ju även hem skinnjackor från våra U.S.A.-leverantörer - med garanti - och du kan prova innan du betalar - eller returnera utan kostnad!
Ok, kan hålla med - jag får väl dela upp mig på två ID'n, så att jag kan hålla isär detta.frisk skrev:Här gör du reklam för ditt företag vilket man har beslutat att man inte får göra på forumets olika avdelningar förutom då i annons-avdelningen. Där kan du posta att ni tar hem dom fräckaste jackorna gratis osv... Detta för att slippa reta upp dom övriga företagen som håller till på forumet som sköter sig. Detta var något som Hoffman aldrig kunde sluta med.Handla inte Corvette-skinnjackor av skumma telefonförsäljare! Jag ock mina kollegor tar ju även hem skinnjackor från våra U.S.A.-leverantörer - med garanti - och du kan prova innan du betalar - eller returnera utan kostnad!
Personligen tycker jag inte om att läsa en massa reklam där jag inte förväntar mig den, typ som när man ser på film på tv. Dom flesta vet nog vart dom kan vända sig om dom vill handla nått och eftersom frugan har infört handelsblockad vad gäller corvette-relaterade grejjer så känns det bara ännu mera tråkigt att läsa om billiga, bra corvette-saker.![]()
Ja på ett sätt är det synd för han hade mycket bra saker att dela med sig, synd att han inte kunde följa reglera eller vara lite mer ödmjuk bara....Turbojet skrev:Jag måste beklaga att Robert Hoffman inte finns kvar på forumet.
Han är nog en av dom mest Corvette kunniga jag har stött på.