Corvette C6 på isbana.....hur kul som helst!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Christian Nilsson
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Corvette C6 på isbana.....hur kul som helst!

Inlägg av Christian Nilsson »

En 10MB Quicktime fil finns till beskådan på
www.vearp.se (längst ner på startsidan). Det är en gas-glad entusiast som provar vändningsradien på nya C6:an.....
Det går troligen trögt att ladda upp denna om man inte sitter på fet-band....men väl värt att se! Skruva upp ljudet!!!!!!!!!

/Christian
- Stolt ägare till en 1996 LT4 Coupe white/tan -
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Urkopplad antispinn?

Inlägg av Ingo »

Sådant där gjorde man ju med gamla Volvo pv när man var liten. Men rent allmänt hur är bilen i förhållande till de gamla (typ att kliva in och ur,hanterbarhet fräna finesser etc)?. Var bilen ni lekte med en "europa version" eller var det helröda lysen etc?. filmen var lite kort bara,men tycker bilen lät rätt bra.
Användarens profilbild
Christian Nilsson
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Den var fin......svårt att säga hur den är på vägen jämfört med tidigare dock.....har aldrig kört Vette med dubbdäck på is innan :D
Men mycket elektronik, elknappar som öppnar dörrarna (både inifrån och utifrån). Ett par gånger kom vi inte ur bilen....men det kom vi på sen.
Platsen var mycket bra, jag är själv 196cm, så jag var lite rädd för takhöjden, men det var inga som helst problem.
Ljudet var fantastiskt.......
Man startar den med en knapp bara, inga nycklar. Man måste ha med sig sändaren i fickan, så är det vanlig keyless entry på den. Har man inte med sig sändaren inne i bilen så startar den inte när man trycker på "ON"-knappen. Går man ifrån bilen med sändaren liggandes inuti, så tutar den till tre gånger för att varna för detta.....
Ja, det är bara att spara ihop till en sån här nu........ :( :(
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

ser ju å ha vart eb trevlig utflykt!!
fick man köra på nån plogad isbana också??
madcow
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av madcow »

Jag hajjade aldrig varför man skulle köra en Vette på is :shock:
Hade fattat om det var en inbjudan från jeep-klubben och man skulle provköra en Rubicon eller något.....

Men att betala 6 loppor för att åka Vette på is verkar ju sjukt.....

Men man får väl en inbjudan av Daimler/Chrysler (Jeep) att provköra nästa model på Nürburgring..... :?
/T
"Wrap your Ass in Fiberglass"
http://hem.passagen.se/madcow
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Corvette C6 på isbana.....hur kul som helst!

Inlägg av Lars J »

Trevligt att du inte blev besviken på turen till Luleå. Jag var själv intresserad, men skulle hellre vilja åka på torr bana samt jag misstänkte att man max skulle få 10-15 min i vetten och resten av tiden prova deras övriga sortiment. Hade jag rätt eller fick du god tid på dig att provåka?

/Lars/ :twisted:
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Christian Nilsson
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Dom hade 4st C6 ute på banan, 3 manuella och 1 automat.
Vi var väl ca 20 pers som fick köra hur mycket som helst under ca 1.5 timmar. Och max två varv per gång, för att alternera mellan oss.
Det kändes som om det var helt tillräckligt faktiskt, det blev ingen kö eller så, för på en bana vid sidan om fanns det ca 10 andra bilar att köra is-rally med (!), bla Cadillac SRX, Chevrolet Trailblazer/Silverado/Colorado/Tahoe.....bara att koppla ur antispinn och röja! Det var oerhört kul!
Dan innan fick vi köra alla terrängdugliga bilar på en riktigt off-road bana, fullt med snö, och upp & nerförsbackar som hette d-u-g-a......det var otroligt vad bilarna egentligen klarar av alltså......
Totalt sett en kanonhelg. Med hundspann, lite pilsner och vedeldad bastu med.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Tackar för informationen. Då vet man att man kan haka på nästa gång!
/Lars/ :twisted:
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
BlackSheep-98
Nykomling
Nykomling

Inlägg av BlackSheep-98 »

Fan, jag ska upp till R-niemi på lördag och passerar Lule på söndag. Vars är det någonstan, skulle vara kul att titta åtminstone.. :shock: .
Användarens profilbild
Christian Nilsson
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Jag tror inte att dom har kvar allting där nu, för eventen är slut.
Troligen är bilarna skrotade :x
Dyker upp på blocket som reservdelsbilar sen.......hahahaaa
Skriv svar