Hallå!
Nu har det skett. Efter en lång tid med många hinder och tokskruvande min första semestervecka så hoppade motorn i gång i förrgår. Det var inga som helst problem utan det startade och hade tomgång direkt och bara några små läckage som kunde fixas snabbt och enkelt. Efter kam inkörning så lät jag bilen vila några timmar för att sedan ta en första tur. Trots vass kam så finns det tillräckligt med vacuum för att köra lysen med mera och servo. Motorn vaknar till rejält vid 4500 varv och det kommer nästan som en turbo kick. Jag har chip i till 6000 så jag drog den dit och döm om min förvåning när motorn bara ville mer. Noterade att varvräknaren slutar vid 7000 så det behövs en extra.
Länken visar en kort film vid uppstarten, inget spännande men alltid nåt. Jag återkommer med mer bilder.
http://s1303.photobucket.com/user/kalle ... 9.mp4.html
Jag lappade i hop original system med headers så jag går från 3,5 till 2 tum vilket inte är optimalt. Således behövs ett nytt system. Jag tänkte jag skulle köpa ett färdigt. Har ni tips på ett bra 2,5 tum som inte är rostfritt?
Kalle
Ny motor
-
- Corvettefantast
Re: Ny motor
KUL att det funkar så bra! 
//Ricky.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Re: Ny motor
jag har byggt en snarlik motor som dig ,fast det blev en 383 istället.
en liknande lunati mekkam fast med mera lyft. sen är det portade afr220 toppar av den äldre modellen.
och min gillar också varv, men har ändå fått ett oerhört brett register. så mellan 3000 varv och 6500 så är den oerhört pigg. men har varit över 7000 strecket och tyckt att det ändå finns mycket kvar.
med den motorn körde jag 12,48 på strippen förra året utan fusk och slicks, helt nybyggd och oinställd, lät den gå lite fett när det ändå var under inkörning, och växlade lite tidigare än vad jag egentligen ska göra, bara pga inkörning, ändå spann det i 50 meter.
så med slicks och en säck med drivaxelknutkors med så borde en hög 11 vara ganska lätt idag. kanske rentav en mitten 11 borde inte vara omöjligt.. så nu vet du vad du har att se fram emot =)
en liknande lunati mekkam fast med mera lyft. sen är det portade afr220 toppar av den äldre modellen.
och min gillar också varv, men har ändå fått ett oerhört brett register. så mellan 3000 varv och 6500 så är den oerhört pigg. men har varit över 7000 strecket och tyckt att det ändå finns mycket kvar.
med den motorn körde jag 12,48 på strippen förra året utan fusk och slicks, helt nybyggd och oinställd, lät den gå lite fett när det ändå var under inkörning, och växlade lite tidigare än vad jag egentligen ska göra, bara pga inkörning, ändå spann det i 50 meter.
så med slicks och en säck med drivaxelknutkors med så borde en hög 11 vara ganska lätt idag. kanske rentav en mitten 11 borde inte vara omöjligt.. så nu vet du vad du har att se fram emot =)
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk