Hej vänner!
Blev förra helgen glad ägare av en C6:a, som jag länge drömt om. Det är en 05:a, så alltid något "pill" att roa sig med. Bl a så har det tydligen suttit någons slags tejp på spoilern, finns lite klisterrester kvar. Någon här som har nån bra och klok idé om hur man kan ta bort detta utan att skada lacken, plasten? Har provat med vanlig insektsborttagaremedel, men det bet inte. Även provat rubbing, men utan lyckat resultat.
Det har även suttit toningsfilm på båda fönstersidorna, och även där finns "klister" kvar.
Tar tacksamt emot tips:)
Så glad så:)
Re: Så glad så:)
Grattis till "nya" bilen.
Prova med något aggressivare typ Thinner, om det är originallack så klarar lacken det men blir matt då allt vax försvinner så du får nog polera och lägga på nytt vax efteråt.
Till rutorna skulle jag ha provat med CRC BRAKLEEN.
Prova med något aggressivare typ Thinner, om det är originallack så klarar lacken det men blir matt då allt vax försvinner så du får nog polera och lägga på nytt vax efteråt.
Till rutorna skulle jag ha provat med CRC BRAKLEEN.
Grattis till fina bilen!
Ett gammalt raggarknep att ta bort limrester är att spruta på 5.5.6 och låta det verka lite.
Sen så brukar det lossna...
Lycka till!
Christer
Ett gammalt raggarknep att ta bort limrester är att spruta på 5.5.6 och låta det verka lite.
Sen så brukar det lossna...
Lycka till!
Christer
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
- Corinthian
- Corvettefanatiker
köpr klisterborttagningsmedel på Jula, typ 39:-
kan heta lite olika, typ "label remover" eller "adhesive remover"...
har för mig att det är surheten som gör att det losnar, så citronsyra i vatten bör fungera med..
kan heta lite olika, typ "label remover" eller "adhesive remover"...
har för mig att det är surheten som gör att det losnar, så citronsyra i vatten bör fungera med..
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
De flesta klistren från dekaler löser man säkrast upp med alkohol. T-sprit skadar inte lacken heller. Starkare grejor funkar ju såklart men är kanske inte så bra för de delar man är rädd om.
T-röd löser garanterat ditt limrest problem.
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes
tyvärr såld nu
Blev nyss med c6 z06
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes
tyvärr såld nu

Blev nyss med c6 z06

PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
Stort tack alla för bra tips, kanon!
Det där med 5:56 kanske är värt att prova, löser ju allt annat skit så kanske även limrester:)
Mvh
Martin
Det där med 5:56 kanske är värt att prova, löser ju allt annat skit så kanske även limrester:)
Mvh
Martin
T- röd funkar kanon på rutor men håll thinner/förtunning så långt bort du kan ifrån lacken
MVH Conan999