Erfarenheter AK Racing

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
sned
Nykomling
Nykomling

Erfarenheter AK Racing

Inlägg av sned »

Jag skulle vilja dela med mig av mina erfarenheter av AK Racing som jag anlitat för att montera headers, uppgradering av mjukvara samt viss service på min C6 -05.
Tänkte att det kan vara av intresse för den som tvekar inför val av verkstad med tanke på de skriverier som pågår här och på andra forum.

Efter att haft kontakt med en annan verkstad inriktad på Corvette men utan att få konkreta besked gällande leveranstid etc. tog jag kontakt med AK Racing via mail. Jag fick svar inom några minuter och erbjöds kolla på prylarna i verkligheten innan jag bestämde mig. Lite drygt en vecka efter beställningen blev jag uppringd för att få veta att grejerna fanns i Sverige och vi bokade tid i verkstaden veckan därpå. När sedan bilen väl var klar så låg originaldelarna välemballerade i kupén, priset stämde med det vi kommit överens om, vi gick igenom det arbete som var gjort och jag fick svar på mina frågor.

Sammanfattingsvis så motsvarade jobbet mina förväntningar med råge och bilen går grymt mycket bättre nu. Gasresponsen är klockren och den accelerar snabbare. Ljudet är dessutom helrätt...

Det här är mina egna upplevelser och jag har ingen koppling till AK Racing. Är bara en entusiast som är noggrann när det gäller vem som får pilla på mina grejor...
:D
C6 Z51 2005, 6 vxl man, PFADT Headers, Magnaflow avgas
ettan47
Nykomling
Nykomling

Re: Erfarenheter AK Racing

Inlägg av ettan47 »

Kan bara hålla med dig, jag har även läst i andra forum att det finns de som är missnöjda med mappningen som gamla R-Tune gjort, precis som det gjorts här. Tyvärr gjorde även jag det fatala misstaget och har hakat på och skrivit om detta och på så sätt bidragit till denna meningslösa dialog, om man nu skall kalla det för dialog.

Men det retade mig att man tidigare i ordet är fritt under tråden R-tune pratade negativt om nya R-tune innan de ens fått chansen och visa vad de går för.

Men jag kan även tycka att det att det är lika fel att nya R-tune går ut i annons samt i detta forum och säger att många bilar har blivit felmappade. Då måste de kunna ha belägg för detta påstående.

Tyvärr har det blivit en massa skriverier om mappning och hur kunnig x-firma resp Y-firma är. Den ena säger att x-firma är helt värdelös, den andra att samma x-firma är suveräna på mappning. När det gäller y-firma är det likadant, en person säger att y-firma saknar kunnig personal och är helt värdelös, den andra att y-firma är suveräna på mappning.

Är det inte dax att sluta med detta och försöka ge varandra konstruktiv feedback, istället på att klanka på den ena eller andra firman utan substans och heller inte antyda att någon firma har gjort ett dåligt arbete om man inte kan stå för det och presentera vad som gjorts fel.

Om man vill dela med sig positiva erfarenheter och konstruktiv feedback och tala om vad och hur det gjorts bra så gynnar det oss alla.

Om man vill dela med sig negativa erfarenheter och konstruktiv feedback och på samma sätt tala om vad och hur det gjorts det gjorts fel så gynnar det oss alla.

Av den anledningen skulle jag gärna ha sett att du utlämnat negativ kritik om en annan verkstad inriktad på Corvette och skriva att du bara är en entusiast som är noggrann när det gäller vem som får pilla på dina grejer då det är just sådana antydningar utan att precisera vilket företag det gäller och vad som gjorts fel som jag tycker man kan utelämna om man inte kan nämna företaget och stå för det, för jag antar jag att du har negativa erfarenheter med mappning från någon annan firma som du har att jämföra med.

Men jag är glad för din skull att du är nöjd med AK racing och delat med dig av den informationen.

Det som trots allt förenar oss är vår entusiasm för Corvette och där kan vi bara hjälpa varandra genom att delge saklig och objektiv information.
Användarens profilbild
sned
Nykomling
Nykomling

Inlägg av sned »

ettan47 skrev:Kan bara hålla med dig, jag har även läst i andra forum att det finns de som är missnöjda med mappningen som gamla R-Tune gjort, precis som det gjorts här. Tyvärr gjorde även jag det fatala misstaget och har hakat på och skrivit om detta och på så sätt bidragit till denna meningslösa dialog, om man nu skall kalla det för dialog.

Men det retade mig att man tidigare i ordet är fritt under tråden R-tune pratade negativt om nya R-tune innan de ens fått chansen och visa vad de går för.

Men jag kan även tycka att det att det är lika fel att nya R-tune går ut i annons samt i detta forum och säger att många bilar har blivit felmappade. Då måste de kunna ha belägg för detta påstående.

Tyvärr har det blivit en massa skriverier om mappning och hur kunnig x-firma resp Y-firma är. Den ena säger att x-firma är helt värdelös, den andra att samma x-firma är suveräna på mappning. När det gäller y-firma är det likadant, en person säger att y-firma saknar kunnig personal och är helt värdelös, den andra att y-firma är suveräna på mappning.

Är det inte dax att sluta med detta och försöka ge varandra konstruktiv feedback, istället på att klanka på den ena eller andra firman utan substans och heller inte antyda att någon firma har gjort ett dåligt arbete om man inte kan stå för det och presentera vad som gjorts fel.

Om man vill dela med sig positiva erfarenheter och konstruktiv feedback och tala om vad och hur det gjorts bra så gynnar det oss alla.

Om man vill dela med sig negativa erfarenheter och konstruktiv feedback och på samma sätt tala om vad och hur det gjorts det gjorts fel så gynnar det oss alla.

Av den anledningen skulle jag gärna ha sett att du utlämnat negativ kritik om en annan verkstad inriktad på Corvette och skriva att du bara är en entusiast som är noggrann när det gäller vem som får pilla på dina grejer då det är just sådana antydningar utan att precisera vilket företag det gäller och vad som gjorts fel som jag tycker man kan utelämna om man inte kan nämna företaget och stå för det, för jag antar jag att du har negativa erfarenheter med mappning från någon annan firma som du har att jämföra med.

Men jag är glad för din skull att du är nöjd med AK racing och delat med dig av den informationen.

Det som trots allt förenar oss är vår entusiasm för Corvette och där kan vi bara hjälpa varandra genom att delge saklig och objektiv information.
Ok, jag ska försöka vara tydligare eftersom jag gav utrymme för viss egen tolkning.
Jag har inga negativa erfarenheter av mappning från någon annan firma men däremot kundbemötandet (eller avsaknad av kunddialog eller vad man ska kalla det när man inte får svar).
Jag ville lyfta fram att just snabba svar och konkret återkoppling var en av AK Racings styrkor. Sedan lade jag till att jag dessutom var grymt nöjd med utfört arbete. Det är just den typen av info jag själv sitter och letar efter när jag ska välja vem som ska få pilla på mina grejor.
Ursäkta om jag var otydlig tidigare.
C6 Z51 2005, 6 vxl man, PFADT Headers, Magnaflow avgas
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

På Efilive och Hptuners forum skärskådas andras arbete i parti o minut då man helt enkelt lägger upp tunerfilerna på forumen. Sen kan vem som helst titta på dem o komma med konstruktiv kritik - men framför allt hjälpa andra med ev. Problem och frågor. Nu är det inte så många som har dessa programvaror i sverige men jag tycker man kan be om en kopia av tunerfilen om man är det minsta orolig, sen är det bara att lägga upp den här. Kan nästan garantera att vi snabbt skulle lokalisera de som definitivt inte kan mappa... OCH kanske lära de som inte kan allt lite matnyttigt ! RTUNE och AK lär ju hjälpa till att kolla varandras iaf o på så sätt ev. höja kvalite'n :mrgreen:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Skriv svar