När jag sätter på värmen får jag imma på rutorna, har jag läckande värmepaket? Eller blir det så när man börjar använda värmen?
Bilen har ståt några år. Och ventilen som stryper flödet genom värmepaketet hade fastnat i stängt läge, vet inte hur länge det varit så.
Imma på rutan
-
- Corvettefanatiker
Re: Imma på rutan
Hejs
Tyvärr så är det säkert så att värmepaketet läcker..
Om du nu inte har hål i taket så mattor & annat är dyng sura!
Tyvärr så är det säkert så att värmepaketet läcker..
Om du nu inte har hål i taket så mattor & annat är dyng sura!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Tänkte prova att tillfälligt lösa det med kylartätning, så jag kan köra med den under hösten, köpte den just för att ha som höst bil, och då måste ju värmen fungera att ha på.
Någon som kan tipsa om BRA kylartätning som fungerar.
Koppla bort värme paketet för att se att imman slutar !
Det är så lite tid kvar , åtgjärda felet istället för att trycka i kylartätning som även kan täta
det du inte vill ska täta.
Snikhet bedrar vishet
/Christer
Det är så lite tid kvar , åtgjärda felet istället för att trycka i kylartätning som även kan täta
det du inte vill ska täta.
Snikhet bedrar vishet

/Christer
/Christer 

Jag gav upp på min camaro som jag lödde om flera gånger men vid montering knäckte jag fogen varje gång.Punken skrev:Tänkte prova att tillfälligt lösa det med kylartätning, så jag kan köra med den under hösten, köpte den just för att ha som höst bil, och då måste ju värmen fungera att ha på.
Provade skeptiskt STP och det blev tätt direkt. Har nu kört två år sedan dess och ser inga nackdelar.
Klart man vill laga grejor på bästa sätt men till det finns tid, pengar och lust så duger detta.
Emanuel
-68 cab 454LS6 L71/M21
-68 cab 454LS6 L71/M21
Kanon, ska prova det. Gillar inte heller nödlagningar, men vill kunna köra bilen dagligen fram till vintern, eftersom det var just det jag köpte den till, kör i vanliga fall hotrod, men de jag har saknar både värme och vindrutetorkare. och inte ska min dotter behöva åka Volvo till skolanBlueBull skrev:Jag gav upp på min camaro som jag lödde om flera gånger men vid montering knäckte jag fogen varje gång.Punken skrev:Tänkte prova att tillfälligt lösa det med kylartätning, så jag kan köra med den under hösten, köpte den just för att ha som höst bil, och då måste ju värmen fungera att ha på.
Provade skeptiskt STP och det blev tätt direkt. Har nu kört två år sedan dess och ser inga nackdelar.
Klart man vill laga grejor på bästa sätt men till det finns tid, pengar och lust så duger detta.

-
- Corvetteexpert
Annars kan du ju dra slangen direkt till returen och hoppa över värmepaketet, så länge. Kanske lite kallt, men vad gör det när du åker Corvette..
//Lasse
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'