Batteri switch

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Batteri switch

Inlägg av Terner »

Var får man tag i en batteriswitch med nyckel som tål rätt strömstyrka till min bil? Tänkte montera den i väggen bakom sätena (i mitten) så en modell med rätt lång hals som kan nå igenom vore toppen.
Skulle montera Biltemas "gröna strömkran" tillfälligt i bilen idag men den gick av på mitten då jag skulle dra fast den. Mätte brottytan där all bilens ström ska gå och hua den var bara typ 8 kvadratmillimeter. Det är alltså samma sak som att mata startmotorn med full flera hundra ampere genom en kabel som bara har en tjocklek på 3 mm ungefär!!!

Fattar inte att man får sälja sån skit!

Vill ha fatt i en sån där med röd snygg nyckel som man kan ta med sig när man lämnar bile.
Någon?

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Christian Möller
Rookie
Rookie

Re: Batteri switch

Inlägg av Christian Möller »

Hej,
Volvo Penta har en HD modell med lång hals som tål mycke stryk dessvärre är nyckeln i metall.
http://www.marinepartseurope.com/sv/vol ... witch.aspx
finns två varianter,en dyr och bra och en lite mindre dyr
Christian
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Tack för tipset denna svarar ju lite bättre mot mina behov. Ska mäta om den kan nå igenom. Vill ju helst ha avstängningen lätt åtkomlig. Lasta ur och öppna luckan till batterifacket har man ju inte tid till när det ryker...

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Du hittar batteriswitchar i vilken båtbutik som helst.

Jag har sjælv en variant med plastnyckel monterad lætt åtkomlig i mittenfacket bakom stolarna. :)

Se lænk:
http://seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=5408
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Skriv svar