El stolar 2002?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

El stolar 2002?

Inlägg av Terner »

Hej alla!

Har skaffat ett par stolar från en C5 2002 som jag ska ha i min C3:a lite komfort får man ju unna sig ;)

Elen till varje stol har bara 3 tåtar så men vill ändå veta. Det är en grov svart, en grov orange och en tunn orange. Antar att svart är jord, grov orange plus och att den tunna är bältesvarnare men vet ej säkert.

Om någon har ett elschema så vore det fint om jag kunde få veta hur det är egentligen. Vill också veta om stolarna alltid ska ha plus på sig och hur stark säkring dom ska avsäkras med?

Ett kopplingsschema (pdf) hade naturligtvis varit toppen. Båda stolarna har alla elinställningar, minne och kompressor för svank. finns visst nån fläkt för rumpventilation med :)

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Terner »

Terner skrev:Hej alla!

Har skaffat ett par stolar från en C5 2002 som jag ska ha i min C3:a lite komfort får man ju unna sig ;)

Elen till varje stol har bara 3 tåtar så men vill ändå veta. Det är en grov svart, en grov orange och en tunn orange. Antar att svart är jord, grov orange plus och att den tunna är bältesvarnare men vet ej säkert.

Om någon har ett elschema så vore det fint om jag kunde få veta hur det är egentligen. Vill också veta om stolarna alltid ska ha plus på sig och hur stark säkring dom ska avsäkras med?

Ett kopplingsschema (pdf) hade naturligtvis varit toppen. Båda stolarna har alla elinställningar, minne och kompressor för svank. finns visst nån fläkt för rumpventilation med :)

/Terner
Oj hade bara kollat på passagerarstolens el! På förarstolen är det massvis med tåtar!!!!!!!!!!

Kopplingsschema ingen?

Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Ubbe »

Hej!
Jag har försökt att hjälpa dig men det verkar vara omöjligt att hitta ett elschema :roll:
Du kan ta kontakt med AK racing så kanske Anders vet :wink:http://www.akracing.se/
MVH Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Terner »

Det är lugnt det fixade sig idag tack vare en hjälpsam medlem!

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
mpe
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 210
Blev medlem: lör apr 18, 2009 20:58
Ort: trelleborg

Re: El stolar 2002?

Inlägg av mpe »

Hej,har du så att du kan skicka in bilder på 5ans stolar i en C3a?

Mats
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Terner »

mpe skrev:Hej,har du så att du kan skicka in bilder på 5ans stolar i en C3a?

Mats
Jodå bilder kommer!

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Terner »

Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer.

Detta är svaret jag får men kan maila till den som är intresserad!

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Larzzon
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 282
Blev medlem: tis dec 22, 2009 13:41
Ort: Sandviken
Kontakt:

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Larzzon »

Terner skrev:Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer.

Detta är svaret jag får men kan maila till den som är intresserad!

/Terner

Du kan ladda upp bilder via http://www.Photobucket.com :)


/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
mpe
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 210
Blev medlem: lör apr 18, 2009 20:58
Ort: trelleborg

Re: El stolar 2002?

Inlägg av mpe »

Hej igen,du kan maila mig på matspersson10@hotmail.com tack på förhand

Mats
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Terner »

Okay se om detta funkar nu

http://s1347.photobucket.com/user/hans1 ... sort=3&o=0

Stolarna ska ut igen och putsas upp såklart. Men all el funkar och man sitter riktigt gott! I och med att stolarna har minnen så krävs det lite byglingar för att få igång förarstolen men vill nån göra om detta så hjälper jag till så klart. Är inte helt klar med fastsättningen men det beror mest på att jag vill göra någon förstärkning för bakre fästena då dom va lite illa åtgångna. Originalstolarna trilla ut i bitar när man börja ta hårt idom :)

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Larzzon
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 282
Blev medlem: tis dec 22, 2009 13:41
Ort: Sandviken
Kontakt:

Re: El stolar 2002?

Inlägg av Larzzon »

Terner skrev:Okay se om detta funkar nu

http://s1347.photobucket.com/user/hans1 ... sort=3&o=0

Stolarna ska ut igen och putsas upp såklart. Men all el funkar och man sitter riktigt gott! I och med att stolarna har minnen så krävs det lite byglingar för att få igång förarstolen men vill nån göra om detta så hjälper jag till så klart. Är inte helt klar med fastsättningen men det beror mest på att jag vill göra någon förstärkning för bakre fästena då dom va lite illa åtgångna. Originalstolarna trilla ut i bitar när man börja ta hårt idom :)

/Terner

Funkar kanon :) Vill du ha bildern direkt på forumet så kopierar du IMG länken till höger brevid din bild och klistrar in här



Bild

Såg riktigt snyggt ut! 8)

/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Skriv svar