Anderstorp lägger ned racingverksamheten

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Anderstorp lägger ned racingverksamheten

Inlägg av Ubbe »

Hejdarn skrev: Dual mode Ubbe, dual mode. Så kan du både anpassa dig vid behov och ha kul när du vill. 8)
Hej! Tappar man inte effekt på dom där sakerna?
Raka rör gör ju bara att det låter mer men bilen går inte snabbare ;)
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Anderstorp lägger ned racingverksamheten

Inlägg av Hejdarn »

Ubbe skrev:
Hejdarn skrev: Dual mode Ubbe, dual mode. Så kan du både anpassa dig vid behov och ha kul när du vill. 8)
Hej! Tappar man inte effekt på dom där sakerna?
Raka rör gör ju bara att det låter mer men bilen går inte snabbare ;)
7 hp är skillnaden på min bil med öppet och stängt (stängt = ganska öppet). 8)
Jag var av uppfattningen att du gillade muller (+100 db tråden) men om inte så spelar det ingen roll vad du har.
Runt 10 hp hit eller dit gör inget på tiderna.

Själv gillar jag att det låter V8a och inte elbil, men det är jag det. 8)
Headers tillför en hel del effekt och en hel del ljud så man behöver rätt kombination ink kattar för sitt ändamål.
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156
Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka

Re: Anderstorp lägger ned racingverksamheten

Inlägg av Bengt »

De flesta av er kan nog lätt hitta de där 10hp om ni leanar ut PE(fullgasmappningen-MAF kurvan) och höjer tändningen nån grad :!:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Anderstorp lägger ned racingverksamheten

Inlägg av 745 »

Ubbe skrev:Hej! Tappar man inte effekt på dom där sakerna?
Raka rör gör ju bara att det låter mer men bilen går inte snabbare ;)
Om du mappar för banan där du kör stängt, kommer du att förlora några hästar på gatan när du vill mullra, men hur stor roll spelar det :?:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Anderstorp lägger ned racingverksamheten

Inlägg av Ubbe »

Hejdarn skrev: 7 hp är skillnaden på min bil med öppet och stängt (stängt = ganska öppet). 8) Jag var av uppfattningen att du gillade muller (+100 db tråden) men om inte så spelar det ingen roll vad du har. Runt 10 hp hit eller dit gör inget på tiderna. Själv gillar jag att det låter V8a och inte elbil, men det är jag det. 8) Headers tillför en hel del effekt och en hel del ljud så man behöver rätt kombination ink kattar för sitt ändamål.
Jag vill att det ska låta racing men det får inte minska några, hp på min bil;) Det får absolut inte göra så att man inte orkar köra till Anderstorp pga ljudet!
Det som sitter på min bil är inte dåliga grejor;) och du har kanske den bästa lösningen Thomas! Om Bengt hjälper med mappningen;)
Vi får se och höras:)
Skriv svar