Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » tis feb 11, 2014 22:05
Ojsan...
Smuggler
Corvetteexpert
Inlägg: 814 Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall
Inlägg
av Smuggler » ons feb 12, 2014 0:10
Mycket vacker vy
AFR kanske?
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
stedt
Nykomling
Inlägg: 40 Blev medlem: lör dec 15, 2007 12:21
Ort: Karlsborg
Inlägg
av stedt » ons feb 12, 2014 9:51
Tack för bilder att se på.
Vilket fäste har du till servopumpen?
Med vänlig hälsning Stedt
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » ons feb 12, 2014 10:07
Smuggler skrev: Mycket vacker vy
AFR kanske?
Helt rätt Daniel.
Det blev AFR 315.
stedt
Nykomling
Inlägg: 40 Blev medlem: lör dec 15, 2007 12:21
Ort: Karlsborg
Inlägg
av stedt » ons feb 12, 2014 10:09
Hej igen, är det en Powermaster generator
Med vänlig hälsning Stedt
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » ons feb 12, 2014 10:10
Topparna får sällskap av Holleys gamla Strip Dominator insug.
(Hoppas nu allt får plats bara...)
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » ons feb 12, 2014 10:21
stedt skrev: Tack för bilder att se på.
Vilket fäste har du till servopumpen?
Med vänlig hälsning Stedt
Jag har för mig att det är detta fäste jag köpte.
Försöker hitta P/N på en fraktlapp..
http://www.jegs.com/i/JEGS+Performance+ ... 7/10002/-1
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » ons feb 12, 2014 10:31
Ricky skrev: stedt skrev:
Vilket fäste har du till servopumpen?
Med vänlig hälsning Stedt
Jag har för mig att det är detta fäste jag köpte.
Försöker hitta P/N på en fraktlapp..
Nu hittade jag beställningen och det är det fästet jag länkade till som jag har.
Många skruvar och lite plocke-pin är det men det sitter där det ska och passar mot Corvettens framvagnskalk.
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » ons feb 12, 2014 10:33
stedt skrev: Hej igen, är det en Powermaster generator
Med vänlig hälsning Stedt
Jag mins inte vad den heter men det är en standard-grej.
Jag gick bara till den lokala Startmotor och generator handlaren och sa att jag ville ha en liten rackare och då plockade han fram den.
Den finns som 45Ah och 100Ah har jag för mig.
klingan75
Nykomling
Inlägg: 19 Blev medlem: tor sep 27, 2012 9:57
Ort: Frillesås
Inlägg
av klingan75 » tor feb 13, 2014 14:13
Ricky skrev: Smuggler skrev: Mycket vacker vy
AFR kanske?
Helt rätt Daniel.
Det blev AFR 315.
Herre jättejösses! Man skojjar inte bort en Big Block, allt är enormt ju. Ska bli intressant med en rapport från första provkörningen. Jag gissar på att motorn kommer bryta sig loss från bilen och gå upp i omloppsbana när du trampar på gaspedalen
(O.T. Har lagt upp en tråd om mitt projekt på ett annat forum nu.)
Bengt
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156 Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka
Inlägg
av Bengt » tor feb 13, 2014 14:54
Vi hoppas att varvtiderna minskar i samma takt som hästkraftantalet ökar Ricky
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » tor feb 13, 2014 16:14
Bengt skrev: Vi hoppas att varvtiderna minskar i samma takt som hästkraftantalet ökar Ricky
Det var någon som sa att det inte finns någon dålig väghållning som inte kan kompenseras genom mera hästkrafter.
hasseh
Corvetteälskare
Inlägg: 686 Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:
Inlägg
av hasseh » tor feb 13, 2014 16:19
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
axelg89
Corvetteälskare
Inlägg: 234 Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
Ort: Stockholm & Tranås
Kontakt:
Inlägg
av axelg89 » sön feb 16, 2014 18:30
oj vilka trevliga motordelar. Kommer motorn köras i bänk igen med nya uppsättningen?
Mvh
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » sön feb 16, 2014 20:39
Motorn kommer att bänkas innan den kommer i bilen axel.
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » sön feb 16, 2014 20:41
Jag vet att många undrar över viktskillnaden mellan gjutjärn och aluminium så här kommer svaret svart på vill.
Alutoppens guideplates och vipparmsbultar ligger i en påse på vågen bakom toppen så de är exakt samma utrustning på topparna.
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » sön feb 16, 2014 20:45
Den totala viktbesparingen är alltså 31,4kg bara på topparna.
Den nya och lättare koppling jag ska köra med väger ca 3kg mindre än den gamla.
Ska bli kul att se vad vågen för komplett bil landar på då den står på hjulen igen, och inte minst viktfördelningen.
Senast redigerad av
Ricky den mån feb 17, 2014 0:17, redigerad totalt 1 gånger.
Ubbe
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862 Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:
Inlägg
av Ubbe » sön feb 16, 2014 21:31
Ricky skrev: Den totala viktbesparingen är alltså 31,4kg bara på topparna.
Den nya och lättare koppling jag ska köra med väger ca 3kg mindre än den gamla. Ska bli kula att se vad vågen för komplett bil landar på då den står på hjulen igen, och inte minst viktfördelningen.
Hej! Jäklar det var ingen dåligt viktminskning
Visst är det kul att få bilen lite lättare! Har just stoppat i mig en skål popcorn och det är ju inte så bra;)
Bengt
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156 Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka
Inlägg
av Bengt » mån feb 17, 2014 16:20
Ubbe skrev: Ricky skrev: Den totala viktbesparingen är alltså 31,4kg bara på topparna.
Den nya och lättare koppling jag ska köra med väger ca 3kg mindre än den gamla. Ska bli kula att se vad vågen för komplett bil landar på då den står på hjulen igen, och inte minst viktfördelningen.
Hej! Jäklar det var ingen dåligt viktminskning
Visst är det kul att få bilen lite lättare! Har just stoppat i mig en skål popcorn och det är ju inte så bra;)
Hur mkt kan man spara på föraren tro ?
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » ons feb 19, 2014 9:49
Dessvärre är nog föraren lite för kravstor på det ljuva i livet för att banta sig ner till ett benrangel bara för att kapa en tiondel på varvtiderna.
Kan du inte lägga in lite av ditt kunnande angående hjulvinklar för Toyo-däcken Bengt?
Våren närmar sig med stormsteg och snart står man där och ska ställa fram och bakvagnen igen.
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » fre feb 21, 2014 22:20
Jonas matchportar insuget.
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » fre feb 21, 2014 22:21
Locken på plats.
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » fre feb 21, 2014 22:21
Nu är det nära..
axelg89
Corvetteälskare
Inlägg: 234 Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
Ort: Stockholm & Tranås
Kontakt:
Inlägg
av axelg89 » fre feb 21, 2014 23:50
säker på att du inte skall ha den i vardagrummet? Det är ju konst! Ska bli mycket spännande att se vad dynon säger
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » lör feb 22, 2014 0:14
Tack Axel.
Vad dynon säjer är ju alltid spännande och visst finns det förväntningar..
Men.. -Den ger vad den ger och huvudsaken är att den går som den ska.
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » lör feb 22, 2014 1:10
Ricky skrev:
Det var någon som sa att det inte finns någon dålig väghållning som inte kan kompenseras genom mera hästkrafter.
Smokie Yunick..
Ubbe
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862 Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:
Inlägg
av Ubbe » lör feb 22, 2014 8:50
Vilken skönhet Ricky!vad heter hon (motorn);)
Jag tycker du gör alldeles rätt! Superfinish och bankörning så ska corvetten användas;)
Dina tändkablar har samma märke som jag hade tidigare och dom blev jag avrådd att använda pga dom är lätta att hoppa ur.
Nu vet jag inte om det gäller c3;)
Ricky
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805 Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm
Inlägg
av Ricky » lör feb 22, 2014 8:59
Jag har kört med de tändkablarna i 3 år nu och aldrig haft något sådant problem.
Ubbe
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862 Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:
Inlägg
av Ubbe » lör feb 22, 2014 9:02
Ricky skrev: Jag har kört med de tändkablarna i 3 år nu och aldrig haft något sådant problem.
Det kan vara att kablarna är kortare till C5 och därmed risk att hoppar ur?
Meatos
Corvetteälskare
Inlägg: 295 Blev medlem: ons mar 20, 2013 12:27
Ort: Norrköping
Inlägg
av Meatos » lör feb 22, 2014 10:10
Väldigt fin motor man blir ju ganska avis. Bra jobbat!
Medlemsnummer 3955