Du hittar ingen 08 och uppåt för runt 400 tusen om du skall ha en fin bil. Hedin bil i Göteborg har en svensksåld 08 med 2000 mil på mätaren för 459, och det är där väl prutmån på om du betalar kontant. Svensksåld med full historik är dyrare än en importbil som tyvärr ibland har en lite oklar bakgrund och är svårare att kolla upp.
http://www.blocket.se/goteborg/Chevrole ... a=23_3&w=3
/Lars/
Prisbild C6Z06
Re: Prisbild C6Z06
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Svårt det där med pris men jag tycker 400-450 för en 08 beroende på skick och utrustning är ett rimligt pris. Ska man hitta en likvärdig bil i prestanda/köregenskaper så får man lägga till många många K därav tror jag bilarna nästan står still i pris på marknaden. Vad får du för gt3 för 400-450? Då pratar du om en bil mellan 00-04 som inte är likvärdig i prestanda dock en Porsche. Har själv gått i tankarna om att byta till gt3 men då kollar jag på 997 och då får man hosta upp 200-300k till för att få likvärdig prestanda.
Jag kan tänka mig sälja min 08 med massa lullul på för runt 430 men min är svart och saknar det onödiga navett. Lägre än så då behåller jag bilen för jag hittar inget annat bil där jag får lika mycket glädje för pengarna om du förstår vad jag menar, så tänker jag.
/t
Jag kan tänka mig sälja min 08 med massa lullul på för runt 430 men min är svart och saknar det onödiga navett. Lägre än så då behåller jag bilen för jag hittar inget annat bil där jag får lika mycket glädje för pengarna om du förstår vad jag menar, så tänker jag.
/t
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Import är ju fördelaktigt om du tänkt prep'a den för exempelvis banåka...
EU-bilar är helbilsgodkända och då får man inte ens byta stolar än mindre stoppa i bur
EU-bilar är helbilsgodkända och då får man inte ens byta stolar än mindre stoppa i bur
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm