Verkstadsval-verkstadskval

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
JMagnus
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: lör feb 15, 2014 20:56
Ort: Söderhamn

Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av JMagnus »

Hej alla Corvettevänner.
Som relativt ny ägare till en Corvette (i höstas) så har jag försökt läsa mig in lite på forumet här i olika frågor. Man blir inspirerad av alla härliga trådar som finns med uppdateringar av bilar, prat om roliga träffar mm. Nu när vårsolen tittat fram så börjar man bli extremt sugen på att ta fram bilen efter vintervilan och jag bokade besiktning igår i slutet av denna veckan så till helgen blir det lite bilåka om vädret håller i sig. Som jag sa, man blir inspirerad här på forumet och jag har funderingar på uppgraderingar på min bil och det har ju varit en del skriverier om några verkstäder som ni har olika goda erfarenheter av. Jag är ju som sagt ofärgad och har ingen erfarenhet av någon firma alls, men skulle helt enkelt vilja ha lite råd om vilka firmor ni rekommenderar och som ni har bra erfarenheter av.

Mvh//Magnus
monsterbilen
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: sön okt 06, 2013 11:03
Ort: bortomvingåker
Kontakt:

Re: Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av monsterbilen »

Hej Magnus

Vilken del av världen bor du i? En verkstad i vingåker gör dig knappast lycklig om du bor i Umeå.

(ForumRunner)
Användarens profilbild
Hans Wijk
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 186
Blev medlem: tis aug 23, 2005 8:27
Ort: Asarum, Blekinge

Re: Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av Hans Wijk »

Vild gissning: Söderhamn :wink:
_________________
Hans Wijk
C8 Cabriolet
JMagnus
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: lör feb 15, 2014 20:56
Ort: Söderhamn

Re: Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av JMagnus »

Hej igen!
Rätt gissat Hans. Jag bor i Söderhamn. Var lite otydlig med detta i mitt förra inlägg! Jag känner inte till nån verkstad i min direkta närhet men har inga problem med att behöva åka en liten bit! Men jag håller mig gärna inom 25 mils avstånd, och då kommer jag både ner mot Stockholm, inåt mot Dalarna och uppåt norr om Sundsvall! Det jag tänkt göra med bilen är montering av headers, frontsplitter och sidokjolar i kolfiber( typ ZR1). Sen får man se om begäret ökar:)
Min bil är en röd Z06 -06 svensksåld med låga mil. Har inte förstått hur man lägger upp en bild här än för annars hade jag gjort det. Men det kommer bara jag fått kläm på det !

Tacksam för tips!

Med vänlig hälsning,
Magnus
malte
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 343
Blev medlem: mån apr 05, 2010 12:00
Ort: Gotland

Re: Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av malte »

JMagnus skrev: Har inte förstått hur man lägger upp en bild här än för annars hade jag gjort det. Men det kommer bara jag fått kläm på det !

Tacksam för tips!

Med vänlig hälsning,
Magnus
Det går inte att ladda upp bilder på forumet. Du måste länka till bilden som du lagt någon annanstans, t.ex. pixbox eller garaget. Saxat från annan tråd här på forumet:

Snabbkurs i att få in en bild från en annan site på nätet:

1) För att få in bilden så klickar du på din bild (som redan finns uppladdad på en annan site i cyberrymden) med högerknappen på musen och väljer egenskaper/properties.
2) Markera dessa med musen så att hela länken blir blå (i ditt fall) http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt ... 058374.jpg
3) Klicka med höger musknapp och välj "Markera allt" (nu har du sparat länken)
4) Gå in i din tråd (den här t.ex och) klicka med högerknapp i meddelanderutan
5) Tryck på "Img" knappen i top panelen
6) Ställ dig mitt i mellan hakparanteserna "[img].[/img]" med markören
7) Välj "Klistra in"

Nu skall länken (bilden) synas om du förhandsgranskar
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av Hejdarn »

Ak-racing är bra och har fixat det du vill ha gjort på min bil. :D
Du har deras logga här på forumsidan uppe till höger.
Mvh
Thomas
JMagnus
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: lör feb 15, 2014 20:56
Ort: Söderhamn

Re: Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av JMagnus »

Hejdarn skrev:Ak-racing är bra och har fixat det du vill ha gjort på min bil. :D
Du har deras logga här på forumsidan uppe till höger.
Tack för tipset :D Har varit in på deras sida och tittat runt lite! Kanske blir ett besök till storstan:)

Mvh// Magnus
Berga
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 12
Blev medlem: tor aug 09, 2012 21:51
Ort: Åkersberga

Re: Verkstadsval-verkstadskval

Inlägg av Berga »

Hejdarn skrev:Ak-racing är bra.
+1
C6 3LT -09 svart coupe A6
Skriv svar