Bensin förbrukningen på c6:an

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Nano79
Nykomling
Nykomling

Bensin förbrukningen på c6:an

Inlägg av Nano79 »

Tänkte höra vad ni har för bensin förbrukning på era c6:or landsväg samt stadskörning
O nu menar jag normal körning.
Användarens profilbild
Rask237
Nykomling
Nykomling

Re: Bensin förbrukningen på c6:an

Inlägg av Rask237 »

0,9 landsväg & 1.2 stadskörning i lugnt tempo. Klarar man dock köra lugnt en hel tank så borde man få medalj :lol:
Ekonomisk tillväxt. Historien om oss. Spendera pengar vi inte har. På saker vi inte behöver. För att skapa intryck som inte varar. Hos människor vi inte gillar.
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

vad jag kommit fram till är att min drar ca 8-10 liter i timmen (tomgång/normal körning).. så sen är bara frågan om timmen förvaltas på 30- eller 110-väg.
Användarens profilbild
andsan
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av andsan »

Hej på er.

Hur har ni kommit fram till det?

Är det via bilens färddator eller har ni delat antalet liter med antalet mil i samband med att ni har tankat.
Tycker nog att färddatorn lämnar en glädjesiffra.

Har nu en 2012 Grand Sport Cab med auto och hade före det en 2005 cab med auto.
Tycker nog att dom drar lite mera än så här.
Skulle nog vilja påstå att den vill ha åtminstone en liter landsväg och ca 1,2 i snitt.
Kör ganska lugnt i normalfallet.

Däremot så är det ganska fantastiskt att kunna konstatera att dom drar så lite under semesterresor nere i Europa.
Körde för några år sedan ca 600 mil söderöver i ganska så raskt takt på Autobahn, marschade väl en 180-200, alperna upp och ner en del stadstrafik.
Verkar som att den stora motorn inte drar så mycket mera i 110 eller 160?, fantastiskt.
Däremot så blir väl däckskostnaden rätt hög nu med dom breda bakdäcken jag har på min Grand Sport.

Men ,men totalen med en så stor motor är fantastisk.
Folk tror att man ljuger när man talar om det.

Betyder att vi kan lägga många mil med bilarna i sommar.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

andsan skrev:Hej på er.

Hur har ni kommit fram till det?

Är det via bilens färddator eller har ni delat antalet liter med antalet mil i samband med att ni har tankat.
Tycker nog att färddatorn lämnar en glädjesiffra.

Har nu en 2012 Grand Sport Cab med auto och hade före det en 2005 cab med auto.
Tycker nog att dom drar lite mera än så här.
Skulle nog vilja påstå att den vill ha åtminstone en liter landsväg och ca 1,2 i snitt.
Kör ganska lugnt i normalfallet.

Däremot så är det ganska fantastiskt att kunna konstatera att dom drar så lite under semesterresor nere i Europa.
Körde för några år sedan ca 600 mil söderöver i ganska så raskt takt på Autobahn, marschade väl en 180-200, alperna upp och ner en del stadstrafik.
Verkar som att den stora motorn inte drar så mycket mera i 110 eller 160?, fantastiskt.
Däremot så blir väl däckskostnaden rätt hög nu med dom breda bakdäcken jag har på min Grand Sport.

Men ,men totalen med en så stor motor är fantastisk.
Folk tror att man ljuger när man talar om det.

Betyder att vi kan lägga många mil med bilarna i sommar.
Har kommit fram till det genom att slå litrarna man tankar genom timmarna man kört.
på bana drar min ca 3.3 liter milen.
nästa vecka är min färdigmappad så då kommer givarna visa exakt förbrukning. har OBD2 wifi-dongel så appen i telefonen säger vad förbrukningen är per sek ellr över tid om man hellre vill det.
Skriv svar