Stämmer det att alla 2008:or ska ha radioknappar på ratten?
Stämmer det att alla 2008:or ska ha radioknappar på ratten?
Informationen kommer från Jannes Vettar sidan, och de flesta 2008:or jag hittar bild på verkar ha radioknappar på den högra ratt ekern.
Kan det finnas vissa utrustningsnivåer som avviker från detta, eller ska man vara misstänksam mot att ratten kan vara bytt om radio knapparna saknas?
Kan det finnas vissa utrustningsnivåer som avviker från detta, eller ska man vara misstänksam mot att ratten kan vara bytt om radio knapparna saknas?
Svart C6 Competition 2008
-
- Corvettefanatiker
Re: Stämmer det att alla 2008:or ska ha radioknappar på ratt
Hejsan !
Det kanske inte är en -08 ? Det kan ju vara en -07 !
Det kanske inte är en -08 ? Det kan ju vara en -07 !
Den har LS3, så borde inte kunna vara '07?
EDIT: enligt VIN är det en 08:a.
Dessutom ska det vara radioknappar i ratten redan från 07 enligt Jannes vettar.
EDIT: enligt VIN är det en 08:a.
Dessutom ska det vara radioknappar i ratten redan från 07 enligt Jannes vettar.
Du har en från staterna?eurobilar har jag aldrig sett utan.usabilar kan nästan va utan ratt faktisk... 

Det är en bil jag är spekulant på, och den är såld ny i tyskland (är Euro modell med strålkastarspolning med mera).
Jag har något svagt minne att det 08 såldes en variant i Europa man kallade för "Competition" som hade Z51, men saknade HUD och en del annat.
Funderar på om det kan vara en sådan kanske.
EDIT: verkar som att det var 09 man sålde Competition, men de kanske såldes även 08?
Se tråd: https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 19&t=17750
Jag har något svagt minne att det 08 såldes en variant i Europa man kallade för "Competition" som hade Z51, men saknade HUD och en del annat.
Funderar på om det kan vara en sådan kanske.
EDIT: verkar som att det var 09 man sålde Competition, men de kanske såldes även 08?
Se tråd: https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 19&t=17750
Tror det är löst, verkar vara en "Competition".
http://www.worldcarfans.com/10803261725 ... on-edition
http://www.worldcarfans.com/10803261725 ... on-edition
Hej
Jag har en -09 Competition MED knappar på ratten, finns ytterligare några i min närhet somoxå har knapparna
Jag har en -09 Competition MED knappar på ratten, finns ytterligare några i min närhet somoxå har knapparna
Min är en 08:a som har LS3 Package med kontroll till radion och cd spelaren på ratten. Även utrustad med satelite radio XM sirus och On Star call system som är vida överlägset Europeiska
varianter, men som inte fungerar i Europa. Tyvärr...Hade varit fantastiskt om GM hade satsat på detta i Europa. Nu har man det bara i USA och i Kina !
Om olyckan skulle vara framme så kallar On star operatör upp föraren o kollar läget, detta gäller i fall då krockkudden löser ut. Fönstren åker ner och varning blinkers går i gång automatiskt.
Får de inte svar skickar de ambulans till platsen.
Vi europeer vill gärna ironisera över jänkarna om att vi är bäst på jorden, men i vissa lägen befinner vi oss på stenåldern med en massa konstiga regelverk och särregler.
varianter, men som inte fungerar i Europa. Tyvärr...Hade varit fantastiskt om GM hade satsat på detta i Europa. Nu har man det bara i USA och i Kina !
Om olyckan skulle vara framme så kallar On star operatör upp föraren o kollar läget, detta gäller i fall då krockkudden löser ut. Fönstren åker ner och varning blinkers går i gång automatiskt.
Får de inte svar skickar de ambulans till platsen.
Vi europeer vill gärna ironisera över jänkarna om att vi är bäst på jorden, men i vissa lägen befinner vi oss på stenåldern med en massa konstiga regelverk och särregler.
Ok.. tack, det var intressant.matalb11 skrev:Hej
Efter en massa bild googlande verkar det som att 2008 Competition bilar inte har ratt knappar.