Andreas och andra som läser,
En allmän fråga angående körtid, hur mycket soppa kör du och andra upp på ett arrangemang?
60, 80, 100 eller kanske tom 200 liter?
Hade varit intressant att veta om diskussionen om lite körtid/startavgift egentligen har substans?
För att få en uppfattning så kör vi i Corvette Cup upp ca 20- 25 liter/pass på de svenska banorna (otrimmade standardmotorer).
För denna möjlighet att förädla bensin på bästa sätt betalar vi ca 3000:- all inclusive (arrangemang inkl speaker, brand/amb/läkare, funktionärer, el osv).
Emmaboda kostade 550:-/bil.
Klubben subventionerar en hel del redan på olika valda satsningar tex KM och förarutvecklingsarrangemang. Men i grunden måste alla förstå att klubbens racingverksamhet i första hand måste vara självfinansierad och inte sponsring av annans lekstuga.
För detta så krävs faktiskt ett högre deltagande till arrangemangen (vilket sänker startavgifterna för den enskilde).
Overaller finns från ca 3500:-, TrackAttack har inget krav på overall utan endast heltäckande klädsel.
Om Johnny, Mackan mfl kommer med samma däck som du, skulle det då helt plötsligt gå bra att köra med dem? Personligen så föredrar jag vikt/hk indelning då det lyfter fram förarbegåvning och inte ombyggd bil för en 1/2 mille för att kunna vara konkurrenskraftig, borde passa dig också.
För att undvika diverse regeldiskussioner, oro för krock med andra osv så finns det ett utmärkt och betydligt säkrare tävlingsformat än nuvarande som skulle funka på KM, nämligen trackattack/timeattack formatet.
TA med vikt/hk indelning skulle bli mycket mer rättvist och säkrare för alla men frågan är om Corvettemedlemmarna är mogna för ett sådant val ang. KM, som det är nu så är det mest en kamp för att försvara ett format som de facto skapar lågt deltagande pga frågor om däck, effekt och oro för kollision.