40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
VettePartsSweden
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 134
Blev medlem: sön mar 09, 2008 10:57
Ort: Kolsva (Köping)

40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av VettePartsSweden »

Med stor besvikelse får jag bekräftat av ordförande Christer Woxberg att jag inte blir inbjuden till Club Corvette Swedens 40-årsjubileum, trots att jag uppfyller villkoren enligt CCS styrelsemöte i november 2013.

D.v.s.:

1) Jag var en av de 19 grundarna av klubben 1974
2) Jag är medlem i klubben
3) Dessutom har jag har under många år aktivt verkat för att Sveriges Corvetteägare skall ha tillgång till BILLIGA RESERVDELAR och PROFESSIONELL SUPPORT via min firma Vette Parts Sweden

Jaha, då får jag tänka om lite inför framtiden. Jag upphör f.o.m. nu med all annonsering i Corvette Magasinet och CCS Matrikeln. Jag kommer inte att förlänga mitt medlemskap när det löper ut i höst. Detta tillsammans innebär en minskad intäkt för klubben med 20.000 kronor på årsbasis = 200.000 kronor på tio år. Väger man detta mot kostnaden för en inbjudan till jubileet så undrar man hur styrelsen tänker.

Jag får önska alla mina kompisar som deltager i 40-årsjubilet, inbjudna och betalande, ett riktigt trevligt arrangemang.

Robert Palmqvist
Medlem nr 530
En av de 19 grundarna av Club Corvette Sweden 1974
Ägare till Vette Parts Sweden
http://www.vetteparts.se

Mailtrafiken: http://www.vetteparts.se/bilder/40arsmail.pdf
Styrelseprotokollet: http://www.vetteparts.se/bilder/40arsst ... tokoll.pdf

Bild
Bild
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av hasseh »

Känns som lite sniket. Det är ju inte frågan om pengar utan tydligen andra orsaker.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Vilka blir bjudna????
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
president
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: lör feb 21, 2004 22:02
Ort: Råå

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av president »

Robert, vilken nivå hamnade detta på nu? Vad är detta för trams om att du inte är inbjuden? Du som alla andra medlemar i Club Corvette Sweden är inbjudna till sommarmötet 2014 i Tanumstrand. Som jag har berättat för dig tidigare så har vi skickat ut en special inbjudan till de medlemmar som är kvar i klubben och har varit med ända sedan starten 1974 hela tiden. Alltså 40 års jubilarer. Dessa 7 kommer klubben att bjuda på en sommarmötesweekend i Tanumstrand. Detta är det enda som vi har diskuterat och bestämt i styrelsen , ingenting annat. I slutet av 1974 var ni 62 st medlemmar och idag är det endast 7 st av dessa som har varit med hela tiden sedan starten. Robert du gick ur klubben för länge sedan och kom tillbaks igen som medlem 2005. Du är ingen 40 års jubilar i CCS. Hur kan du komma med hot om att gå ur klubben och inte annonsera mer av en anledning att du gick ur klubben tidigare av egen fri vilja. Jag beklagar ditt sätt som du hanterar din besvikelse på. Med vänliga hälsningar Christer Woxberg Ordförande i CCS
VettePartsSweden
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 134
Blev medlem: sön mar 09, 2008 10:57
Ort: Kolsva (Köping)

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av VettePartsSweden »

president skrev:Robert, vilken nivå hamnade detta på nu? Vad är detta för trams om att du inte är inbjuden? Du som alla andra medlemar i Club Corvette Sweden är inbjudna till sommarmötet 2014 i Tanumstrand. Som jag har berättat för dig tidigare så har vi skickat ut en special inbjudan till de medlemmar som är kvar i klubben och har varit med ända sedan starten 1974 hela tiden. Alltså 40 års jubilarer. Dessa 7 kommer klubben att bjuda på en sommarmötesweekend i Tanumstrand. Detta är det enda som vi har diskuterat och bestämt i styrelsen , ingenting annat. I slutet av 1974 var ni 62 st medlemmar och idag är det endast 7 st av dessa som har varit med hela tiden sedan starten. Robert du gick ur klubben för länge sedan och kom tillbaks igen som medlem 2005. Du är ingen 40 års jubilar i CCS. Hur kan du komma med hot om att gå ur klubben och inte annonsera mer av en anledning att du gick ur klubben tidigare av egen fri vilja. Jag beklagar ditt sätt som du hanterar din besvikelse på. Med vänliga hälsningar Christer Woxberg Ordförande i CCS
Trams och hot - vad är det för påståenden från vår president?

Det finns bara fyra grundare som är medlemmar i klubben idag - Rolf Fordy Abrahamsson, Jan Juan Johansson, Caj Edborg och jag, Robert Palmqvist. Kanske klassar Jan-Erik Heikefelt in här också som hedersmedlem. Fordy och Juan har varit medlemmar under alla år, Caj sedan 1975 (vet ej varför inte 1974) och jag med avbrott 1975-2004. Vi fyra är de enda som uppfyller kraven som styrelsen beslutade om vid styrelsemötet den 21.11 2013 - "Beslöts att medlemmar som grundade föreningen och fortfarande är medlemmar 2013-2014 bjuds in till sommarmötet utan kostnad." Bara ovannämnda fyra medlemmar uppfyller villkoren. Jag har inte fått någon inbjudan! Varför då? Bäst att du går hem och reder ut fakta innan du återkommer! Robert
Bild
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
Användarens profilbild
steffez51
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 27
Blev medlem: tis feb 12, 2013 23:27
Ort: Karlshamn
Kontakt:

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av steffez51 »

Synd att inte alla är nöjda när det skall bli kalas...
En tanke eller liknelse: Obs Gifter man sig 1974 och skiljer sig 1975 och gifter om sig med samma partner 2004 firar man Rubinbröllop 2014 då ????

Obs!!Gillar Robert & Vetteparts är ett kanonföretag
_________________
Stefan.H
C7 2014 Coupe
C5 1999 Cab Såld
C3 1972 Cab Survivor
CBX 1047 Ren.objekt
Användarens profilbild
Åkerman
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 112
Blev medlem: lör dec 24, 2011 11:10
Ort: Tollarp

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Åkerman »

Synd att inte alla är nöjda när det skall bli kalas...En tanke eller liknelse: Obs Gifter man sig 1974 och skiljer sig 1975 och gifter om sig med samma partner 2004 firar man Rubinbröllop 2014 då 

:D Det kanske skulle vara dom som bildade klubben 1974 som blev bjudna på festen? Sen att man ej var medlem mellan 1975-2004 har ingen betydelse. Vetteparts är ett bra företag men i denna fråga är du ute och cyklar. Sluta tramsa o kom till mötet för det är där dina kunder o vänner finns.
Tino C3 cab -72
Z06 -04
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Ingo »

Hehe .
Kan förstå Roberts inställning i princip.
men tydligen har klubben blivit lite sniknare med åren.. :lol:
Själv är jag 20 års medlem och har inte hört ett piss.
Tydligen så får man köpa plaketten själv nu för tiden,tioårsplaketten delades ju ut på sommarmötet,och när man inte kunde delta ,så skickades den hem.
Men plaketten kan väl kvitta ,däremot banden runt klubbemblemet i framrutan borde man ju ha fått ett 20 års kan man tycka... :roll:
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 453
Blev medlem: tis mar 11, 2008 9:26
Ort: Göteborg

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Conan999 »

Och för att flika in med ytterligare en sak så tycker jag medlemsavgiften är galet hög när man ska gå med i klubben för första gången, detta främjar absolut inte tillväxten i klubben.
MVH Conan999
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Ingo »

Conan999 skrev:Och för att flika in med ytterligare en sak så tycker jag medlemsavgiften är galet hög när man ska gå med i klubben för första gången, detta främjar absolut inte tillväxten i klubben.
Är ju för att det ska vara lite exklusivt,och att man är seriös när man går med .
Men visst är det lite mycket speciellt som att årsavgiften ju är drygt tre gånger så hög som i en del av de andra corvetteklubbarna.
Fast tidningen är ju värd någon/några hundringar.
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av hasseh »

Conan999 skrev:Och för att flika in med ytterligare en sak så tycker jag medlemsavgiften är galet hög när man ska gå med i klubben för första gången, detta främjar absolut inte tillväxten i klubben.
Håller med om detta och är själv av den åsikten att det ska mycket till för att motivera inträdesavgift på 600 riksdaler.
Men jag ska iof kanske inte ha någon åsikt då jag gick ur klubben efter två år. Tyckte inte den var så mycket för mig och där av kanske grunden för mina åsikter finns.
Tidningen är dock helt OK men om man bara betalar för den så blir det en dyr prenumeration.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Mange_C5 »

hasseh skrev: Tidningen är dock helt OK men om man bara betalar för den så blir det en dyr prenumeration.
Om det är främst CM som är intressant varför då välja vägen via ett dyrt medlemskap när en prenumeration enligt CCS hemsida kostar 350 kr/år?

Vet en ickemedlem som gillar CM men tycker medlemskapet är för dyrt och påpekat just beskrivna faktum. :wink:

-----------------------

När gäller trådens grundfråga så lutar jag nog åt att tycka att beslutar man sig för att bjuda initiativtagare så är det självklart att bjuda alla som deltog på första mötet som grundade klubben, klubben hade inte uppnått 40 år utan deras gärning och vad man gjort däremellan har i den meningen ingen betydelse.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Leif Eriksson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 06, 2008 18:45
Ort: Mjölby

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Leif Eriksson »

Hej.

Tydligen är det två medlemsskap som gäller. Har hela tiden trott att det är det som står i "nicket" här som gäller. Men är ju naturligtvis då när man blev medlem här på forumet.

Leif.
Senast redigerad av Leif Eriksson den lör jun 07, 2014 10:42, redigerad totalt 1 gånger.
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 613
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:38
Ort: Nacka

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Jerka »

[quote="steffez51"]Synd att inte alla är nöjda när det skall bli kalas...
En tanke eller liknelse: Obs Gifter man sig 1974 och skiljer sig 1975 och gifter om sig med samma partner 2004 firar man Rubinbröllop 2014 då ????


:D :D :D Kan bara hålla med

Eftersom det här verkar vara allmänna gnälltråden

Sluta med gnället om medlemsavgiften som kostar mindre en tank bensin
Jag och ca 2700 till tycker att det är värt det

Ni andra , tänk efter det kan inte vara medlemsavgiften som är den stora kostnaden i bilägandet 8)

/Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Mange_C5 »

Jerka skrev: Sluta med gnället om medlemsavgiften som kostar mindre en tank bensin
Jag och ca 2700 till tycker att det är värt det

Ni andra , tänk efter det kan inte vara medlemsavgiften som är den stora kostnaden i bilägandet 8)

/Jerka
2700 betalar men det behöver inte per automatik innebära att alla 2700 egentligen tycker det är värt den kostnaden, för att inte tala om de Corvetteägare som inte är sugna på att betala nuvarande kostnad även om den inte är extrem i det stora hela.

Ibland undrar jag om Corvetteägarskapet utmynnar i villfarelsen att man är ägare av något exklusivt eller blir mer intressant som person på något sätt i och med ägarskapet, och den faktiskt dyra medlemsavgiften och extra introkostnad skall stödja denna skapade märkvärdighet trots att bilmodellen förvisso är en mycket bra "bang for buck" men rent krasst är en ganska vanlig massproducerad sportbil, jämfört med en del verkligen exlusiva märken. :roll:

Med ett sådant tankesätt så framstår de självvalda icke-medlemmarna som de klarsynta barnen i sagan om Kejsarens nya kläder :twisted:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 613
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:38
Ort: Nacka

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Jerka »

Mange_C5 skrev:
Jerka skrev: Sluta med gnället om medlemsavgiften som kostar mindre en tank bensin
Jag och ca 2700 till tycker att det är värt det

Ni andra , tänk efter det kan inte vara medlemsavgiften som är den stora kostnaden i bilägandet 8)

/Jerka
2700 betalar men det behöver inte per automatik innebära att alla 2700 egentligen tycker det är värt den kostnaden

:twisted:



Det är precis vad det är ca 2700 har valt att att vara medlemmar . 8)

Det här är en så länge ett fritt land , inte Ryssland inte ens sossestyrt med kollektivanslutning utan helt
fritt valt

Sen är det naturligtvis fritt att inte vara medlem och helt fritt valt att som Mange skriver prenumerera på Cm och läsa om vad som händer i klubben istället för att deltaga :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Glömm inte bort att alla pengar går tillbaka till medlemmarna hur stor eller liten medlemsavgiften en är

/Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 453
Blev medlem: tis mar 11, 2008 9:26
Ort: Göteborg

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Conan999 »

För min del så halkade jag ur klubben för 1,5-2 år sedan och jag måste nu betala ny inträdesavgift på 600kr igen plus medlemsavgiften på 745kr. Medlemsavgiften kan jag köpa rakt av trots att även denna är för hög men att behöva betala ny inträdesavgift är ju rent löjligt. Som jämförelse så kostar det 400kr att gå med i Mustangklubben.
MVH Conan999
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: 40-års jubileum – Jag blev inte inbjuden!

Inlägg av Jake »

Tråden har lämnat ämnet. Låst!
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Låst