10 årsplaketter finns de fortfarande?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Lars J »

I en tidigare numera låst tråd så berördes huruvida cluben fortfarande delade ut 10, 20 osv plaketter till medlemmar som varit med motsvarande år eller inte :?: Något svar hann aldrig komma innan tråden låstes så kanske någon i styrelsen kan reda ut hur det är här och nu :D

/Lars/ Medlem sedan 1994
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Ingo »

Jo precis!! :D
Fick vi plaketter efter 10 år kan det ju inte blivit fler som ska ha vid 20 logiskt sett? :roll:
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 967
Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Chrippe »

Jag tror att man får ett tryckt A4 papper numera = Diplom
/Christer 8)
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Ingo »

Jo fick ett kuvert idag med diplom, nål och en dekal.
blir lite fundersam på dekalen om den ska sitta under rutan som de vanliga?
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Lars J »

Ingo skrev:Jo fick ett kuvert idag med diplom, nål och en dekal.
blir lite fundersam på dekalen om den ska sitta under rutan som de vanliga?
Jag har också fått samma grejer så plaketten är väl slopad :(

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Tomten
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 292
Blev medlem: lör okt 18, 2003 23:08
Ort: Stockholm

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Tomten »

Hej,

Plaketten går att beställa, men man får betala den själv. Jag minns inte hur beställningen ska gå till, men någon i styrelsen har säkert koll.

/Tomten
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Ingo »

Tja det går utför med världen,det var bättre förr.. :D
Användarens profilbild
jerkee
Rookie
Rookie
Inlägg: 80
Blev medlem: sön jun 17, 2007 22:05
Ort: Partille

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av jerkee »

Instruktion för att beställa kommer i nästa CM.

/Erik
1970 350/350
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: 10 årsplaketter finns de fortfarande?

Inlägg av Lars J »

Jag har nu fått ett tydligt svar från vår ordförande:

Det är så här att redan på våren 2011 bestämde den dåvarande styrelsen med Ingvar som ordförande
att 10 års plaketter skulle försvinna och ersättas med ett diplom i stället för att få ner kostnaden.

När sen Kenneth blev ordförande igen på hösten 2011 så togs ett nytt beslut på att alla plaketter skulle avskaffas och ersättas med diplom
och omigen detta var för att få ner kostnaden. Samtidigt så bestämdes det att medlem skulle kunna beställa en plakett för 340kr som var och en
skulle betala ur egen börs. Sedan detta bestämdes så har ca 30% av berörda beställt dessa. Som jag har förstått så var ett av argumenten för att ta bort plaketterna att många som fick dessa inte var intresserade av att få en så man tyckte att stora summor betalades ut till ingen nytta.

Nu under senaste året så har det kommit upp olika åsikter och förslag på att göra en annan lösning på detta för att tillfredsställa de medlemmar som verkligen sätter ett värde på att få sin plakett och detta planeras att tagas upp i styrelsen framöver.


Så nu är det väl upp till oss som tycker det är trevligt att få något mer en ett pappersdiplom när man varit med 10,20,30 etc år. Kostnaden 340:- för 10 år blir 34:- om året och det tycker jag det borde vara råd till. Eftersom många tydligen inte uppskattade plaketten kanske man skulle kunna göra så att när det är tid för plakett så tillfrågas man om man önskar få en eller inte. Detta borde vara kostnadseffektivt.

Bara en tanke från en 20-årsmedlem :idea:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar