Bättre ljud!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Wakawo
Nykomling
Nykomling

Bättre ljud!

Inlägg av Wakawo »

Hej!

Jag har en kompis som precis köpt en C6 Grand Sport 2011 & den låter inget vidare. Dvs inget muller alls!
Har nog aldrig hört en C6:a med så tyst avgassystem.

Det finns som bekant ett antal avgas-alternativ han kan köpa för att radikalt ändra på detta!

En fråga dock, är det rekommendabelt att byta hela vägen fram till grenrören eller räcker det inte att bara byta de "bakre burkarna" för att få ett "mullrigare" ljud. Han är inte ute efter någon prestandahöjning.

Mvh

Magnus
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Bättre ljud!

Inlägg av Corinthian »

Wakawo skrev:Hej!

Jag har en kompis som precis köpt en C6 Grand Sport 2011 & den låter inget vidare. Dvs inget muller alls!
Har nog aldrig hört en C6:a med så tyst avgassystem.

Det finns som bekant ett antal avgas-alternativ han kan köpa för att radikalt ändra på detta!

En fråga dock, är det rekommendabelt att byta hela vägen fram till grenrören eller räcker det inte att bara byta de "bakre burkarna" för att få ett "mullrigare" ljud. Han är inte ute efter någon prestandahöjning.

Mvh

Magnus
Grand Sport har väl samma slutburkar som Z06 med ventiler som öppnar vid 3500 varv?
isf är det bara att koppla förbi den säkringen som styr dom, med en egen brytare, så mullrar det hela tiden
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Bakre räcker(till att börja med)
MVH Conan999
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torch Red »

Jag har också en Grand Sport 2011 och jag köpte en Mild to Wild så jag kan välja om jag vill ha muller eller inte. På långresor är det skönt att inte höra avgasljudet för det kan i vissa farter vara mycket irriterande. Vill man ha muller så trycker man bara på knappen.
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Ett tips är att byta till headers o X pipa men behålla bak ljuddämparna, då får du mera muller
plus att du på köpet får en " rappare " bil !
Skriv svar