745 skrev:Tråkigt med krascher

, jag hoppas verkligen att det inte blev några personskador.
Vi är nog många som undrar varför man valde att släppa iväg bilar med slicks
Tyvärr har det förekommit ett antal incidenter under de senaste åren, och jag hoppas att ansvariga tar det till sig och arbetar för mer & säkrare racing i framtiden, INNAN vi har en olycka med personskador.....................
Ett alternativ till traditionell banracing är TA där risken för olyckor minskas tack vare att man undviker omkörningar & att man får köra i sitt eget tempo samt slipper jaga eller bli jagad utav en annan bil.
Jag vill avsluta med att jag tycker att det är kul att höra alla positiva kommentarer från alla som kört KM och dessutom vill jag tacka alla som jobbar för racingen inom CCS och gratulera KM mästarna

Hehe tack Göran, som att stjäla godis från barn

Inga personskador blev det, dock skadat front samt kylare. Ägaren går inte via F-bolag så jag kunde lägga ut filmen...
Tror att vi skall bestämma formen för KM bana redan höst, i febr. är det för sent... Något som troligen funkar för bana är en halv trackmonday på Mantorp. Då får vi väl med en massa riktiga räserbiler också ? Eller en fredag så att vi kan slagga över o sen ta helg... De öppnar ju efter behov.
Antingen fri körning i 2,5h och startpostition i ett riktigt race baserat på bästa tid på hela träningen.
Inga däcksbyten tillåtna under dagen.
Eller fri körning i 2,5h och ett TA race med turordning bästa tid på träning. Kanske ännu bätte om TA omfattar 3 varv eftersom att man inte hinner få upp tempen på däcken annars. Lite säkrare om folk kan gå ut lugnare, sätta en tid, o ha 2 varv kvar.
Tar man en hel dag i anspråk, dvs fri träning 9-12, lunchuppehåll o sedan fri körning en timma vartefter man kör TA 3varv så har man ju 3 timmar på sig.. Man kan ju lätt släppa ut 3 jämnsnabba bilar med 30 sek mellanrum för 3 varv TA o se ser aldrig röken av varandra... På 2h har vi avverkat +30 bilar om Hejdarn o Skoghag basar...

Vid Gulflagg kör alla direkt i depå för omstart.
Eller 2st omgångar med 1 varv TA.
Men klubben måste nog bestämma sig i höst, lär av detta år.
För dragracingen så skall förstås SVERIGES BÄSTA STÖRSTA OCH VÄRSTA BILKLUBB vara på TIERP. Men Malmby är ju också bra, regnar maj/juni racet bort har man en chans till i Sept. Och fästet är BÄTTRE på Malmby, sist körde jag 12.7, 12.4, 12.24 på tre försök. Lycka till med att vara så konsekvent på på Mantorp med manuell låda... Ja, Mantorp är skojigt, sova på hotell osv. Men det är dyrt och väldigt omständigt ! Och får dragracing intresserade köra så mycker de orkar där...? Den frågan är redan besvarad många gånger..
Dags att diskutera 2015