KM 2014 efter snack...

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: KM 2014 efter snack...

Inlägg av Ubbe »

[quote="Ricky"]
Sedan CCS driver klubbverksamhet, dvs en ideell verksamhet så kan vi inte köpa alla tjänster av professionella eller företag utan man måste använda sig av klubbmedlemmarnas kunnande och erfarenheter som av naturliga själ är ganska varierande.

Nyfiken.
Kan vi inte köpa tjänster pga ekonomi eller är det regler som styr?
Just det här eventet så kanske det är bra att köpa in dessa.

Pengar kan vi få om vi gör oss av med Matrikeln :wink:
Den här tråden kan de som är racingansvarige läsa och ta med till 2015.
Senast redigerad av Ubbe den lör aug 23, 2014 16:26, redigerad totalt 1 gånger.
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Ricky skrev:Vad roligt att det kommer så mycket input och positiva idéer. :)

Sedan CCS driver klubbverksamhet, dvs en ideell verksamhet så kan vi inte köpa alla tjänster av professionella eller företag utan man måste använda sig av klubbmedlemmarnas kunnande och erfarenheter som av naturliga själ är ganska varierande.

Era åsikter och funderingar är av största värde men även ert engagemang och fysiska närvaro.

Ni som ser brister och möjligheter till förbättringar kontakta gärna klubbens racingansvarige och erbjud er kompetens. :)

För alla evenemang som klubben anordnar är det alltid någon som jobbar häcken av sig för att allt ska bli bra och roligt och att medlemmarna ska bli nöjda och det är inte mer än rätt att andra medlemmar också drar ett strå till stacken.

Det vore inte alls fel att vara några till på dessa stora evenemang. :)

Personligen vill jag tacka alla som bidrog till att KM blev så bra :!:

Rock n Roll.
Härlig inställning & grattis till placeringen 8)

Jag håller med dig, det är för få som hjälper till och kompetensen är varierande och det är för dyrt att köpa in alla tjänster.
Så varför fortsätta att köpa in tjänster år efter år :?:

Kör KM som en SBF tävling, då får vi ett färdigt koncept samt nödvändig utbildning där kompetensen saknas.
Jag är övertygad om att det kommer att bli ett bättre & billigare alternativ 8)

Jag anmäler härmed mitt intresse för att jobba för ett bättre KM i enlighet med SBFs reglementen.

Rock n Roll :D
Senast redigerad av 745 den lör aug 23, 2014 16:49, redigerad totalt 1 gånger.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Kul att det finns folk som du Göran :D
Låt Göran och Mange sätta ihop banracingen 2015.
Tersan verkar också kunnig :wink:

Låt dom få betalt.Använd pengarna från matrikel
Rock n Roll.
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Ubbe skrev:Låt Göran och Mange sätta ihop banracingen 2015.
Tersan verkar också kunnig :wink:
Tack för förtroendet Ubbe :D
Jag är övertygad om att Mange skulle bli en utmärkt tävlingsledare, frågan är om han har ork & tid, hans kompetens är efterfrågad.
Men det finns säkert fler inom CCS som skulle kunna göra ett minst lika bra jobb.

Och dessutom erbjuder SBF ett antal olika utbildning:
http://www.sbf.se/info/verksamhet/utbildning/

Du som tycker om att skruva, vad skulle du säga om en teknikerutbildning :?:

Nu får vi avvakta vilken väg som CCS Racing väljer att gå.........
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

Innan jag glömmer; tack Tersan, Ubbe och Andreas för era kommentarer på mitt långa inlägg. :)

Nu har det kommit en inbjudan från Ricky i racing gruppen/sektionen att man är välkommen att bidra och ni skall naturligtvis ta chansen att påverka och hjälpa till om ni kan och vill.

Ubbe tyckte jag skulle vara med, vilket naturligtvis är smickrande.
Jag har som jag skrivit tidigare varit med i gruppen men tröttnade på att lönlöst försöka driva vissa frågor som nu en del av er nu funderat över i tråden därför; utan en uttalad och aktiv förändring eller omsvängning i grundinställning hos åtminstone delar av racingsektionens medlemmar så är inte ett återinträde aktuellt för ens ett övervägande, dessutom tycker nog (samma?) delar av racingsektionen att det bara är skönt när jag inte är där och ifrågasätter deras sätt att driva tex KM:s tävlingsmoment inom banracing. :wink:

När det gäller om jag kan ta på mig en funktionärsroll på KM så är SBF vara eller icke vara på KM en nyckelfråga för åtminstone mig.
Det må va hänt att racingsektionen eller åtmistone individer tycker att SMA och nuvarande upplägg är bra och enkelt men jag har SBF A-licens och tänker inte få den ifrågasatt genom att vara delaktig i en aktivitet som inte uppfyller eller ens har som ambition att försöka anpassas till de omständigheter som de facto råder.

Sen skall CCS nog inse att eftersom vi medlemmar med racingsektionens goda minne gjort det lätt för oss och kört på väl lösa boliner och har liksom ett som det verkar kravlöst SMA accepterat vad som helst så länge betalning kommer in.
Därför; eftersom vi alla och racingsektionen inte har samlat eller försökt bygga egen funktionärskompetens för att genomföra KM inom SBF ram, så skulle det krävas ett eller två år till med att fortsätta hyra in tjänsten (men då inom SBF ram) medans man bygger upp en tävlingslednings och organisationsstruktur som gör CCS racing och KM värd namnet.

Det är dock som tidigare sagt glädjande att deltagare har börjat analysera KM och dess genomförande.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Tersan »

Hmm... å ena sidan har jag svårt att vara med i en förening utan att hjälpa till, och jag arbetar till vardags med att styra upp saker.
Å andra sidan har jag ingen lust att trampa i ett getingbo.

Men jag skulle nog egentligen vilja vara med som deltagare på ett par möten för att se hur det fungerar innan jag kommer med synpunkter. Av det som framkommit här i tråden (och av vad jag hört från andra håll) så verkar det ändå finnas en viss potential till förbättring, beroende på vad man har för syfte med banträffarna.

Säkerheten är dock något jag personligen aldrig tänker pruta på, i synnerhet som våra bilar har fartresurser som kan ställa till det rejält om nåt går på tok.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

Tersan skrev:Hmm... å ena sidan har jag svårt att vara med i en förening utan att hjälpa till, och jag arbetar till vardags med att styra upp saker.

Men jag skulle nog egentligen vilja vara med som deltagare på ett par möten för att se hur det fungerar innan jag kommer med synpunkter. Av det som framkommit här i tråden (och av vad jag hört från andra håll) så verkar det ändå finnas en viss potential till förbättring, beroende på vad man har för syfte med banträffarna.

Säkerheten är dock något jag personligen aldrig tänker pruta på, i synnerhet som våra bilar har fartresurser som kan ställa till det rejält om nåt går på tok.
Jag tycker du har rätt inställning i att vara med och bilda dig en egen uppfattning före synpunkter och jag håller med i att CCS racing är på rätt väg i vissa stycken, tex med Malmbyarrangemangen och trackdays i samarbete med andra.
Med sektionens annonserade intresse för inputs så tror jag du och andra kommer att lyckas bättre än jag, tiden var kanske inte mogen och jag blev den som ropade förgäves och varnade för vargen (berättigat elller inte). Genomförandet av bantävling på KM slutade lyckligt men de brister och händelser som dykt upp i tråden blev kanske en väckarklocka för flera som jag är säker på att racingsektionen kommer att hantera på bästa sätt.

Enligt mitt sätt att se;Racing under "enkla former" får aldrig innebära att man avskriver säkerhetsåtgärder för att göra det "enkelt" , utan man får vackert anpassa det mot förhållandena som råder (och det kan vara väglag, förares kunskap och vana, bilarnas utförande osv) :| och i det har jag till en högre grad en annan åsikt än den som åtminstone fanns under min tid inom CCS racing sektion för det är precis som du skriver, går det på tok så kan det göra det detta med besked. :cry:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Tersan skrev:Hmm... å ena sidan har jag svårt att vara med i en förening utan att hjälpa till, och jag arbetar till vardags med att styra upp saker.

Vem vill trampa i ett getingbo, och vad kan vi göra :?:

Ansvariga i CCS Racing har gjort ett jättejobb med att arrangera KM och har även öppnat upp för samtal om framtiden, vilket jag är mycket tacksam för.

Deltagarna samt andra har framfört sitt tack till ansvariga och även framfört vissa frågeställningar vilket nog alla tycker är bra.

Vi är dessutom några som både kommit med förslag på hur vi ska utveckla racingen inom CCS och även erbjudit oss att hjälpa till.

Så här långt anser jag att vi är långt ifrån att trampa i några getingbon, och om vi nu bara avvaktar CCS Racings lednings beslut tror jag att det här kan bli en bra början på något nytt....... 8)

Om inte förr så tror jag att det vore bra att kunna träffas före eller i samband med CCS årsmöte :wink:
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Jerka skrev:Vad bra att ni har haft en kul helg trots vädret Och vad kul att det kom så många nya deltagare Kul med både Dubbeldragster o diesel Doris Kanon att ha med Fredrik Skoghag att göra , finns det något som är svårt för honom Fredrik och hans funktionärer gjorde som vanligt ett väldigt bra jobb 5100 hade inte direkt toppat laget , tidtagningen i dragracingen hade betydlig mer att önska Kan jämföra med Malmby där Lelle sköter tidtagningen själv , och alt bara flyter Idéer om klassindelningar är bra att få åsikter om ,av dom som deltager i KM Vi kan köra TA om intresse fins bland tävlande .... Mantorp är ingen idealisk bana men den har en stor fördel , många har hyfsat nära dit Nu var vi nästan 90 som körde KM om vi skulle haft det på Tierp som är en mycket bättre bana skulle det nog kommit ca hälften Hur många deltagare hade det varit om vi kört på mittSverige banan ? Med KM på Mantorp nästa år blir vi över 100 Nu är det bara att ladda till Malmby 6/9. /Jerka

Jag kollar intresse om vi ska prova att köra KM tävlingen som TA nästa år 2015.
Jag själv tycker att det skulle vara kul att prova på och dessutom så får vi en säkrare tävling;)
Vad tycker ni andra som ska köra nästa år?
Skriv i tråden!
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Ubbe skrev:Jag kollar intresse om vi ska prova att köra KM tävlingen som TA nästa år 2015.
Jag själv tycker att det skulle vara kul att prova på och dessutom så får vi en säkrare tävling;)
Vad tycker ni andra som ska köra nästa år?
Skriv i tråden!
Jag är för... bara vi är överens om vilket reglemente och vilka regler samt klassindelning som gäller först så
mse
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av mse »

Jag är också för TA. Jag som är en försiktig riddare skulle också kunna vara med. :) Jag har hittills inte vågat köra KM "skärm mot skärm" som det är nu. :oops:
Ex C5 Z06 2002
MikeL
Rookie
Rookie

Inlägg av MikeL »

En ide'. TA som egen gren i KM dag ett men TA fungerar också som kval till en vanlig racefinal dag två.
Mikael Lundholm
Corvette C6 Coupé 2008
American Racing Headers, Callaway honker air induction, NW 102 Spjäll
PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension Stage 1
Toyo R 888 r-däck
3:a KM +500 2014
2:a KM <500 2013
3:a KM <500 2012
Skriv svar