Innan jag glömmer; tack Tersan, Ubbe och Andreas för era kommentarer på mitt långa inlägg.
Nu har det kommit en inbjudan från Ricky i racing gruppen/sektionen att man är välkommen att bidra och ni skall naturligtvis ta chansen att påverka och hjälpa till om ni kan och vill.
Ubbe tyckte jag skulle vara med, vilket naturligtvis är smickrande.
Jag har som jag skrivit tidigare varit med i gruppen men tröttnade på att lönlöst försöka driva vissa frågor som nu en del av er nu funderat över i tråden därför; utan en uttalad och aktiv förändring eller omsvängning i grundinställning hos åtminstone delar av racingsektionens medlemmar så är inte ett återinträde aktuellt för ens ett övervägande, dessutom tycker nog (samma?) delar av racingsektionen att det bara är skönt när jag inte är där och ifrågasätter deras sätt att driva tex KM:s tävlingsmoment inom banracing.
När det gäller om jag kan ta på mig en funktionärsroll på KM så är SBF vara eller icke vara på KM en nyckelfråga för åtminstone mig.
Det må va hänt att racingsektionen eller åtmistone individer tycker att SMA och nuvarande upplägg är bra och enkelt men jag har SBF A-licens och tänker inte få den ifrågasatt genom att vara delaktig i en aktivitet som inte uppfyller eller ens har som ambition att försöka anpassas till de omständigheter som de facto råder.
Sen skall CCS nog inse att eftersom vi medlemmar med racingsektionens goda minne gjort det lätt för oss och kört på väl lösa boliner och har liksom ett som det verkar kravlöst SMA accepterat vad som helst så länge betalning kommer in.
Därför; eftersom vi alla och racingsektionen inte har samlat eller försökt bygga egen funktionärskompetens för att genomföra KM inom SBF ram, så skulle det krävas ett eller två år till med att fortsätta hyra in tjänsten (men då inom SBF ram) medans man bygger upp en tävlingslednings och organisationsstruktur som gör CCS racing och KM värd namnet.
Det är dock som tidigare sagt glädjande att deltagare har börjat analysera KM och dess genomförande.