Ja, det kanske är möjligt. Hade faktiskt inte ens tänkt tanken på att skära ur gamla boostern, men det hade kanske underlättat.
Hydroboostern är i alla fall på plats och inkopplad. Det finns en del detaljer bakom hur den kopplas in som jag besparat er men det är inga konstigheter; från servopumpen till ingång högtryckssidan på Hydroboostern, från utgången på högtryckssidan till ingång servoventilen för slavcylindern till servostyrningen och slutligen lågtrycksreturen från Hydroboostern som kopplas in på returen för slavcylindern via T-kopplingen.
Lite justeringar av klykan till bromspedalen för rätt "höjd" på pedalen, samt en hel del luftning av systemet innan bromsen kändes rätt.
Hur kändes provturen då?
Ja, bromskänslan är ganska annorlunda jämfört med vacuumboostern på så sätt att pedalen verkligen är STUM då man bromsar hårt - det är nästan som att man upplever att pedalen trycker tillbaka då man står på hårt.
Men om jag säger så här.....trodde inte det var möjligt att uppnå känslan av en modern bil med denna raggarlösning som kostat en bråkdel av en uppsättning nya eftermarknadsok. Det är verkligen en omlärning för hur pass lite man behöver trycka på för att få låsning på alla hjulen och pannan i vindrutan. Framförallt tycker jag att det blivit lättare att dosera bromskraften efter underlag ( +3 och regn vid provtur).
Mycket nöjd med detta!
/ Mr. Beam