Här var det drag !

Det är ju så j-a trögt på forumet så man måste skriva av sig....
Jag har sagt det förr. Be att få en kopia på filen så tittar vi på den här på forumet
O det är inte helt enkelt då heller att såga en halvdålig mappning, de kassa upptäcker man dock kvickt !
"Mappning" sträcker sig från klassisk mappning där man tidigare "våldtog" PE(Power Enrichment / EQ Ratio) tabellen, man pillar på den så att motorn går med rätt Lambda vid olika varvtal på (typ)fullgas, sen är resten kasst.. Eller så stoppar man i FAST spridare, som det inte finns korrekta värden till, blir en hemkokt lösning med VE tabeller som inte har med verkligheten att göra(KÖP INTE FAST SPRIDARE). Eller så kör man speed density, fast man visst inte gör det iaf.. Eller så mappar man VE tabellen i en C5 fast man har med MAF:en kvar i HPTuners scannern - det blir inte rätt.. Att smälla på en kompressor kit på en c6, ladda in en färdig mapp, o sedan justera maxeffekt är ju inte det värsta man kan göra som tuner. Man kan ju också lyssna på vetteparts Robert som hävdade i tid o otid att det bara är att skruva på grejor så fixar det sig självt.
Klarar er tuner av att mappa en C5:a med en 240 kam och 10+ grader overlap, o den går lika fint som morsans polo i stan, med manuell låda, o inte rycker som fan runt 1500-2000 varv på 50vägen, då bör han få tummen upp

Mappning är svårt, när det gäller körbarhet, på äldre system typ C5, med vassare kammar. Men vem trimmar så längre ? Några av er har bilar med en massa effekt, hur märker man att det saknas 40hk vid 2300 varv ? Hur vet man att tunern ÄR bra. Det är som att veta om han som gjöt grunden till er villa gjorde ett kanonjobb - inte många som egentligen vet ett skvatt och om han struntade i 50% av armeringen va ?..
(Jamen huset står i iaf upp)
Fråga era tuners om någon av dem mappat VE tabellerna på en C6 , någonsin.. O då menar jag inte eftermarknads OS, utan original C6. Är det nån som gjort det bjuder jag på kaffe. Finns det NÅGON av dem som skriver i något forum ?
Vad jag vill få fram är att de flesta nog inte vet om er tuner egentligen är bra eller inte...
För att återgå till trådstartaren så har jag efter 9 corvetteår lärt mig att man skall bestämma sig för vad bilen skall användas till, sedan bygger man något lämpligt. Skall du köra på bana ? Satsa på väghållning. Snabbast vid rödljuset - kompressor. Turbo ? näää bara elände.. Mer Ljud ? Headers eller catback. Köra mer på bana ? Läs nåt reglemente först. Dragracing ? Preppad låda för 150tkr och 1000HP, där slutar det ju iaf.. I ditt fall skulle jag satsa på headers för att få lite gött ljud. Nästa steg ? Ja, iaf inte en sak i taget, det ger ingenting. Förresten, cut-outs låter riktigt fint ! Har du orginal automat ? O trimma? Nä.. Vill du trimma smart ? Smäll i en beggad LS3 eller LS7 motor, driftsäkert och har något värde i sig. 550hp LS7 är inte fel

Men sen upptäcker man att bromsarna och chassiet inte är så kul... Inte helt lätt att göra rätt men vissa av OSS skiter ju i det o tokmekar iaf !