Du skall inte fokusera på stuket så mycket som du gör, det är ju performance prylar god damn it!Ubbe skrev:Tack grabbar:)
Håller på att justera in LG GT2 coilovers.
Beställde lite högre markfrigång men tycker det blev väl högt.
Man ska kunna komprimera fjäder lite och skruvade justering ringen mot fjäder.
Vill få ner bilen nu ca 3cm. Vet inte hur många varv man måste skruva?
Mange har du justerat dina?Jag vet att man ska undvika justera, men vill ha den lite lägre;)
Varje coilover blir pga cornerweight individuell om du skall få ut max.
Börja med att kolla om rake blir shysst, därefter upp på vågar och efterföljande corner weight med dig eller dummy vikt bakom ratten, blir en hel del skruvande fram och tillbaka men skruva bara några varv max åt gången tills du fått vikten dit du vill ha den. Kan vara lite klurigt att lista ut vilken man skall skruva på och hur mycket då vikten flyttar runt så att säga
Eller.. så antar jag att du kan skruva lite fram och bak på tex V sida till du hittar bästa kioskstuket och sedan kopierar till andra sidan.