motorproblem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Lennart.Larsson
Rookie
Rookie

motorproblem

Inlägg av Lennart.Larsson »

Hej! Har en C6 -ls 3 -08 automat som vid gasavdrag på landsväg och i nerförsbackar "hackar o rycker"
har kollat tändstiften dom ser fina ut bränsletrycket ligger på ca 67psi,har rengjort trottelspjäll samt luftmängds sensorn
dessutom testat med en annan sensor samma problem,inga felkoder finns,vid övrig körning går den hur bra och ryckfritt
som helst den har gått drygt 5000 mil någon som vet?
Hälsningar Lennart (654)
CorvetteZ06
Nykomling
Nykomling

Re: motorproblem

Inlägg av CorvetteZ06 »

Kan de vara nån tändspole som inte hänger med?
Corvette C6 Z06 2006 Velocity Yellow
Lennart.Larsson
Rookie
Rookie

motorproblem

Inlägg av Lennart.Larsson »

Jag tror inte att det är fel på någon tändspole ,eftersom den går bra i övrigt.
Lennart (654)
Användarens profilbild
ak-racing.se
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Re: motorproblem

Inlägg av ak-racing.se »

AVANTI skrev:Hej! Har en C6 -ls 3 -08 automat som vid gasavdrag på landsväg och i nerförsbackar "hackar o rycker"
har kollat tändstiften dom ser fina ut bränsletrycket ligger på ca 67psi,har rengjort trottelspjäll samt luftmängds sensorn
dessutom testat med en annan sensor samma problem,inga felkoder finns,vid övrig körning går den hur bra och ryckfritt
som helst den har gått drygt 5000 mil någon som vet?
Hälsningar Lennart (654)
Bränsletrycket ska vara 58psi och inget annat, med toleranser så brukar man se 58-60psi så jag hoppas du har en felaktig bränsletryckmätare ......

Vet inte var i landet du finns men har du möjlighet att komma förbi så kan jag sätta datorn i bilen och se vad som händer. Stormbyvägen 3, 16355 Spånga.
Välkommen till AK Racing - Vi hjälper dig med allt som har med din Corvette att göra. Originalreservdelar och det mesta i tillbehörsväg. 072-2239036 - Hemsida - Forum - Vi Sponsrar ClubCorvette
Skriv svar