Där ser man kul att det funkade du kommer märka skillnad på tempen också så bara bra!
clwi skrev:Ställde om tändningen igen noggrant på 10grd, vacuum bortkopplat och kopplade om till direktvacuum.
Herregud vilken skillnad, nu går den mycket bättre på tomgång!
Tomgångsvarvet gick upp 200-300 varv innan jag skruvade ner det.
Kent har inte alltid rätt verkar det som...
när jag tidigare hade victor jr insuget så om det var det minsta ojämt justerat mellan höger och vänster sida på förgasaren så hoppa värdena fram och tillbaks väldigt mycket, kan ju även orsakas av lite glapp i spjällaxlarna, så då svetsa jag även mutter på andra röret och kolla även värdena där. kunde skilja väldigt mycket fast jag hade ett victor insug, nåväl efter jag fått till värdena på höger och vänster sida så blev ju värdena väldigt stabila efteråt.
nu har jag iallafall beställt en till mätare som jag ska ha på det andra röret så jag ser värdena från båda samtidigt bara för att kunna justera in mina motorcykelförgasare så bra som möjligt
Har gått upp till 14grd i grundtändning och fullt vacuum, nu jäklar börjar det hända grejer!
Ska köra så ett tag o känna efter, kanske öka lite till, har en edelbrock 2162 kam, ganska mild men funkar tydligen bättre med mer förtändning.
clwi skrev:Har gått upp till 14grd i grundtändning och fullt vacuum, nu jäklar börjar det hända grejer!
Ska köra så ett tag o känna efter, kanske öka lite till, har en edelbrock 2162 kam, ganska mild men funkar tydligen bättre med mer förtändning.
Har du 14 med vacuum inkopplat eller utan? Isf hur mycket ökar tändningen med vacuum inkopplat?
14 med vacuum bortkopplat, vet inte hur mycket med vacuum.
Har en HEI, okänt märke så jag vet inte hur mycket den ger ( troligen en summit fördelare, ska ge 11grd isf, o 10 mekaniskt) ska göra nån provisorisk skala o kolla. Original plåten går bara till 16.
clwi skrev:14 med vacuum bortkopplat, vet inte hur mycket med vacuum.
Har en HEI, okänt märke så jag vet inte hur mycket den ger ( troligen en summit fördelare, ska ge 11grd isf, o 10 mekaniskt) ska göra nån provisorisk skala o kolla. Original plåten går bara till 16.
Hej, tycker 10 mekaniskt låter väldigt lite då kommer du bara upp i 24 grader vid fullt utslag om du ger full gas. Du borde ligga runt 34-36 över 3000 varv. Går att köpa en klisterlapp med gradmarkering på som man sätter på dämparen så du får lite koll på vart du har tändningen som inte kostar många kronor. http://webshop.norrlandscustom.se/katal ... _tape.aspx
Där har du till 8 tums dämpare som jag antar du har
Jo, vet att det verkar lite, men måste kolla vad jag har i verkligheten, går att byta vikter i fördelaren för mera förtändning.
Forskar vidare..går hursomhelst bättre nu