Vidare om C3:ans motorer

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Bosse81
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis mar 22, 2005 22:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Vidare om C3:ans motorer

Inlägg av Bosse81 »

Går det att trimma corvette c3 med dessa motoralternativ, utan att pula för mkt så att nåt förstörs L48 L82 från 1975 alt 1977??

Isåfall vad behövs göras och kräver det en stor mängd tid?

L48 165 Hp original -

L82 205 Hp original -


Small block motorn är den V8:an på 5,7L va? (L82??)

Tacksam för svar =)

mvh / bosse81 acn_bosse@hotmail.com
Användarens profilbild
stingray350
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 130
Blev medlem: sön jan 04, 2004 13:36
Ort: Karlstad

Inlägg av stingray350 »

Enklast och billigast är nog att sätta på headers om du inte har det redan.... gjorde det på min och det märktes klar skillnad. Kostar några tusenlappar.
Både L48 och L82 är smallblock..... 350 cui. (kubiktum) 350cui=5,7 liter
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: mån nov 15, 2004 2:27
Ort: Stockholm

Inlägg av mrv8 »

stingray350 skrev:Enklast och billigast är nog att sätta på headers om du inte har det redan.... gjorde det på min och det märktes klar skillnad. Kostar några tusenlappar.
Både L48 och L82 är smallblock..... 350 cui. (kubiktum) 350cui=5,7 liter
hej stingray350

Hur bra gick din orginal? Kunnde du stå still på tor asfalt och den släpte utan att trycka på bromsen?

Min kam var så slitten så jag vart tvungen att byta direkt i den har därför alldrig kört den helt orginal.

Bosse 81 hur mycket hk, vrid vill du ha i den?

Har som sagt bytt kam i min men har inte hedders nu ska montera senare :wink: och jag tror inte den är på 165hk nu i alla fall känns betydligt piggare fast min förgasare är en california variant från 1978 som är bestykad för orginal 175 hk så den går inte rent med den på höga varvtal.
Ska enligt dyna2000 ge i detta utförande 260hk med rätt förgasare och rätt bestyckning.
Har en Holley 750 som väntar :D
Mvh
MrV8
Användarens profilbild
stingray350
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 130
Blev medlem: sön jan 04, 2004 13:36
Ort: Karlstad

Inlägg av stingray350 »

mrv8:
Om jag gav järnet så krafsade och gnällde det lite bara :oops: ... ingen månraket direkt. :lol: men som sagt det blev bättre med headders. Riktigt bra blev det efter växellådsrenoveringen (+ shift kit) Det slirade väldigt i lådan innan. Nu får man ju ner den lilla effekten till bakhjulen istället för att värma växellådsoljan med den :wink:
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: mån nov 15, 2004 2:27
Ort: Stockholm

Inlägg av mrv8 »

stingray350 skrev:mrv8:
Om jag gav järnet så krafsade och gnällde det lite bara :oops: ... ingen månraket direkt. :lol: men som sagt det blev bättre med headders. Riktigt bra blev det efter växellådsrenoveringen (+ shift kit) Det slirade väldigt i lådan innan. Nu får man ju ner den lilla effekten till bakhjulen istället för att värma växellådsoljan med den :wink:
Ahhha

Det här var spännade :)
Hoppas du inte tycker jag är för frågviss nu men lite nyfiken :D
Har du provat någon noll till 100 tid med den? isåfall vad blev det lite nyfiken för att gämföra med orginal prestanda.
Hur långt upp i varvtals registret drar din innan den matas av?
Har du katralysatorn kvar på din?
Har du th400 låda i din?

Min släpper lätt på tor asfalt framåt behöver bara släpa bromsen och halv gas så spinner den, Har dock inte provat att trycka på för fullt och se om den kan göra långa streck men det går lätt att göra ställ i kurvorna när det är show time ut från lockala macken, som står och hejar på det varje gång. Har inte haft några problem med växellådan heller min slirar väldigt lite verkar inte vara särskilt högt stall varv på den men har inte kontrolerat. Ska montera Shift kit på den fick ett av Pappi här på forumet.
Har ju vairit en diskution här på forumet om man ska ha friflödes eller stryppa avgaserna lite har därför testat lite nu.
Och nu har jag afterburner dämpare + friflödess efter och den går mycket bättre lustigt nog mer vrid på låga varv och även bättre svar på höga varvtal går nästan helt rent nu på höga varvtal med.
Min drar ändå för fullt förbi 5000rpm har inte vellat varva den mer.
Skulle tro att afterburner dämparna ger lite motstånd även om det inte är mycket.

Mvh
MrV8
Användarens profilbild
stingray350
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 130
Blev medlem: sön jan 04, 2004 13:36
Ort: Karlstad

Inlägg av stingray350 »

Jag har testat 0-100 med en kompis som fått sitta bredvid med stoppur bara... inte så exakt kanske men det hamnade på 7,5-8 sec. har jag för mig. Det var med renoverad växellåda och headders. Testade aldrig innan dock. Det är th400 låda. Jag har ett nytt avgassystem utan kat. det är bara 2" (dubbelt system)så det är inget speciellt. Dämparna ska ge lite högre effekt än original sägs det. Vet inte hur långt den varvar riktigt.. men mer än 5000 är det nog inte. Det är meningen att jag ska få tummen ur och trimma den lite innan sommaren. (ska byta toppar och insug) då kanske jag kan bränna slut på de gamla torra däcken jag har :wink:
Hur högt skulle det låta med 2" utan dämpare tro :?: :twisted: kanske går att testa... den låter lite tamt nu tycker jag :oops:
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: mån nov 15, 2004 2:27
Ort: Stockholm

Inlägg av mrv8 »

7,5-8 sek låter mycket bra tycker jag med en orginal 165 hk V8 :D
Kan du växla din manuelt melan ettan och tvåan när du har shift kit på din?

Jag försökte testa min men det vart en så konstig växling så jag tappade mycket i den ville inte varva mer än 5000rpm och när jag ville växla ville inte bilen det sen vart det 3:an och sen tillbaka till 2:an sen sladade det en del i starten då hamna jag på 9,6sek 0-100km/h
Men jag skulle inte tro att det är så stor skillnad mellan våra skulle gissa på att min kan göra det på ca 7,5sek som den går nu med orginalförgasaren och bokhorns grenrör.
Ska prova igen. Men då ska jag nog monterat shift kitet så man får lite snabbare växlingar.

Har ett nytt orginal avgassystem 2" till min som jag inte monterat men jag har hört att dom ska låta lite tamt så nu håller jag på och bygger ett 2½" med Flowtech Afterburner dämpare, som jag ska ha under bilen efter växellådsbalken.
Så ska vi se om det blir ett riktigt fränt V8 muller. Troligen kommer jag att ha 3" rör på slutet.

Raka rör utan dämpare nja jag tror inte du ska prova det låter ialla fall otroligt mycket på min inutti bilen. Fick sitta med öronproppar i när jag åkte lite längre stunder.

Mvh
MrV8
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: mån nov 15, 2004 2:27
Ort: Stockholm

Inlägg av mrv8 »

Nya toppar är en frestande grej :D

Vad funderar du på för toppar och insug?

Själv har jag redan köpt RPM insuget så jag tänkte senare komletera det med RPM topparna edelbrooks.

Har dock inte RPM insuget på just nu.

Mvh
MrV8
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Jag köpte som du kanske vet Trick Flow 64cc med 195 cc runners.
De har varit på väg nu i 8-9 veckor och ingen vet vart de tagit vägen. :cry:
Tänk om jag har blivit blåst på topparna ?
Är det någon som tagit hem ett tungt paket med USPS via båt och vet hur lång tid det brukar ta?
Inlämmnings kvittot är stämplat 24 Jan eller nåt likn.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Inlägg av Jake »

gbak skrev:Jag köpte som du kanske vet Trick Flow 64cc med 195 cc runners.
De har varit på väg nu i 8-9 veckor och ingen vet vart de tagit vägen. :cry:
Tänk om jag har blivit blåst på topparna ?
Är det någon som tagit hem ett tungt paket med USPS via båt och vet hur lång tid det brukar ta?
Inlämmnings kvittot är stämplat 24 Jan eller nåt likn.
det kan ta upp till 3 månader, även om det vanligaste är att det tar runt två..

Annars angående trimming.. att sitta och smådutta och byta bara nån grej lönar sig inte. Förrutom att byta till hedders.. Byt därför så mycket du kan på en gång.. Du kan nämligen räkna med att toppar och cam har nått sitt bäst föredatum för länge sedan.. Billigast och säkrast är att byta till något komplett kit, tex Edelborck RPM, Holley systemmax eller Trickflows kit.. alla dessa ger strax över 400 pollar med hedders.. vilket är ganska lagom i en gatbil :D (personligen gillar mer sås)
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
stingray350
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 130
Blev medlem: sön jan 04, 2004 13:36
Ort: Karlstad

Inlägg av stingray350 »

Ja 7,5-8 sec. får du ta med en nypa salt.... svårt att klocka exakt mot hastighetsmätaren. Den visar säkert inte helt rätt. Det är ju inte helt original heller så det är väl troligen lite mer än 165hk. (Avgassystemet är ju inte original)

Jag har ett par mussepigg toppar som jag tänkte prova med.. sen tänkte jag skaffa ett beg. insug typ performer,RPM eller torker II. Nån som har något liggandes? Det blir väl bättre än det är nu i alla fall.

Ingen mening att riva isär och bygga om hela motorn nu... har inte råd.
På sikt tänkte jag köpa en helt ny motor som är helt klar. (inte än på några år :wink: )
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Har ju faktiskt en frisk 350 stående som jag körde med förra säsongen om någon är intresserad. Tillverkad -69 har troligen suttit i en Firebird, rätt trötta toppar men motorn är komplett förutom förgasare och funkar fint. Skulle tro den ger så där 225 pållar som den är. Detta med gjutjärnsgrenrör.
Hade tänkt hitta en bil till den men tror jag har tillräckligt många objekt som det är...

Den sitter i motorstödet nu så den är lätt att snurra och inspektera. Men snart åker den ut till förmån för 289:an från 65:a fastbacken.

Den är inte gratis men i stället för att ge sig på sin originalmotor så är det ett bra alternativ.

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
4speed
Rookie
Rookie
Inlägg: 50
Blev medlem: ons maj 19, 2004 17:02
Ort: Stockholm

Inlägg av 4speed »

Den bästa investeringen är hp toppar, kan väcka en trött 350 så du blir nöjd. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: mån nov 15, 2004 2:27
Ort: Stockholm

Inlägg av mrv8 »

stingray350 skrev:Ja 7,5-8 sec. får du ta med en nypa salt.... svårt att klocka exakt mot hastighetsmätaren. Den visar säkert inte helt rätt. Det är ju inte helt original heller så det är väl troligen lite mer än 165hk. (Avgassystemet är ju inte original)

Jag har ett par mussepigg toppar som jag tänkte prova med.. sen tänkte jag skaffa ett beg. insug typ performer,RPM eller torker II. Nån som har något liggandes? Det blir väl bättre än det är nu i alla fall.

Ingen mening att riva isär och bygga om hela motorn nu... har inte råd.
På sikt tänkte jag köpa en helt ny motor som är helt klar. (inte än på några år :wink: )
Undras vad fabriken upgav för 0-100 tid på desa vagnar?
Skulle vara spännade att veta så man kan se skilnaden :D
Vad har du för avgassytem nu?
Skulle tro att du kommer att bli nöjd med Musse toppar på den och insuget du nämner :D Men jag undrar om inte våra förgasare stoppar lite oxå när det gäller att få effekt. Fick höra av en kunnig person att dessa förgasare är jätte bra på en taxi eller så men inget för high preformance.

Men jag ska små plocka lite till med min så ska vi se vad smoog topparna kan ge med Holley 750DP och Shift kit :D
Återkommer med tider till dig då, ska låna kompisens g-mätare och se vad den tycker då oxå.
Tänker på sikt också byta toppar, men det nämnde jag sisst.

På tal om orginal motorn har jag försökt att räkna på komp förhålandet och kommit fram till att det bordde hamna på ca 9,7-9,8 med 64 cc förbräningsrum har jag räknat rätt eller snarare kanske gissat rätt på hur kolvaran ser ut i en 75:ans motor utan att ta bort topplocken. Någon som testat och vet svaret?

Nu ska jag ut och meka vidare med servot som inte riktigt vill som jag vill droppar och låter lite sjuk just nu :?

Mvh
MrV8
kuggen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: tis maj 18, 2004 13:57

Inlägg av kuggen »

appropå modifiering samt motorer i corvette,

jag har läst samt haft diskussion med annan corvette fantast med samma uppfattning som jag. det är detta att corvettens effekt är angiven på bakhjulen, hur skulle min c4 rulla från stillastående på 7 sek med 208 hk med vikt på ca 1700kg. samt att den har samma komp fast lite vassare kam än en goodwrench som anges till 260 hp, ända anledningen är att de anger effekt på flexplattan. .

hört att med bilar med lägre komp typ 9.0 funkar sämre med alu toppar, samt att det är mer problem med att blanda matrial, (ändrar form olika vid upphettning.) mitt val faller på gjutjärnstoppar modell DART 64cc 200cfm intake. dessa har bra flödes värden med ventillyft upp till 0.500" på kammen . det är inom dessa områden man vill ha effekt/offtast denna typ av kam som sitter i street bilar. tror inte heller att man ska gå så mycket över 220 graders kam heller. om du inte ska ligga o köra 402 m hela dagarna

i övrigt så räcker det långt att byta till headers, insug, förgasare samt kamaxel.
kuggen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: tis maj 18, 2004 13:57

Inlägg av kuggen »

tillägg Dart topparna ligger på över halva priset av normala alutoppar med vad jag uppfattar som nästan eller samma flöde. enligt scoggin dickeys prislistor. se även www.dartheads.com och iron eagle
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Inlägg av Jake »

kuggen skrev:jag har läst samt haft diskussion med annan corvette fantast med samma uppfattning som jag. det är detta att corvettens effekt är angiven på bakhjulen, hur skulle min c4 rulla från stillastående på 7 sek med 208 hk med vikt på ca 1700kg.
Err min C4a är invägd på 1470kg.. är det någon som har gjutit bly i din bil när du fyllde 30 eller :? ??

Hur har du jämfört flödet?? hoppas att du vet att maxflödet inte säger ett DUGG om vad toppen är kapabel TILL.. När jag har räknat på dartarna så har jag kommit fram till att dom har ganska medelmåttiga flöden på insug och något över medel på avgass..

Sedan om ALU eller gjutjärn.. Jag kan komma på ett argument för, och det är att gjutjärnslock alltid ger lite mer effekt, i bänken.. Men detta övertag förloras snabbt eftersom ALU-locken är så pass mycket lättare.. Så på en lätt bil som corvetten så kan bara viktminskningen ge 1 tiondel.. Dessutom så får man ner tyngdpunkten vilket alltid är bra när man ska svänga. och sedan så undrar jag sedan när det blev billigare att ta hem Gjutjärnslock.. På summit kostar Dartarna nästan lika mycket som Alulocken men när man har betalt frakten så blir priset klart jämförbart..

Sedan angående problem med alulock och lågt komp.. Vad har kompet med saken att göra?? Det är ju temperaturen som spelar roll.. och om man gör med en för "kall" temostat så kommer man att få problem eftersom värmeavledningen kommer att bli för stor.. sedan med tanke på närmeexpantionen så blir det inte problem om man låter bilen gå på tomgång nån minut innan man stänger avefter att man buskört (men det ska man ju göra iallafall ;)) Sedan så kan jag ju tillägga att skillnaden i expansion är ca 10-20 my (0.010 - 0.020 mm) mellan blocket och toppen..

Och sedan när jag ändå är i gång :), Musselock.. Har du ett par frächa som ligger på garagegolvet så kan man ju hänga i dom.. under förutsättning att man byter bort SMOG-toppar, samt att du inte är ut efter mer seriösa effektsiffror.. Men är Mussarna inte 100 så är dom bäst som BOJSÄNKEN.. och att renovera och porta ett par mussar får väl ses som vansinne, Det är ju FH en 35 år gammal sprickbenägen gjutning..

Och JA jänkarna har mätt effekten på bakhjulen sedan 1971 när dom bytte från Gross - Nett hästar.. Detta för att blidka försäkringsbolagen, samt att 1 hk i staterna skulle vara ungefär lika mycket som en i övriga världen (innan var förhållandet 1/0.9 har jag för mig)
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Inlägg av ornet »

Enl de uppgifter jag kan se ( från Car & Driver May 1975) så gick 0-60 mph på 7,7 sek (=96.5 km/h)
402 m på 16.1 sek med en sluthastighet av 140 km/h
Testerna gjordes på basmotorn L48 med all extrautr och katalysator
Dessa tider stämmer på pricken för mig med orginalmotorn. Dock då med dubbelt avgassystem utan katalysator.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
kuggen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: tis maj 18, 2004 13:57

Inlägg av kuggen »

bra att du gillar aluminium, ... tror ändå att gjutjärnet vinner i längden framförallt i livslängd. jämförelsen jag gjorde med vikten var med en C4, den väger om jag inte missminner mig 1670kg enligt regbevis. C3 i som finns i släkten är invägd på 1400kg!
kuggen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: tis maj 18, 2004 13:57

Inlägg av kuggen »

och fullt tankad ca 1740kg kanske har blandat ihop dina siffror.
kuggen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: tis maj 18, 2004 13:57

Inlägg av kuggen »

i övrigt vad gäller kompet o aluminium, så har jag blivit rekommenderad utav en av de mest pålitliga race grabbarna som finns i sverige, att hellre använda gjutjärn före alu, om du ligger kring 9.0 varför kan jag ej säga, men troligen med värmeabsorbtionen att göra, sättningar i matrialet kommer att ge missmatch i passning(skeva), bara en fråga om tiden. ja jag har kollat flödes jmf, runt ca 0.400" lift på toppen gå in på carcraft.com och leta reda på arikeln om du orkar. via raceparts.nu tar du hem alu/järn för samma fraktkostnad 12.5/$ scoggin dickey som firman handlar genom tar 430$ för assembled heads. tror att det kan sitta manley ventiler på dessa oxå. summit är dyrare på dessa
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Min väger 1740kg! :wink:
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: mån nov 15, 2004 2:27
Ort: Stockholm

Inlägg av mrv8 »

Hej alla här

I mina papper står det 1710kg i tjänstevikt och att man får lasta 230kg och på raden totalvikt 1940kg.

Har jag en ovanligt tung C3 SB med tanke på att frisk väger 1740kg med BB :?:

Mvh
MrV8
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Oj jag sa fel...1750kg ska det vara och maxlast 190kg. totalvikt=1910
Hur får dom ihop det?? Bara en amerikan väger ju mer än 190kg och då får han inte köra bilen för totalvikten blir för hög!! Borde inte totalvikten vara 1940kg??

Sen står det lite roligt... För att bilen ska få framköras med B-körkort får släpets totalvikt inte överstiga 1590kg.

Bilen får inte dra ett släpfordon med högre vikt (tjänstevikt + last) än 450kg


:roll:
totalvikt?
tjänstevikt + last?
är inte det samma sak?
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: sön okt 19, 2003 19:04
Ort: Blåögd 08

Inlägg av Stefan »

Frisk: va klen bil du har :lol: Min får dra 2040kg :wink: (en -84A)
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

I mina papper står det Tjänstevikt 1620kg
lätt me en fin sb! :lol:
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 689
Blev medlem: mån maj 24, 2004 12:29
Ort: Mammas mage...

Inlägg av M Nordin »

Oj vad ni hetsar upp er över topplock :wink:

Gjutjärn eller alu är väl en smaksak, Alu lättare (20-25 kg paret), kan köra med högre komp. Med tanke på att Cheva själva kör med alulock sedan slutet av 80-talet borde väl t o m "bakåtsträvarna" i Detroit insett att det går...

SAE net mäter väl ändå effekten på växellådans utgående axel?

Vad bilen väger? Tja med tanke på hur enskild registreringsbesiktning går till är jag inte det minsta förvånad över att tjänstevikterna varierar så mkt och att det verkar svårt att räkna om mellan lbs och kg. min C4 får också dra 2040 kg - jo tjäna!

MVH

MN
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: mån nov 15, 2004 2:27
Ort: Stockholm

Inlägg av mrv8 »

Hallå

Verkar vara rena snurren det här med vikterna

Min får med b-kort framföras med ett släpp som väger 1560kg

och på raden max släpvagns vikt bilen får dra där är det tomt.
Men å andra sidan har dom glömt eller vad som hänt i regningen motorvolym och motornnummer :D
Är det fritt fam då för större grejer?

Vet ni om dom brukar skriva i motor storlek och motornummer i regningen eller om det är standard att inte skriva i det, en stor fördel måste jag säga :D och det här är inte första bilen jag haft där det var glömt eller vad som hänt.


Mvh
MrV8
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

OFF topic ??

För att återgå till ämnet.
enklast/biligaste är att bygg en 350 hk 350 lite mer komp och lätt portade toppar som du kan göra själv ger minst 350 hk med rätt kam/insug.

För den som inte vill sätta i riktiga kolvar är toppbyte en bra genväg då man höjer kompet lätt. och får en bättre topp.

järn/alu kan diskuteras i all evighet men bäst är alu för de går ALLTID att laga om de går sönder mendans järn lock är besvärliga att svetsa.

Gbak. toppar får man hem på 3 dagar. Var gör Du dina affärer?

Trot I-net generationen kommer lida av backlash inom kort när man inser att yanks kan vara kluriga att deala med....

I Sverige finns det massor med företag som har toppar på hyllan....vill man importa själv vilket jag kan förstå är det som sagt 3 dagar som gäller....annars låter det konstigt.....
Vilken tur att det inte var middagen Du importerade från Tyskland....*s*
mvh R
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Gjorde affärer med en klantpastej som väntade i tre veckor efter betalning innan han skickade topparna.
Och andra sidan så betalade jag (bara) totalt 7000:- för allt inkl frakt, CNC frästa med dubbla ventilfjädrar och klarar .600 i lyft.
Sedan var jag dumsnål och tog båtfrakt ,billigt men gick inte att spåra och tog vansinnigt lång tid.
Men nu har de iallafall kommit.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Skriv svar