PG-son skrev:Hej!
Lite funderingar.
Ditt oljeproblem har ju hängt med ganska länge nu, och nått fel är det ju.
Har kikat i dina trådar och svar, för att försöka hitta nån infallsvinkel.
En första undran är ju vilket RPM kitt du har, och har du rätt grejer till det.
När jag läst verkar det som om du köpt ett hopplockat kitt, och förädlat.
Du har skrivit att du bytt en Comp kam till Edelbroks RPM kam.
Vidare verkar det som om du använder vipparmar med större utväxling, om jag läst rätt.
Har du rätt ventilfjädrar och vipparmar till EDL kammen, ock topplocken?
Många block toppdeckas, och många topplock planas, det brukar dock inte medföra att insugpackningarna inte passar, då måste nog ganska/väldigt mycket tas bort.
Har inte ett komplett kit på den, köpte ju en beg. motor som hade topparna monterade redan (60899) och RPM insuget (inte airgap). bytte kam till den RPM kam som fanns att köpa för 5 år sedan, monterade tillbaka Edelbrock ventilfjädrarna som jag fick med när jag köpte motorn och bytte till rullvippor med 1,6 utväxling. Att utväxling 1,6 i stället för 1,5 skulle ge denna oljetörst tror jag inte på.
Blocket (corvette 84 som gått 11.000 mil) är ju inte borrat utan bara honat + deckat och detta är tydligen gjort av Tommy Flitt ( som jag inte hört direkt positivt om).
Hur som så är insugskanalerna i topparna blöta av olja och det skall de ju inte vara.