Jag har samma typ av headers som du har och trots att mina är lindade så kokade dom torr styrsnäckan från fett. Det blir så varmt att fettet blir flytande och tätningarna är inte avsedda att täta det. Fick byta min styrsnäcka då den troligtvis aldrig blivit kontrollerad/påfylld av förre ägaren med aggresiv förslitning som följd.
Linda gärna med värmeisolerande bandage eller om det finns plats sätt en värmesköld av aluminium emellan.
För att fylla fett finns det en utmärkt liten nippel till snäckan. du tar ur 2 bultar ur locket, skruvar i nippeln i det ena och fyller på tills det kommer ut fett ur det andra! Går att köpa på Ebay och är helt ovärderlig!
Lycka till!
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
"Jag är ny medlem här. Gubbe på 62 som tar en öl när frun kör." skriver du. Jag skulle nog behöva betydligt mer än en öl innan jag skulle sätta mig bredvid med frun vid ratten och 400 pållar under huven!! Och ändå är jag 63 men bara ett år kan väl inte göra så stor skillnad?
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Original var den Steel Sities Gray men den lackades i Ditzler Radiance II. Sterling Silver Base med 8 lager Sunset Red klarlack 1983. Visst finns det en del skavanker men dom syns ju inte på ett foto direkt.
Riktigt fin bil, grattis. Ser ut som headersen är coatade så linda ska nog inte behövas enligt mig. Troligen en keramisk coating som ger samma eller bättre isolering än lindning.
Viktigt att inte gubbaköra bara. Så inte vad det var för motor men det är troligen något som matchar lacken, inte under7 liter