corvette c5 köpråd
-
- Nykomling
corvette c5 köpråd
Hej
Jag är ny här på forumet och vet inte om jag postat rätt. Jag är på jakt efter min första corvette c5. Jag har hittad denna
http://www.blocket.se/goteborg/Chevrole ... ?ca=17&w=3
och vet inte om man skulle våga satsa på den? Givetvis får man fixa carfax så man ser miltalet o så allt ser bra ut. Det enda jag tror är att man kanske måste lacka om bilen då lacken är dålig?
Jag är ny här på forumet och vet inte om jag postat rätt. Jag är på jakt efter min första corvette c5. Jag har hittad denna
http://www.blocket.se/goteborg/Chevrole ... ?ca=17&w=3
och vet inte om man skulle våga satsa på den? Givetvis får man fixa carfax så man ser miltalet o så allt ser bra ut. Det enda jag tror är att man kanske måste lacka om bilen då lacken är dålig?
Re: corvette c5 köpråd
Mina varningsklockor börjar ringa när jag ser en nyimport till ett lågt pris...
Personligen skulle jag hellre köpa en bil som gått här i landet några år, med känd historik.

Personligen skulle jag hellre köpa en bil som gått här i landet några år, med känd historik.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Håller med Tersan, fick många C5:or till salu i Sverige så utbudet är ganska stort. Har en och samma ägare ägt / kört med bilen några år så brukar det vara ett säkert kort.
Kört C5 i 10 år och varit mycket nöjd
Lycka till ...
Kört C5 i 10 år och varit mycket nöjd

Lycka till ...
C8 Cabriolet
-
- Nykomling
Oki så detta är ett stort nej? Jag som verkade tycka det var ett stort plus att den är nyimporterad? Då den gått mindre på våra svenska vägar. Den är väl billig för lacken är så dålig. Därav jag sånnafall tänkte lacka om den 

Jag tycker att utbudet på C5:or är så stort så du kan säkert hitta en bil som du blir nöjd med - utan att behöva lacka om.
Men du kanske vill ha en färg som "inte finns "
Men du kanske vill ha en färg som "inte finns "

C8 Cabriolet
-
- Nykomling
Kollar på blocket varje dag och finns ju inte så många ute
nja tänkte la svart färg. Annars är gult väldigt fint

Det är lite fel säsong just nu, de flesta bilar står avställda i trygg vinterförvaring. Det kommer ut fler på marknaden om ett par månader.
Nu är jag inte med på hur du menar?mellander90 skrev:Jag som verkade tycka det var ett stort plus att den är nyimporterad? Då den gått mindre på våra svenska vägar.
Man skulle ju också vilja veta varför den lackades om. Och om man inte tyckte att det var värt att kosta på en bra lack, vad säger det om hur resten av bilen skötts?mellander90 skrev:Den är väl billig för lacken är så dålig. Därav jag sånnafall tänkte lacka om den
Kombinstrument utbytt betyder att du inte har en aning om hur mycket bilen har gått. Garagelack är ingen höjdare, när jag läser annonsen vidare så reser jag varningsflagg. Min far sa för många år sedan till mig att: gå inte och köp andra människors problem
Se till att hitta en ärlig bil med historik. Kommer den från Usa så försök få fram ett carfax på den så du kan se hur historiken ser ut. Ett carfax säger dock inte om bilen varit med om ett olycka etc som inte rapporterats m,m. Som andra också sagt i sina svar, det finns många fina C -5:or i Sverige så köp inte skit
Att köpa billigt kan ofta bli mycket dyrt i slutändan 

Se till att hitta en ärlig bil med historik. Kommer den från Usa så försök få fram ett carfax på den så du kan se hur historiken ser ut. Ett carfax säger dock inte om bilen varit med om ett olycka etc som inte rapporterats m,m. Som andra också sagt i sina svar, det finns många fina C -5:or i Sverige så köp inte skit

"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
- Nykomling
Jag får väl vänta på det kommer ut ngn annan
miltalen bör väl stå på carfaxen? Han sa att dom trodde grundlacken inte hade torkat riktigt. Därför lacken var så dålig. Men men får väl kolla vidare har ju maxtak på 160 

Hej,jag har en kompis som idag eller imorgon skall lämna in sin C5a svart cabbe årsm 2000 eller 2001 som inbytes bil hos Vette Småland då han köpt en annan bil där.Om jag inte har helt fel så har han haft sin C5a i 5år.
Mats
Mats
-
- Rookie
Hej,
Köpte min vardagsbil av dom (bmw 320)och den verkar "ärlig" trots 24000 mil...........
Känner du någon i krokarna som kan titta på den?
Har jobbat i lag med en av försäljarna på mitt förra jobb men det är ju inga garantier.
Jag tror inte det är en ruffelfirma men dom kan ju ha gått på en nit själva.
Ta någon du litar på och be honom/henne ta en titt på den.
/Christian
Edit:vet att det finns en i min närhet som prånglar ut stormskadade importerade vettar från staterna på blocket och en sådan vill inte jag ha i varje fall............
Köpte min vardagsbil av dom (bmw 320)och den verkar "ärlig" trots 24000 mil...........
Känner du någon i krokarna som kan titta på den?
Har jobbat i lag med en av försäljarna på mitt förra jobb men det är ju inga garantier.
Jag tror inte det är en ruffelfirma men dom kan ju ha gått på en nit själva.
Ta någon du litar på och be honom/henne ta en titt på den.
/Christian
Edit:vet att det finns en i min närhet som prånglar ut stormskadade importerade vettar från staterna på blocket och en sådan vill inte jag ha i varje fall............
Har du kollat vad en seriös hellack kostar idag ?mellander90 skrev:Jag får väl vänta på det kommer ut ngn annanmiltalen bör väl stå på carfaxen? Han sa att dom trodde grundlacken inte hade torkat riktigt. Därför lacken var så dålig. Men men får väl kolla vidare har ju maxtak på 160
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
-
- Corvettefanatiker
Hej Christian Möller !
Vet du namnet på nån som "prånglar" ut
"skadade" bilar på Blocket, skriv gärna ut
namnet ! Så kanske han slutar med det , jag
skulle inte vilja bli lurad på det viset !
Förmodligen inte nån annan heller , man lägger ju
i alla fall ut X antal tusen på just den bilen!
Vet du namnet på nån som "prånglar" ut
"skadade" bilar på Blocket, skriv gärna ut
namnet ! Så kanske han slutar med det , jag
skulle inte vilja bli lurad på det viset !
Förmodligen inte nån annan heller , man lägger ju
i alla fall ut X antal tusen på just den bilen!
Jag håller med Peter. Om det är sant som du skriver att någon säljer stormskadade (flooded) Corvetter så vill vi veta. Även om inte alla som vill köpa en Corvette läser forumet så kan vi berätta om någon frågar oss var man inte ska köpa.
-
- Rookie
Hej,
Har skickat ett PM till Peter Anjou.
/Christian
Har skickat ett PM till Peter Anjou.
/Christian
-
- Nykomling
Oki vore kul å veta vad dom tar för den? Synd man inte kunde köpt den direkt av han. Vart i småland ligger den bilhandlarn?mpe skrev:Hej,jag har en kompis som idag eller imorgon skall lämna in sin C5a svart cabbe årsm 2000 eller 2001 som inbytes bil hos Vette Småland då han köpt en annan bil där.Om jag inte har helt fel så har han haft sin C5a i 5år.
Mats
Hej!
www.vettesmaland.com, ++++++++++++++++
www.vettesmaland.com, ++++++++++++++++
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Grönskåra, Högsby kommun, Kalmar län, Småland, kom dit vetja den 19/3 14.00 anmäl dig på Sydosts hemsida (kanske finns på fler distrikts hemsidor).
Grönskåra, Högsby kommun, Kalmar län, Småland, kom dit vetja den 19/3 14.00 anmäl dig på Sydosts hemsida (kanske finns på fler distrikts hemsidor).
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Nykomling
Oki får hålla utkik och se om det dyker upp någon i min prisklass och efter tycke
ska se om corvetten kmr upp på smålandssidan med o pris på den
säkert för dyr 

Vad händer då?magnum skrev:Hejs
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Det är väl kanske ingen jätte grej, men det blir lite filmvisning från Corvetteåret 2015, lite info om den gångna och kommande säsong, ev. kommer det någon sponsor och visar sina prylar samt naturligtvis lite mingel och kolla Vette Smålands salubilar! Oj, glömde nästan: Det blir så klar mat och alla sorters dryck! Brukar vara en mycket trevlig tillställning!
Det är väl kanske ingen jätte grej, men det blir lite filmvisning från Corvetteåret 2015, lite info om den gångna och kommande säsong, ev. kommer det någon sponsor och visar sina prylar samt naturligtvis lite mingel och kolla Vette Smålands salubilar! Oj, glömde nästan: Det blir så klar mat och alla sorters dryck! Brukar vara en mycket trevlig tillställning!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Vad är det här då? http://www.blocket.se/goteborg/Chevrole ... ?ca=18&w=3
Kanske värt att kolla upp?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
- Don Tomaso
- Corvetteälskare
Är bättre du ringer Vettesmåland direkt, brukar bli bättre pris om de inte rekondat och gått igenom den den.
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-
- Nykomling
Ahh kollat på den men fel färg tyvärr :/magnum skrev:Hejs
-
- Nykomling
Jaså? Då gör jag det och kollar med domDon Tomaso skrev:Är bättre du ringer Vettesmåland direkt, brukar bli bättre pris om de inte rekondat och gått igenom den den.

-
- Nykomling
Dom hade ju en till corvette där som verkar bättre? Men dock fel färg http://www.blocket.se/goteborg/Chevrole ... ?ca=17&w=3