Tjenare.
Kanske inte så vanligt. Har hittat ett företag i usa som säljer så man tar bortlådan från diff och kardanröret och ersätter det med en yoke istället. Finns det nån här i sverige som gör nått sånt här kanske?
http://www.chassisconcepts.com/image005.jpg
Torque tube delete adapter
Re: Torque tube delete adapter
Transaxeln snurrar med 7000rpm så allt fett trycks upp i hattarna. Sen noll smörjning. Hardy skivor i polyuretan tål inte värme. Solida skapar vibrationer. Enda tillfället som något annat är bättre än gummi är på strippen, där kan man köra med solida. Kanske även med knutar.
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Torque tube delete adapter
Va? Det kittet jag visa på bild är för att kunna köra med valig kardan utan röret. För att kunna ha en växellåda moterat på motor istället för diffen
Re: Torque tube delete adapter
Aha.. Bara det att man i USA knöglat in dem i torque tuben o det är inte smart.. Tänkte på det konceptet o läste fel 

C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Torque tube delete adapter
Ingen fara. Lätt häntBengt skrev:Aha.. Bara det att man i USA knöglat in dem i torque tuben o det är inte smart.. Tänkte på det konceptet o läste fel
