C3 Corvettar till salu på nytt

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
cromwell
Nykomling
Nykomling

C3 Corvettar till salu på nytt

Inlägg av cromwell »

Hej!

Har lagt märke till ett "fenomen" nu när jag har letat efter en C3 en längre tid....
Man märker ibland att samma bilar kommer till salu på nytt efter några månader med nya försäljare o. på nya orter...

Antar att en faktor måste vara att köparna blir besvikna på sina köp eller hur ska man se på saken??
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: C3 Corvettar till salu på nytt

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Det kan ju vara så att nån köper upp en bil och sen säljer vidare, lite dyrare !? :roll:
cromwell
Nykomling
Nykomling

Inlägg av cromwell »

Visst kan det vara en orsak, men månne även i vissa fall kan köparen bli besviken på bilens prestanda och väghållning ??
malte
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av malte »

Det gäller ju inte bara Corvetter ! Många bilar man kollat på till vänner o bekanta har efter
ägare kontroll, visat sig vara ny köpta av KVD Bilaktioner. Bilen behöver inte vara sämre för det.
Men köpt i vinst syfte.
Sen finns ju dom som köper utan att fråga frun :D
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Meatos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Meatos »

När det är svårt att sälja så byts det ofta istället och då tar man lite vad man får i hopp om att det nya bytet är lättare att sälja.
Om du letar så har jag en 68 big block som jag funderar på att sälja
Medlemsnummer 3955
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

När det gäller C 3 kan det kanske vara så att en del inte är på det klara med att det är bilar som konstruktionsmässigt är från 60-talet.
Ser grymt fräna ut men är inte som en nyare Corvette körmässigt även om man kan bättra på den egenskapen en hel del.

För mig började suget efter en C3 redan som 10-11 åring när jag såg bilder på Marko Shark II. När jag fick körkort så fanns inte ekonomin men hade en kamrat som hade en med 454:a. Själv fick jag "nöja mig med en Ford Mustang Fastback 390 GT 67:a. :wink:

Ska nog inte sticka under stol med att jag gärna hade haft kvar den idag men är ändå nöjd med den Corvette jag har i garaget med 427:a och moderat trimning. Åker gärna långa sträckor på 30-40 mil med den och njuter. Gillar däremot inte att puttra fram i knapp styrfart på sk cruising eller stå stilla på ett fält en hel dag. Nu närmast gäller American Power Tour för nionde året tillsammans med 150 andra bilar i samma genre.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Skriv svar