Undrar om någon har haft liknande problem som jag har nu??
Jag satte på Pfadt Y-Tri 1 7/8" headers på bilen förra hösten och allt funkade fint.
I våras hade klubben hade ett evenemang på Björkvik, där vi bla. körde på en "bana" och bilen blev varmare än vanligt. Efter ett antal varv tändes min motorlampa, men jag märkte inte att något var fel, bilen gick bra, men det kändes fel att bara strunta i det och gasa på, så vi avslutade och åkte hem.
Väl hemma så köpte jag en OBD2 adapter och laddade hem en gratis app ( Torque lite ) så jag kunde läsa felkoderna för att se vad som var fel, och det fanns ett tiotal koder i loggen och alla hade med lambda sensorerna att göra, det visade sig att säkringen för "heat circiut" var paj. bytte säkringen och återställde felkoderna så var det hela löst... trodde jag.
En lördag i augusti var jag ute och körde lite aktivt med några kompisar och efter ett fika stopp så lös motorlampan igen, men denna gång gick bilen dåligt under 2000 varv, tog mig hem och kollade säkringen och den var paj, bytte efter inrådan till en 20amp säkring och problemet var löst..
Men icke, efter ytterligare en aktiv runda så tändes motorlampan efter ett stopp och bilen gick dåligt på låga varv så jag bytte på plats (hade några extra med mig), men gick direkt, åkte hem och lät bilen kallna, bytte säkring, den gick direkt.
Så vad kan vara fel?? Värme elementet i någon av dom främre sensorerna ( det är felkod P0030, heater circuit bank 1 och P0050, heater circuit bank 2 ) eller så ligger någon av kablarna mot jord (söndersmälta). Nu har jag kopplat ur sensorerna ( tror jag, se bild ) men säkringen pajar direkt när jag startar bilen.
Förslag på åtgärd mottages tacksamt. Tyvärr har jag lite svårt att hissa upp bilen och titta under den i mitt garage.
/ Micke
![Bild](http://i1077.photobucket.com/albums/w467/michaelzandin/Motor_zpsyk0borpr.jpg)