KM RACING/ BANKÖRNING MM

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Borgen52
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 102
Blev medlem: sön aug 18, 2013 21:20

KM RACING/ BANKÖRNING MM

Inlägg av Borgen52 »

Hej alla
Nu har vi averkat KM som jag tycker flöt på bra trots lite ostadigt väder.
På grund av förekommen anledning så vore det bra att ni som har elektrisk öppning på era dörrar kollar hur ni ska komma ut om strömmen går.
Race sektionen är också öppna för förslag hur vi gör så att fler blir intresserade att testa sin bil.
Vi va alldeles för få deltagare detta KM.

// Borgström
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1056
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: KM RACING/ BANKÖRNING MM

Inlägg av Corinthian »

Det finns manuell öppning på bilar som har elektroniskt lås. Exempelvis på C6Z06, då sitter spärren nere på golvet innanför dörren.

Jag har ju bojkottat KM sen ett par år tillbaka, då inga av mina tidigare förbättringsförslag togs på allvar..
största irritationsmomenten (för mig) nu är dessa:
  • priset; för dyrt för 2st halvdagar med mycket tappad tid mellan omställning från Drag till riktig bankörning
  • halvdagar; sluta med halvdagar och kör heldag Drag samt heldag Bankörning.. då behöver man inte 2 nätter på hotell för att se på raktfram-åkare
  • klassindelning/reglemente; använd ett beprövat reglemente, ex. TimeAttack.. och inte hittepå-indelning utifrån vilken hårdvara man har på bilen
KM måste höja kvaliteten ordentligt om det ska va samma pang för pengarna som en Track Monday, TANU-testdag eller en dag med GRC
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1056
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: KM RACING/ BANKÖRNING MM

Inlägg av Corinthian »

varför inte ordna egna bankörnings-event och utveckla därifrån?
det är dags att pengarna från medlemsavgifterna kommer till användning i stället för att göra en tryckt version av matrikeln varje år...
Borgen52
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 102
Blev medlem: sön aug 18, 2013 21:20

Re: KM RACING/ BANKÖRNING MM

Inlägg av Borgen52 »

Hej
Vet inte hur mycke inblick du har i klubbens racing men du får gärna höra av dig till mig.
Nummer finns i matrikeln …
MVH
Lars Borgström
Ledamot och ansvarig för racing i klubben
Skriv svar