Nu är det nära........

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Nu är det nära........

Inlägg av gbak »

Bara timmar kvar.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

:D :D Hoppas att det går bra :D :D
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Re: Nu är det nära........

Inlägg av Peter »

gbak skrev:Bara timmar kvar.
Till vad,Rapport?
Kasta inte bäver i trähus.
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Uppstart en lördagkväll låter härligt här är det 20 grader varmt och jag ligger fortfarande och småjusterar på bilen för att få den klar...

Men dom reporna jag drog efter uppstart va klart godkända. Och minen när man bullra in på Statoil utan huv för att tanka 8)

I morgon kväll åker nog huven på sen äker den av för lack igen.
Vad är rimligta att betala för att få en hyfsad lack på huvens ovansida har färgen med mig själv till målaren?

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Inlägg av StingrayRacing »

Min plåthuv som jag lackade förra våren kostade 3.000:- inkl slipning, spackling och färg.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Bara 12 timmar kvar!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
grebnE
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 102
Blev medlem: ons jan 05, 2005 17:07
Ort: Malmberget
Kontakt:

Inlägg av grebnE »

12 timmar till vaddå?` *nyfiken* :shock:
Corvette 427 -69
Hagge
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 421
Blev medlem: ons okt 22, 2003 9:32
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hagge »

Ja herregud vad nära det är. Har varit ut och tjuvkört min runt kvarteret efter lite småjusteringar, kapat handbromsvajer (beställde en ny från US förra säsongen men den var för lång !! :shock: ), ny innerbackspegel, fixat dörrlås, nya regskyltar, nya mattor mm mm.

Ska besikta 6:e maj och det känns just idag som onödigt lång tid kvar, den går ju så bra och allt funkar. Får väl putsa mig till sömns på kvällarna fram tills det är dax !

Lycka till alla C3-ägare med besiktningar och annat vårpyssel !

/Hagge
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Nu är den ute, äntligen efter 5 månader i garaget :D :D :D

Bild

En skum grej hände när jag skulle stänga av motorn, nyckeln gick inte att vrida tillbaka till låssläget utan att ta i med våld. Och att nå läget så att bara stereon går igång går inte längre.
Någon som råkat ut för det?
Dax att byta låscylinder kanske?
Är det nån som behövt göra det, är det svårt att få bort cylindern?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

gbak,

Härligt :D Den ser ju otroligt fräsh ut, och av dina tidigare inlägg så vet jag ju att dom 5 månaderna varit väl använd tid.:D :D
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1426
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

gbak skrev:Nu är den ute, äntligen efter 5 månader i garaget :D :D :D

Dax att byta låscylinder kanske?
Är det nån som behövt göra det, är det svårt att få bort cylindern?

Det kan vara lite bökigt att komma åt sprinten som håller låset men med lite pillande brukar det lösa sig.... Byt det innan det är för sent bara
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Jag är rädd att det redan kan var sent....
Det knäpper när man vrider om nyckel ibland, låter som nåt har lossnat där inne.
Kan du beskriva lite mer exakt var sprinten sitter och hur man får loss den.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Fixat!
Det var armen där rattlåswiren skall sitta (under bromsservot) som hade "ramlat ner", fick tipset av en snubbe på Corvette Sweden, och det visade sig stämma. Att den kunde röra sig beror på att förra ägaren monterat bort wiren mellan vxl-lådan och armen. Några buntband löste problemet, för övrigt har jag monterat ihop hela Corvetten med buntband, :D hoppas det håller......
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1426
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Ok, då ska jag åka omväg när jag ser dig i Huddinge eller närhet, ville mäta en gammelbil som är buntbandsrenovverad.... (ska jag säga)
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Stingray skrev:Ok, då ska jag åka omväg när jag ser dig i Huddinge eller närhet, ville mäta en gammelbil som är buntbandsrenovverad.... (ska jag säga)
Hihihi..min bakre krängningshämmare hänger i buntband till jag har fått en fyrhjulsinställning gjord;)
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Du borde nog stanna hemma Stingray, det tycks ju som om alla Corvetter i det här forumet är bygda av buntband.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Så,nu e min "buntbandsräser" startad o klar för en spännande sommar:lol: 8)
Kasta inte bäver i trähus.
Skriv svar