Nu är det nära........
Nu är det nära........
Bara timmar kvar.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Re: Nu är det nära........
Till vad,Rapport?gbak skrev:Bara timmar kvar.
Kasta inte bäver i trähus.
Uppstart en lördagkväll låter härligt här är det 20 grader varmt och jag ligger fortfarande och småjusterar på bilen för att få den klar...
Men dom reporna jag drog efter uppstart va klart godkända. Och minen när man bullra in på Statoil utan huv för att tanka
I morgon kväll åker nog huven på sen äker den av för lack igen.
Vad är rimligta att betala för att få en hyfsad lack på huvens ovansida har färgen med mig själv till målaren?
/Terner
Men dom reporna jag drog efter uppstart va klart godkända. Och minen när man bullra in på Statoil utan huv för att tanka
I morgon kväll åker nog huven på sen äker den av för lack igen.
Vad är rimligta att betala för att få en hyfsad lack på huvens ovansida har färgen med mig själv till målaren?
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Min plåthuv som jag lackade förra våren kostade 3.000:- inkl slipning, spackling och färg.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Bara 12 timmar kvar!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Ja herregud vad nära det är. Har varit ut och tjuvkört min runt kvarteret efter lite småjusteringar, kapat handbromsvajer (beställde en ny från US förra säsongen men den var för lång !!
), ny innerbackspegel, fixat dörrlås, nya regskyltar, nya mattor mm mm.
Ska besikta 6:e maj och det känns just idag som onödigt lång tid kvar, den går ju så bra och allt funkar. Får väl putsa mig till sömns på kvällarna fram tills det är dax !
Lycka till alla C3-ägare med besiktningar och annat vårpyssel !
/Hagge
Ska besikta 6:e maj och det känns just idag som onödigt lång tid kvar, den går ju så bra och allt funkar. Får väl putsa mig till sömns på kvällarna fram tills det är dax !
Lycka till alla C3-ägare med besiktningar och annat vårpyssel !
/Hagge
Nu är den ute, äntligen efter 5 månader i garaget

En skum grej hände när jag skulle stänga av motorn, nyckeln gick inte att vrida tillbaka till låssläget utan att ta i med våld. Och att nå läget så att bara stereon går igång går inte längre.
Någon som råkat ut för det?
Dax att byta låscylinder kanske?
Är det nån som behövt göra det, är det svårt att få bort cylindern?

En skum grej hände när jag skulle stänga av motorn, nyckeln gick inte att vrida tillbaka till låssläget utan att ta i med våld. Och att nå läget så att bara stereon går igång går inte längre.
Någon som råkat ut för det?
Dax att byta låscylinder kanske?
Är det nån som behövt göra det, är det svårt att få bort cylindern?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
gbak skrev:Nu är den ute, äntligen efter 5 månader i garaget![]()
![]()
![]()
Dax att byta låscylinder kanske?
Är det nån som behövt göra det, är det svårt att få bort cylindern?
Det kan vara lite bökigt att komma åt sprinten som håller låset men med lite pillande brukar det lösa sig.... Byt det innan det är för sent bara
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Jag är rädd att det redan kan var sent....
Det knäpper när man vrider om nyckel ibland, låter som nåt har lossnat där inne.
Kan du beskriva lite mer exakt var sprinten sitter och hur man får loss den.
Det knäpper när man vrider om nyckel ibland, låter som nåt har lossnat där inne.
Kan du beskriva lite mer exakt var sprinten sitter och hur man får loss den.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Fixat!
Det var armen där rattlåswiren skall sitta (under bromsservot) som hade "ramlat ner", fick tipset av en snubbe på Corvette Sweden, och det visade sig stämma. Att den kunde röra sig beror på att förra ägaren monterat bort wiren mellan vxl-lådan och armen. Några buntband löste problemet, för övrigt har jag monterat ihop hela Corvetten med buntband,
hoppas det håller......
Det var armen där rattlåswiren skall sitta (under bromsservot) som hade "ramlat ner", fick tipset av en snubbe på Corvette Sweden, och det visade sig stämma. Att den kunde röra sig beror på att förra ägaren monterat bort wiren mellan vxl-lådan och armen. Några buntband löste problemet, för övrigt har jag monterat ihop hela Corvetten med buntband,
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Ok, då ska jag åka omväg när jag ser dig i Huddinge eller närhet, ville mäta en gammelbil som är buntbandsrenovverad.... (ska jag säga)
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Du borde nog stanna hemma Stingray, det tycks ju som om alla Corvetter i det här forumet är bygda av buntband.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h



