fixa prylar från USA???
fixa prylar från USA???
hej...
Har en Corvette 87:a ja har varit inne på MAD (Mid Amerika Designs) hemsida å hittat en del justa delar, har aldrig importerat förut så hur får man hem dom??? finns det nån här hemma som kan ta hem så köper man d av dom här hemma???
sedan har min vette börjat knepa sej efter att ja tagit bort katalysatorn, den liksom hakar som om den bara gick på 7, 6, cylindrar!!! känns inte alls bra, nått bra tips om liknande problem hade varit guld!!!
undrar oxå vad en komplett 92:ans front ligger på för nypris???
Mvh Peter Hammar
Har en Corvette 87:a ja har varit inne på MAD (Mid Amerika Designs) hemsida å hittat en del justa delar, har aldrig importerat förut så hur får man hem dom??? finns det nån här hemma som kan ta hem så köper man d av dom här hemma???
sedan har min vette börjat knepa sej efter att ja tagit bort katalysatorn, den liksom hakar som om den bara gick på 7, 6, cylindrar!!! känns inte alls bra, nått bra tips om liknande problem hade varit guld!!!
undrar oxå vad en komplett 92:ans front ligger på för nypris???
Mvh Peter Hammar
Re: fixa prylar från USA???
Det är inget konstigt med att beställa från USA, det är bara att handla.Ponken33 skrev:hej...
Du bör räkna med att tullen kommer att kräva dig på tullavgift och 25 procent moms ovanpå allt (även på fraktkostnaden).
Vill du handla i Sverige så brukar Olle på EAT ta hem ganska mycket, se http://www.eatab.com
Hej !
Precis som de andra säger är det bara att beställa. Jag har handlat från Ecklers och det fungerar bra. Jag fick betala tull och moms men det kanske beror på att jag köpte ett avgassystem så det var ett ganska stort paket.
Totalt med alla avgifter betalade jag ca 13:-/dollar detta var i januari då stod dollarn i 8.60:-
FedEx kom hem till dörren med paketet efter ca 2 veckor.
Precis som de andra säger är det bara att beställa. Jag har handlat från Ecklers och det fungerar bra. Jag fick betala tull och moms men det kanske beror på att jag köpte ett avgassystem så det var ett ganska stort paket.
Totalt med alla avgifter betalade jag ca 13:-/dollar detta var i januari då stod dollarn i 8.60:-
FedEx kom hem till dörren med paketet efter ca 2 veckor.
Hej !
Ett allternativ är att du beställer delarna från http://www.vettedesign.com
finns i sverige som tar bland annat hem delar från Ecklers
kan beställa direkt via hemsida
Mvh V.J
Ett allternativ är att du beställer delarna från http://www.vettedesign.com
finns i sverige som tar bland annat hem delar från Ecklers
kan beställa direkt via hemsida
Mvh V.J
Gammal post men man kan alltid väcka liv i denPonken33 skrev:tack för alla svar...!
nu blir d en spänande beställning från MAD:s

Ett alternativ är självklart att titta in på www.vette.se Hittar du inte det du söker där kan vi alltid få fram det du söker via vårt stora kontaktnät i USA.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvetteälskare
Jag kan rekommendera Corvette Central (www.corvettecentral.com). Fördelen med dem är att de oftast är billigast av de stora firmorna, plus att man kan välja att få varorna att skickade med Amerikansk post (USPS, ej att förväxlas med UPS), och detta är i regel det billigaste fraktsättet till Sverige.
Tror inte att det görs i Paris, utan direkt av fraktbolaget. Schenker (som är de som brukar leverera grejorna när det kommer från usa om de gått med amerikansk post) anger att allt över 46 Euro (om jag minns rätt) skall förtullas och momsas.Max M skrev:Tulla / Inte Tulla beror på värdet som står på fraktsedeln. Om avgifterna är mindre än 100 kr sorteras paketet bort som tullfritt. Detta göres i Paris, Frankrike.