jag kommer borra hål i den jävlen sen, och sätta sprintar ist...
Hur får jag upp huven?
Hur får jag upp huven?
Hur
får man upp huven? nog för att jag vet att det kan vara kämpigt när låsena inte sitter exakt, men detta är ju löjligt...
jag kommer borra hål i den jävlen sen, och sätta sprintar ist...
jag kommer borra hål i den jävlen sen, och sätta sprintar ist...
Kompressormatad stingray SÅLD!
Jag kan lova att det är lite knepigare än så ... Iallafall min.vett74 skrev:finns två små hål i vindrutetorkarbrunnen tryck in en lång mejsel där så ska den poppa upp igen
När min kabel för öppnaren bestämde sig för att lägga av, så höll jag på med den i dagar, inte ens bilmecken fick upp den.
Så det slutade med att jag fick bocka till ett specialverktyg, som jag mätte upp på en Corvette med fungerande huvöppnare
Med den var det hyfsat enkelt att pillra upp huven.
Så det finns att tillgå om någon behöver låna.
-
2QIK4U
vett74: det går inte, där sitter min tändspole.. 
ena sidan är öppen, jag har lirkat å dragit i skiten åt alla håll, men icke!
KrilleN: där har vi det! det var nog fan så jag gjorde sist..
fast då lossade jag ett hjul å lossade det genom hjulhuset!
2QIK4U: moahah
ena sidan är öppen, jag har lirkat å dragit i skiten åt alla håll, men icke!
KrilleN: där har vi det! det var nog fan så jag gjorde sist..
fast då lossade jag ett hjul å lossade det genom hjulhuset!
2QIK4U: moahah
Kompressormatad stingray SÅLD!
det har jag testat, men krileN lyckades påminna mig om hur jag gjorde sist..frisk skrev:har du prövat att dra huven i överkant åt sidorna? och sen lyfta?
träligt när man inte kan pilla med det sista bara för att man inte får upp huven...
lade förövrigt den första burnisen idag, det gick ganska lätt, hehe..
Kompressormatad stingray SÅLD!
Film Film!!eriksson skrev:det har jag testat, men krileN lyckades påminna mig om hur jag gjorde sist..frisk skrev:har du prövat att dra huven i överkant åt sidorna? och sen lyfta?
träligt när man inte kan pilla med det sista bara för att man inte får upp huven...![]()
lade förövrigt den första burnisen idag, det gick ganska lätt, hehe..
vi ska filma lite i helgen, måste bara byta soppatrycksmätaren och oljetryckgivaren.. 
Kompressormatad stingray SÅLD!
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Vajern mellan låsen har gått av ett par ggr på min och det har gått bra att fixa underifrån, headersena och upp. Knappt så att armarna räcker till, men det går.
Lycka till!
Lycka till!
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
2QIK4U
Den tror jag är en höjdare om det finns headerbandage samt om man är iklädd en TshirtStingrayRacing skrev:Vajern mellan låsen har gått av ett par ggr på min och det har gått bra att fixa underifrån, headersena och upp. Knappt så att armarna räcker till, men det går.![]()
Lycka till!
Kasta inte bäver i trähus.
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Man får låta motorn svalna först....Peter skrev:Den tror jag är en höjdare om det finns headerbandage samt om man är iklädd en Tshirt
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
2QIK4U
det regnar nu
men jag lade ca 50m gummi vid gaspådrag i 45km/h påväg till mcdriven i morse
men jag lade ca 50m gummi vid gaspådrag i 45km/h påväg till mcdriven i morse
Kompressormatad stingray SÅLD!
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Mina nya bakpuckar ligger omonterade. Ska sätta på dem när jag tröttnar på att burna...
Å andra sidan skulle det vara skoj å se vilket grepp det blir... om man kan börja att gasa på tvåan också.
Å andra sidan skulle det vara skoj å se vilket grepp det blir... om man kan börja att gasa på tvåan också.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Har med lite avancerade beräkningar kommit fram till exakt 523 (varken 522 eller 524)frisk skrev:lol.... vet du hur många pållar som du har under huven?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'

