Jag ska åka och kolla på en 87:a och det är manuell låda i den. Jag får intryck av att det inte snackas så mycket om 4+3 så jag undrar om det är några nackdelar med den? Vad ska jag tänka på när jag provkör? Och vad kan jag läsa ut av chassienumret? Tacksam för svar.
Telgeman
Manuell låda 4+3
Vid provkörning så ska du kolla att allt funferar utan missljud
All el skall fungera, kolla alla lister, de är inte så billiga, vill minnas att alla går på ca:8000kr från staterna, här kostar de MER
VIN # koll här http://www.kliway.net/html/identify.html
Vi är fler C4 ägare på www.vetteforum.org så du får snabbare svar där
Där kanske du får svar om den manuella

All el skall fungera, kolla alla lister, de är inte så billiga, vill minnas att alla går på ca:8000kr från staterna, här kostar de MER
VIN # koll här http://www.kliway.net/html/identify.html
Vi är fler C4 ägare på www.vetteforum.org så du får snabbare svar där
Där kanske du får svar om den manuella

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Lite info i allmänhet:
http://www.corvetteactioncenter.com/tech/
http://www.corvetteactioncenter.com/spe ... index.html
www.corvetteforum.com
Finns flera trådar om vad man skall titta på vid begköp, både här och på www.vetteforum.org där C4 folket hänger...
MVH
MN
http://www.corvetteactioncenter.com/tech/
http://www.corvetteactioncenter.com/spe ... index.html
www.corvetteforum.com
Finns flera trådar om vad man skall titta på vid begköp, både här och på www.vetteforum.org där C4 folket hänger...

MVH
MN
Senast redigerad av M Nordin den tis jun 21, 2005 7:52, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Manuell låda 4+3
Åker själv 4+3låda och har inte haft några problem. Det är en vanlig pålitlig Doug Nashlåda som dom bultat på en extra klump för att få ned soppaförbrukningen.
Det jag kan tänka mig är att man skall kolla att kickdown fungerar på växel 2-4. Klumpen brukar också läcka olja men det finns för humana priser en packningssats att köpa.
Overdriven skall fungera när motortempen nått 50°.
Förövrigt är det trevligt med manuell och V8
Mvh
Niklas
Det jag kan tänka mig är att man skall kolla att kickdown fungerar på växel 2-4. Klumpen brukar också läcka olja men det finns för humana priser en packningssats att köpa.
Overdriven skall fungera när motortempen nått 50°.
Förövrigt är det trevligt med manuell och V8
Mvh
Niklas
Senast redigerad av Najkles den tis jun 21, 2005 15:53, redigerad totalt 2 gång.
Idag gäller det.
Tack för infon, sitter just nu och väntar på min kamrat som ska ta oss ner till Borås för att kolla in bilen och jag får tacka för all hjälp.
Meddelar ev. ikväll om jag är lycklig Corvetteägare, om jag vill kliva ur bilen vill säa.
Meddelar ev. ikväll om jag är lycklig Corvetteägare, om jag vill kliva ur bilen vill säa.