Tråkigt värre

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Telgeman
Nykomling
Nykomling

Tråkigt värre

Inlägg av Telgeman »

Åkte 37 mil till Borås och upptäcker att det är beige sörja i expansionstanken för kylaren och kladd vid bakre vänster mellan topp och block. Ett jäkla klonkande från bakvagnen och motorn gick inte helt rent. Jaja tur att man är sansad och inte köper för att direkt ställa sig och mecka för bilen i övrigt var i hyfsat skick.

Jaja landa lite i det här nu och sen påt igen.

Tack för alla tipsen och länkar.
Användarens profilbild
Knightrider
Rookie
Rookie

Inlägg av Knightrider »

D var synd ja du får påt igen då :P
Najkles
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Najkles »

Tråkigt. Det är bara att fortsätta leta.
Lycka till!
Telgeman
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Telgeman »

Jag hade ju naturligtvis lyckats börja gilla den moccametallicfärgade bilen där nere men firman ville inte fixa topplockspackningarna och hade jag kunnat fixa knutar och sånt i drivlinan själv för lite prut.
Jaja det är förmodligen någon annan som åker på den i det skicket förjag tror inte dom fixar till den innan dom säljer den.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

packning

Inlägg av Ingo »

Inte helt säkert att toppackningen är dålig för att det är sörja i expansions kärlet.
Standardfel på dom här bilarna är olje och vatten läckage från insuget har man otur kan sörja bildas trots att topppackningen är hel.
Men plockar man bort insuget är ändå två tredjedelar av jobbet gjort så man chansar väl inte, utan tar toppackningarna också.
Telgeman
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Telgeman »

Sant, behöver ju inte vara så men för dom pengarna och med en motor som jag inte upplever går helt rent och med det klonkandet från bakaxeln så man for fram och tillbaks när man gasade eller släppte gasen så vill jag inte chansa. Vill ju inte börja med att tokmeka för att uppleva en Corvettesäsong som precis börjar. Kan ju lägga dom stålarna på ett bättre exemplar.
Skriv svar