är det samma olja för manuel som atomat . har nu 10 - 60 helsyntetisk i lådan och det är en manuel låda .fick uppgifter från en återförseljare att det skulle var samma som i atomat det är en c4 92 lti anledningen till att det är 10-60 motor olja var ett annat inläg i forumet som jag såg vad är rätt och vad er fel ska även byta bakackel olja
I automaten borde det ju ska vara dexron III, Gm har ju dexron i nästan alla automater, men vissa motoroljor är kompatibla för automater, då står det på klassningen för oljan.Läs instruktionsboken om vilka oljekvaliiteter du ska ha,eljest om du är osäker ring till oljebolagens srevicetelefon och prata med deras oljelab, dom vet vilka oljor du ska ha(av deras sortiment)
Folk på speed shops och mackar svamlar en hel del.
Kan tänka mig att en 10/60 olja med rätt klassning(dexron III ska stå med)borde fungera bra i corvetteautomaten.Problem med motorolja i automaten är att den kan vara lite väl tjock om vintern.
Av samma anledning häller man automatlådeolja i den manuella lådan,för att den ska bli mer lätttväxlad om vintern.
Men som sagt det är klassningen som gäller.
GM har en egen olja till manuella lådan.. gå in på SAAB & köp den. Det ska inte vara motorolja eller Dexron 3.
Själv kör jag med "trollblod" köpte Redlines olja för lådan lät lite illa innan. funkar kanon. finns på Mekonomen. kan kolla upp mera vad den heter ifall du är intresserad. Skicka ett mail isåfall.