Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Är inte lätta att få kontakt med via mail.Har mailat fyra gånger på två veckor utan att höra ett pip från dem. Idag mailade jag 10 ilskna mail på raken och kan ni tänka er Debbie svarade
Man kanske törs maila över en order i alla fall
HejHopp
Stefan
Jag håller med, corvettecentral tycker jag var mycket trevligare och dom svarade alltid när man ringde och svara på mail, Ecklers får man ju ringa hundrasjuttielva gånger innan man får svar? Och dessutom hade corvettecentral bättre priser än ecklers..
grebnE skrev:Jag håller med, corvettecentral tycker jag var mycket trevligare och dom svarade alltid när man ringde och svara på mail, Ecklers får man ju ringa hundrasjuttielva gånger innan man får svar? Och dessutom hade corvettecentral bättre priser än ecklers..
Corvettecentral, vad har dom för hemsida , dom har jag aldrig hört talas om.
Zip skryter en del om ,vet egentligen inte så mycket.
MinSpeedshop tar mycket från Florida och då blir det oftast Ecklers som får leverera. problemet är att dom nästan ingenting har hemma utan allt tas från underleverantörer,och då kan det ta tid.
Har också hört att midamerica är ok.,och dom skickar då kataloger i varje fall,det har ecklers slutat med.
Ingo skrev:Corvettecentral, vad har dom för hemsida , dom har jag aldrig hört talas om.
Zip skryter en del om ,vet egentligen inte så mycket.
MinSpeedshop tar mycket från Florida och då blir det oftast Ecklers som får leverera. problemet är att dom nästan ingenting har hemma utan allt tas från underleverantörer,och då kan det ta tid.
Har också hört att midamerica är ok.,och dom skickar då kataloger i varje fall,det har ecklers slutat med.
Zip är också mycket bra och i vissa fall får dom ++ av mig
Vi skickade efter våra kompletta inredningar till 69:an och 72:an från Zip...funkade MKT bra, och de låg bra i fraktpris på sådana stora paket. Och för att va stora inrednings-saker som de flesta inta har hemma på hyllan så gick det fort att få hem inredningarna. 10 dagar!
De får nog mest +++++++
Från MidAmerica fick vi en trasig grejj en gång...behövde bara visa en bild på den trasiga delen över nätet för Mid...sen kom en ny på posten från dom. Behövde inte returnera den trasiga delen tillbaka. Och det kostade oss inget x-tra. Så Mid får många ++++ från oss. Fast de är ngt dyrare än "alla" de andra på delar. Lite minus för det.
Har skickat efter en del från Ecklers också....har funkat bra det med...men som sagt, de är fruktansvärt dåliga på att svara på mail. Och det är väl det företaget man hört mest "dåligt" om.
Men de som verkar ha mest hemma på "lager" är nog CorvetteCentral...har aldrig behövt ha något restat från dom.
Håller inte riktigt med om att det behöver bli så mycket dyrare att handla i Sverige.
Är man trogen kund hos sin speed shop får man för det mesta bra rabatter,och säljer speedshopen mycket får han i sin tur bra rabatter hos återförsäljarna.
Så dels brukar de speciella vetteprylarna man tar hem från usa sällan ligga över katalogpriset plus frakt. 12 kronor dollarn tycker jag är hyfsat om typ klintberg vill ha kring 20...
Men det skiljer givetvis med konjunkturer och dollarkurser. Vad man tjänar mest på att handla från sin speedshop är väl trots allt prylar från Hansen Racing o dyl.
Men bäst är att slippa allt tjafs när de dumma amerikanarna bytt nummer på sina prylar och skickar fel,för det händer rätt ofta...
För mig har det kostat ganska precis 10 kr/dollar totalt när jag beställt från usa (med tull frakt och moms alltså)..
Jag har för övrigt skickat iväg en beställning från Summit för ca 15 minuter sen på msd tändbox 6AL, msd tändspole, msd tändkablar 8.5 mm, ny centerforce koppling och en packningssats till motorn.. *längtar*