Trasiga fjädrar till ytterbackspeglarna

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Revoked
Nykomling
Nykomling

Trasiga fjädrar till ytterbackspeglarna

Inlägg av Revoked »

Hej, nu har fjädrarna i båda mina ytterspeglar gett upp (eller lossnat?).
Är det någon som vet hur man fixar detta? Gärna tips om hur man går tillväga för att överhuvudtaget få loss spegelhusen.

Finns det någon som kan fixa detta till en rimlig peng ( m a o ej Chevrolet Akalla...)?

mvh

/Ove
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jepp jag har nyligen gjort det. Du får riva av dörrsidan och ta loss spegeln som sitter fast med muttrar på insidan. Du måste också ta loss kabelhärvan som förser spegeln med el. När du väl har spegeln av så kan du följa bifogad tråd.

http://forums.corvetteforum.com/showthr ... forum_id=1

Dock lite pussel att få ihop det då det är ont om plats. OBS! innan du borrar hål i aluminiumhylsan så se först att du borrar hålet på rätt ställe och vinkel så du kommer åt att få i sprinten. Jag rekomenderar rörsprint då saxpinne är något mjuk.

Jag valde varianten att kapa fjädern något så det finns mer gods kvar på hylsan. Fjädern är dock tuff att komprimera då den är lik en mindre ventilfjäder. Tunn ståltråd på tre till fyra ställen runt om och så tålamod innan du får den helt nerspänd. :evil:

Hör av dig om du behöver mer info. Kan även maila dig bilder om du skickar över din mailadress.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Länk hur du plockar av dörrsidan invändigt!

http://www.vetteessentials.com

Gå in på Installations Instructions och sedan C5 Custom handle installation procedur, där ser du hur du tar av dörrsidan.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Finns några som har "stelopererat" speglarna. Betydligt mindre jobb :shock:
Max
Skriv svar