Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.

Det vet Du redan,,,,,*blink*KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar. :)
Vad har du för tid då? Och den är ju inte lättad..nä då ...inte2QIK4U skrev:Det vet Du redan,,,,,*blink*KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar. :)
jajaja, berätta vad du kör för tid nu då2QIK4U skrev:KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
Här kan jag inte läsa nåt om att det måste vara besiktat,,,eller olättat.
olättat innebär att man ska ha org. reservhjul och så va?( nu föll de flesta bilar bort här inne tror jag)
frågan gällde bara snabbaste C3:an på gatan.
Någon som vill satsa en peng och testa??...*blink*
IRS = Independent Rear Suspension, Delad bakaxel, kanske inte en Corvette orginal då, -men det har ju inte jag heller, men min bygger då iaf, på en Corvette axel fast kraftigt omgjord, men det ser nog bara de som kan sin vetteaxel, svennarna ser nog ingen skillnad förutom att drivaxlarna är monster.KrilleN skrev:IRS ???2QIK4U skrev:BB- TH400- IRS
2QIK4U's Axlar var om jag inte minns fel, feta som på en lastbil och kommer väl ifrån en sådan...STINGRAY454 skrev: IRS = Independent Rear Suspension, Delad bakaxel, kanske inte en Corvette orginal då, -men det har ju inte jag heller, men min bygger då iaf, på en Corvette axel fast kraftigt omgjord, men det ser nog bara de som kan sin vetteaxel, svennarna ser nog ingen skillnad förutom att drivaxlarna är monster.
Han skrev ju faktiskt "Gatbil", sen är ju defenetionen på det lika stor som antalet ägare2QIK4U skrev:KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
Här kan jag inte läsa nåt om att det måste vara besiktat,,,eller olättat.
olättat innebär att man ska ha org. reservhjul och så va?( nu föll de flesta bilar bort här inne tror jag)
frågan gällde bara snabbaste C3:an på gatan.
Någon som vill satsa en peng och testa??...*blink*
De jämsides med huvudet är lite tunna har jag sett...Nexxus skrev:2QIK4U's Axlar var om jag inte minns fel, feta som på en lastbil och kommer väl ifrån en sådan...STINGRAY454 skrev: IRS = Independent Rear Suspension, Delad bakaxel, kanske inte en Corvette orginal då, -men det har ju inte jag heller, men min bygger då iaf, på en Corvette axel fast kraftigt omgjord, men det ser nog bara de som kan sin vetteaxel, svennarna ser nog ingen skillnad förutom att drivaxlarna är monster.
(alltså inte de axlar som sitter jämsides med huvudet)
Jamen de e väl inte illa pinkat det med en gatcruiser, är ju inte många som hänger på dåfrisk skrev:Precis som Frisk säger är inte min -68 helt org. den är lite "krocklagad"![]()
A ja... jag kommer inte långt jämfört med många andra men jag e ändå jätte nöjd med min strippentid på 12.41. Va ju ändå första gången för mig
Jag håller helt med, det var liksom så jag menade.STINGRAY454 skrev:
Min egen defenetion på "Ärlig Gatbil" är en bil som är besiktigad av SBP utan en massa fusk/förändrade saker, tankas normalsoppa på macken,
kan köras likt en normal gatbil på cruising osv, utan de problem som en ren racer brukar medföra.
Har man modifierat något så skall det isf, vara inreggat så osv.
Det är MIN personliga defenetion iaf.
Naturligtvis fullgas hehe nä ingen lustig gas här inte... det vågar jag inte ännuJamen de e väl inte illa pinkat det med en gatcruiser, är ju inte många som hänger på då , kördes det med eller utan gas ??.