Förgasare till ZZ4

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Användarens profilbild
GETWET
Corvettefantast
Corvettefantast

Förgasare till ZZ4

Inlägg av GETWET »

Söker och söker och söker igen info om vad som lirar bäst av förgasarstorlek till en ZZ4 motor, men inga svar :( . Någon som vet var jag hittar rekommendationer någonstans? Eller vad blir skillnaden mellan en 650 och 750?
Den ska leverera 355hp enligt listor, men med vad ovanför insuget?

Den ovetande....
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

Klarar säkert det både med en 600 eller 700 fugge, beroende på hur du bestyckar den!
-69, 502, Coupé
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Hej,

Med Quadrajet! Som faktisk flödar 750 cfm...

Läs gärna mer på http://www.salleechevrolet.com/frame.ht ... 450HP.html samt olika options till ZZ4. Mer mos att hämta!

Weblayout som tidigt 90-tal men mkt gott & blandat

MVH

MN
Elvis
Rookie
Rookie

Inlägg av Elvis »

Hej
När jag köpte min zz4 från summit förra vintern så rekomenderades Barry grant speed deamon 650 till den. Så jag köpte en sån oxå.

Lämnade in bilen i höstas efter jag kört in motorn på en firma som körde den i rullande landsväg och i sammband med det byttes tillskottsventilen ut och sekundärsidan bestyckades upp 2 st dim. Det gav ca 300 hk. Dom kunde ej göra utskrift på hk/Vrid men nu går den med rätt bränsleblandning/ förbränningsgrad.
Har bara kört den från verkstan och hem ( i December ) men det kändes bra.
Ett problem med förgasaren var att den portade vacmporten ej är tät så det `läcker´vacum ibland vilket ställer om tändkurvan och ger en hög tomgång. Kopplar nog bort vacumklockan på fördelaren i vår istället.

Skulle jag köpa en förgasare idag så hade det blivit en Holly som är lite mer vanlig.
Det var även en packning på choken som var felmonterad från fabrik som ställde till det vid injusteringen.

Elvis
Skriv svar